Episode 1

7.9K 353 61
                                    

Bunyi tembakan dari rumah neneknya menyebabkan Hae Yoon  menyorok dalam bilik bersama neneknya .
Suara gerangan wanita bermain di telinga Hae Yoon .

" mana suami kau ? Aku nak dia lah ! Aku taknak kau ! " kata seorang lelaki yang serba berpakaian hitam sambil memegang pistol .

" kalau kau cari dia kenapa kau datang sini ? Mamat tak guna tu dah lama mati dalam hidup aku ! " kata Puan Lee .

" haaa , dia sendiri cakap dengan aku yang dia jual kau dekat aku lah . Perempuan cantik macam kau tak patut kawin dengan lelaki bawa malang macam dia . Ikut aku balik , jadi hamba aku cukuplah " kata lelaki tersebut .

Hae Yoon keluar dari biliknya dan melihat ibunya sedang terseksa dipegang oleh beberapa lelaki yang tidak dikenalinya .

" lepaskan dia lah ! Korang ni siapa ? Lepaskan diaa ! " jerit kecil Hae Yoon .

" eh cantiknya . Anak siapa ni ? Nak ikut uncle tak balik ? Rumah uncle ada banyak gula-gula manis macam mak awak " kata lelaki tersebut .

" jangan sentuh anak aku kalau kau taknak mati . Lepaskan dia , aku akan buat apa je yang kau suruh " kata Puan Lee

" owh , anak kau ? Cantik macam kau jugak tapi sayang lah , kenapalah dia ada mak ayah macam kau kan . Buat susah dia je . " kata lelaki tersebut sambil menolak Hae Yoon ke sofa .

" jangan ! Aku ikut kau apa yang kau nak ! Apa - apa pun tapi aku mintak jangan sentuh dia langsung . Kau nak sentuh aku takpe tapi jangan dia " kata Puan Lee

" macam ni lah , good girl . Pergi masuk dalam kereta eh , kita sambung kat rumah . Aku lepaskan anak kau " kata lelaki tersebut lalu menyeret Puan Lee meninggalkan Hae Yoon keseorangan bersama neneknya .

Hae Yoon mengejar kereta hitam yang membawa ibunya pergi . Dia sedar dia tak mampu melawan kereta kerana dia tahu kudrat dia lebih lemah . Kereta tersebut perlahan meninggalkan Hae Yoon di belakang .

" Hae Yoon cari eomma nanti , Hae Yoon janji "

---

Selepas beberapa tahun ibu Hae Yoon meninggalkannya , dia tinggal bersama neneknya . Dari umur 10 tahun , umurnya sekarang sudah meningkat ke 19 tahun . Hae Yoon tak mampu belajar tapi dia hanya mampu bekerja di kedai makan yang terletak di bandar . Pergi pukul 10 pagi , balik pukul 8 malam .

" nenek , Hae Yoon pergi dulu . Nanti takut terlepas bas dekat hujung kampung tu . Dahlah kena jalan kaki ni " kata Hae Yoon sambil memakai beg silangnya .

" jalan elok-elok . Kalau ada apa - apa , gunalah penyembur lada yang baru nenek beli tu " kata neneknya .

---
Hae Yoon hanya termenung dalam bas yang dinaikinya . Dia mengenangkan segala memori bersama ibunya . Tak sangka malam tu adalah malam terakhir dia dengan Puan Lee . Selepas peristiwa itu , semua berubah .

Sampai sudah Hae Yoon di tempat kerjanya . Langsung dia sarungkan apronnya lalu melayan tetamu yang hadir . Itulah yang hanya Hae Yoon lakukan selama beberapa jam .

---
Budak yang beli dadah dengan tokey yang dikenali , Kim Hyun Po kalau tak bayar memang matilah jawabnya .

" aku dah kata , lain kali bayar ! Apa yang susah sangat nak bayar ?! Aku bukan mintak banyak pun " kata Jungkook sambil memukul seorang budak bawah umur yang masih serba lengkap berpakaian uniform .

" kalau kau takde duit , buat macam takde duit ! Jangan berani nak beli kalau hidup kau miskin ! Hidup kau memang patut mati " kata Jungkook

Jungkook mengarahkan beberapa budaknya untuk rendam budak lelaki tersebut beberapa kali sampai dia lemas .

Jungkook mengelap tangannya yang penuh darah budak yang dipukul tadi . Jeon Jungkook , kini dikenali sebagai orang kanan Kim Hyun Po .

" Jungkook , kau kenal isteri Puan Lee lagi tak ? " kata Kim Hyun Po

" kenal lah pakcik . Kenapa ? Dia bukan terkurung ke dekat sangkar babi tu ? Biarlah dia " kata Jungkook

" kalau kau nak tahu , suami dia tak bayar lagi barang kau . Bunga tak payah cakaplah , memang banyak . " kata Kim Hyun Po

" jadi , pakcik nak suruh Jungkook pergi kutiplah ni . Ni dah lama tau sejak pakcik kutip sampah perempuan tu , kalau dia masih takde duit , memang mati dekat tangan aku " kata Jungkook

" tch , aku tahu kau akan buat benda tu . Kalau kau cari dia satu kawasan situ takde , kau suruh dia bayar guna cara lain pun boleh " kata Kim Hyun Po

" cara lain ? Cara apa ? " kata Jungkook

" dia ada anak . Perempuan . Aku pernah tengok dia , cantik . Rugi kalau kau tak rembat peluang emas kau " kata Kim Hyun Po

" jadi , kau nak aku rogol dia ? Kau pikir rogol tu boleh bayar semua barang yang dia hutang aku ? " kata Jungkook

" sekurangnya , kau dapat puas jugak . Kira dah bayar separuh dari barang kau lah . Aku bukan nak kata apa , kira baik aku tak sentuh dia sebab aku simpan dia untuk kau . Kalau tak , dari dia kecik aku rasa aku dah sentuh dia " kata Kim Hyun Po

" badan dia bagus sangat ke sampai kau cakap macam tu ? Kalau kau nak sangat pelacur tu , kau amiklah . Tu selera kau " kata Jungkook

" orang kata jangan jual mahal , aku yakin lepas kau nampak dia , kau simpan dia dekat dalam bilik je hahahaha " kata Kim Hyun Po lalu pergi .

" tch , baik sangat ke pelacur tu . Tapi betul jugak , tak dapat duit , dapat dia pun boleh jugak . Aku amik dia sampai dia merayu dekat aku " kata Jungkook

Bersambung !

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now