TBR - 21

7.2K 321 6
                                    

" jaga diri di sana " kata Mamanya ketika meghantarnya ke airport pagi tadi. Fatin mengeluh kerana sudah hampir 10 kali ibunya mengulang benda yang sama walhal sudah sering kali dia ke luar negara seorang diri.

" ma , Fatin tahu jaga diri " kata Fatin dengan riak muka pokernya. Mamanya mengeluh , dia berasa seperti akan ada benda berlaku pada anaknya sewaktu dia di Korea.

" wei , Fatin aku rasa tak sedap hati lah " kata Alisha kepada Fatin. Raisya yang berada di sebelahnya juga mengangguk.

" alah , jangan diikut kata hati tu " kata Fatin tenang walhal dia juga berasa tidak sedap hati namun perasaan itu segera ditepis.

Perhatian kepada penumpang MH 246 , sila ke pintu perlepasan dengan segera harap maklum

" goodbye , wish me luck " kata Fatin lalu menarik bagasinya ke pintu perlepasan. Mask ditarik menutupi mulutnya.

______________________________________

South Korea - 7 PM

Pesawat tersebut mendarat dengan selamat. Fatin menunggu teksi yang ditempah olehnya. Teksi tersebut berhenti betul betul di hadapannya lalu dia memasukkan beg ke dalam kenderaan pacuan empat roda itu.

" anyeonghaseyo , can you bring me to Gangnam Starlight Hotel , thanks " kata Fatin kepada pemandu teksi itu lalu kereta itu membelah jalan raya.

Telefon bimbitnya berbunyi seperti notification memasuki namun dia hanya menghiraukannya, mesti grpup Black Rose buat bising , teka hatinya.

Breaking News !
Tengku Aizat Mukhriz dan Tengku Aireen Qistina menjalinkan hubungan percintaan.

Pengetua Empire High School cedera parah ditikam di perut , keadaannya kritikal.

" we are here " kata pemandu teksi tersebut. Fatin membayar wang tambang teksi itu dan mengucapkan terima kasih , dia mengangkat bagasi dan memasuki perkarangan Hotel dan ke meja urus setia untuk mengambil kunci bilik. Panggilan telefon yang menyerbu telefonnya dilihat , 17 missed calls daripada ibunya.

" kenapa mama ? " kata Fatin sebaik sahaja mengangkat panggilan ibu , Fatin membuntangkan matanya lalu telefon yang berada di tangannya hampir terlepas.

" oh my god , atuk " kata Fatin lalu segera menanyakan ibunya apa yang berlaju , kepalanya kusut dengan masalah disini dan tambah dengan masalah datuknya.

" ariana , help me " kata Fatin sebaik sahaja dia panggilan disambung. Ariana di hujung panggilan mengetap bibirnya , dia thu salah satu kelemahan Fatin yang tiada siapa tahu.

" Fatin , k-kau dah dengar kan ? Bilik Pengetua diceroboh , lepastu pengetua baru masuk kemudian dia d-ditikam " kata Ariana sambil tergagap gagap.

" i know , i want to know who did that , ada CCTV kan dalam bilik pengetua. " tanya Fatin sambil mengetap bibirnya , air mata penuh di tubir matanya tunggu masa ingin luruh.

" CCTV diceroboh juga , semua maklumat terpadam " kata Ariana. Terdengar esakan kecil di hujung panggilan , Ariana mengeluh.

" k-kau tenangkan diri kau , esok ada perlawanan kan , habis event terus balik , jangan risau keadaan dekat sini , The Black dengan aku boleh tolong kawal" kata Ariana memujuk Fatin , perwatakan Fatin memang beku tapi jika melibatkan keluarganya , dia lemah.

" macam mana aku nak fokus , Aku sendiri tertekan tahu tak ? Aku nak balik " kata Fatin sambil mengetap bibirnya.

" Fatin , dengar cakap aku , everything gonna be fine , trust me " kata Ariana. Terdengar keluhan di hujung panggilan membuatkan dia tersenyum. Tengku Fatin Adriana , gadis yang keras kepala betul.

" iyelah Ariana , tapi habis ja perlawanan memang aku pecut balik , kau takkan boleh halang aku " kata Fatin lalu segera memutuskan talian. Fatin merebahkan tubuh ke atas katil hotel yang lembut , hatinya menjadi gundah gulana apabila membaca berita tersebut.

" Aizat dan Aireen " tiba tiba mulutnya menyebut nama insan yang rapat dengannya. Entah kenapa hatinya tidak kisah dengan situasi yang berlaku.

______________________________________

" sayang , janganlah risau , saya sayang awak je , iye saya takkan tipu awak , takkan saya nak curang dengan awak pulak ya allah , ada ada jelah awak ni " tutur Aizat sambil menyandarkan dirinya ke balkoni rumahnya sambil memandang langit.

" sayang , kenapa awak was was dengan saya ni , saya takkan curang dengan awak , kami rapat sebab kerja sayang " kata Aizat lagi , dia mengeluh pelan. Iphonenya disimpan lalu dia mengeluh , kenapa Aireen cemburu sangat dengan Fatin , mereka kawan kan , fikir Aizat. Aizat memandang langit yang gelap dan tiada bintang itu.

" betulkah keputusan aku ni ya allah ? Aku tiada rasa cinta namun aku tetap teruskan hubungan ini " kata Aizat lalu mengeluh. Dia menutup slidjng door lalu masuk ke dalam dan siapkan dirinya untuk tidur.

Ting !

Piano International Competition

" eh ? Harini ke perlawanan dia , lupa pulak aku " kata Aizat perlahan namun dia tersedar sesuatu , kenapa dia kena ingat padahal Fatin bukan sesiapa untuknya.

Gangnam , Korea

" kita jemput peserta seterusnya yang ingin dirinya disembunyikan identitinya dari Malaysia ! Dipersilakan !" kata pengacara korea , Im Seung Hee yang ayu memakai dress putih dipadankan dengan high heels putih.

Fatin menaiki pentas dengan ayu , dirinya memakai dress hitam paras lutut dan dipadankan dengan high heels hitam 3 inchi serta rambut perangnya dikerintingkan sedikit dihujung bagi kelihatan anggun. Mukanya ditutup dengan mask muka bercorak hitam beserta anting anting blackrose di telinganya. Dia menunduk kepalanya sebagai tanda hormat dan mula duduk di hadapan piano , jari jemarinya menekan perlahan kekunci pada piano. Dirinya menghayati bait bait bunyi yang dihasilkan oleh piano itu , dia mengetap bibir disebalik mask yang dipakainya. Entah kenapa terlayar wajah Aizat ketika itu di mindanya namun segera ditepis.

Tepukan yang gemuruh diberikan kepada Fatin setelah dia menghabiskan lagunya. Semua hadirin berdiri sambil menepuk tangan dengan gemuruh , Fatin bangun dan menunduk lalu turun dari pentas. Gambar yang ditangkap fotographer tadi dipandang.

BlckRoseFatin_

je t'aime jusqu'à la lune et retour

1,968,589 likes
572,678 comments

Dirinya ingin pulang ke hotel miliknya dan book tiket untuk pulang namun majlis penyampaian hadiah baru saja dimulakan jadi dia terpaksa tunggu , sambil menunggu dia menscroll instagram dan terhenti di post Aizat. Dia mengepost gambar perempuan namun dicover mukanya sedang berdiri. Dia tahu itu gambar siapa.

BlckAizatMkhrz_

ti amo fino al mio ultimo respiro

997,759 likes
19,828 comment

" Itu gambar aku waktu keluar dengan dia , kenapa dia post secara tiba tiba dan bahasa apa ni , aku dahlah tak faham bahasa ni " tutur Fatin , dia yakin itu dia namun dia hanya mengendahkannya , itu mensti Aireen takkan dirinya pula kan , Aizat dengan Aireen.

B E R S A M B U N G

ti amo fino al mio ultimo respiro - I Love you until my last breath

je t'aime jusqu'à la lune et retour - I love you to the moon and back

The Black's Rules [COMPLETED] Where stories live. Discover now