TBR - 40

6.5K 297 22
                                    

" k-kad tunang ? " kata Fatin tanpa membuka sampul putih itu namun memandang wajah Aizat. Dia menelan air liur apabila mendengar kata kata yang baru keluar dari mulut Aizat.

" dengan siapa kau bertunang ? " tanya Fatin lalu memberikan senyuman palsu. Aizat memandang Fatin yang mengukir senyuman namun dia tahu itu hanyalah senyuman palsu.

" Kaisara " kata Aizat serentak memandang ke arah Fatin. Fatin mengenggam penumbuk apabial mendengar nama perempuan yang bakal bertunang dengan Aizat.

"C-congrats then , i guess we need to end it here right ? " kata Fatin lalu menghirup air jus yang dipesannya. Aizat memandang riak wajah Fatin yang kecewa lalu dia mengukir senyuman.

" i guess so , but before that bukalah sampul tu " kata Aizat kepada Fatin menyebabkan Fatin memandang sampul putih yang tidak disentuhnya. Dia membuka sampul itu dan membaca isi kandungan kad itu , kad putih bercorak tanpa nama Aizat dan Kaisara. Fatin membuka pelik kad tersebut.

Hai sayang saya Tengku Fatin Adriana ,

Saya menulis ini nak memohon maaf selama 2 minggu kita berperang dingin sesama sendiri , saya jauhkan diri daripada awak dan awak jauhkan diri daripada saya , dua minggu yang menyelsa jiwa saya. Namun saya tahu sayang saya ni sebenarnya masih marahkan saya kan ? Saya minta maaf sangat atas segala dalah saya selama kita bercinta , saya terlebih pilih kasih atau saya pentingkan orang lain malah andai saya termarah dan terhina keluarga awak , saya minta maaf.

Semua yang saya lakukan adalah idea rakan rakan awak , termasuklah pertunangan palsu ni hehe jadi marahlah kawan kawan awak , andai awak lupa apakah hari istimewa harini , happy belated birthday sayang ~ semoga awak panjang umur , murah rezeki sihat selalu , saya beruntung saya dapat seorang gadis seperti awak, saya sayang awak sangat sangat wahai permaisuri , bintang dan cinta saya.

Jadi berhentilah marahkan saya dan mari kita berbaik semula sayang ? Saya sayang awak sangat sangat dan awak kena ingat tu , selamat hari lahir sayang saya ~

Ikhlas ,
Tengku Aizat Mukhriz

" sudahlah tu aku tau kau terharu " kata Aizat lalu mengelap air mata Fatin dengan ibu jarinya. Fatin mengangkat muka lalu menampar bahu Aizat.

" tak baik tahu tak prank macam ni " kata Fatin lalu mengelap air matanya. Aizat menutup mata Fatin dengan kain hitam menyebabkan Fatin menjerit perlahan.

" Aizat , aku tak nampak jalanlah nanti ! Kau nak bawa aku ke mana " kata Fatin. Aizat memegang lembut tangan Fatin dan memimpin Fatin.

" jangan risau aku ada " kata Aizat lalu memimpin Fatin menuju ke taman. Fatin memgikut langkah Aizat sambil memegang tangan Aizat. Setibanya di suatu tempat , Aizat membuka ikatan kain Fatin.

" Happy Birthday Fatin ! " kata Ahli Black Rose dan The Black serentak sambil memegang sejambak bunga rose. Firyadi yang berada disitu tersenyum nipis melihat mereka menyambut hari lahir Fatin.

" Fir , marilah sini sekejap " kata Fatin sambil menarik tangan Firyadi. Firyadi mengikuti Fatin dan apabila dia tempat Fatin dan The Black serta Black Rose , mereka menyapu krim ke muka Firyadi beramai ramai menyebabkan Firyadi terkejut.

" happy birthdah Firyadi dan Fatin " kata The Black dan Black Rose serentak. Fatin tersenyum nipis lalu memandang Aizat yang tersenyum. Firyadi menayangkan muka tidak puas hati apabila mukanya penuh dengan krim lalu mencalitkan sedikit ke muka Fatin.

" TENGKU FIRYADI ISHFAR " jerit Fatin lalu mengejar Firyadi. Mereka masing masing mengeleng melihat kembar berdua.

" nah hadiah daripada kami , ni Fatin punya  ni Fir punya " kata the Black serta memberi satu kotak yang dibalut warna biru kepada Firyadi dan warna pink kepada Fatin. Fatin tersenyum nipis.

The Black's Rules [COMPLETED] Where stories live. Discover now