'وال پنجاه و دو هرتزی'

8.6K 882 214
                                    

نهنگ52 هرتزی نهنگی است خاص از گونه ای ناشناخته  که فرکانسی غیرمعمول دارد. فرکانس این صدا بسیار بالاتر از فرکانس نهنگ‌های دیگری است که با این نهنگ الگوی مهاجرتی یکسانی دارند (مثلا فرکانس صدای نهنگ آبی بین 10 تا 39 هرتز و فرکانس صدای نهنگ قهوه ای یا پره ماهی «نهنگ های موجود در سواحل اقیانوس اطلس» 20 هرتز است).
صدای نهنگ 52 هرتزی از اواخر دههٔ 1980 به‌طور متناوب در نقاط زیادی شنیده شده و به نظر می‌رسد که تنها نهنگی است که در این فرکانس، امواج صوتی تولید می‌کند. این نهنگ با نام « تنهاترین نهنگ جهان» مشهور است.

-----------------------------

کلین استیتسون، نوازنده ساکسیفون و رهبر اکستر متولد مونترال، در سال 2013 آلبومی را با نام تاریخچه جنگ (فصل 3) منتشر کرد. در این آلبوم آهنگی با نام « بخشی از من جدا از تو» وجود دارد. این آهنگ به شکل واضحی دربارهٔ نهنگ 52 هرتز نیست اما استیتسون در نخستین اجرای زنده این آهنگ اظهار کرد که داستان «تنهاترین نهنگ» با ترکیب آهنگ او عجین شده‌است. وی می‌گوید: « این نهنگ در اقیانوس عمیق و وسیع تنهاست، شنا میکند و آهنگش را می نوازد؛ او به دنبال وجودی همانند خود است اما هیچگاه آن را نخواهد یافت». استیتسون همچنین در مقدمه اجرای این آهنگ در تالار بزرگ تورنتو در ماه مه 2013 گفت: «وقتی که من این قطعه را مینوازم به این موجود تنها نمیتوانم کمکی بکنم اما زمانی طولانی به نهنگی می اندیشم که مدتهاست در تنهایی آواز میخواند.»

باند BTS در کره جنوبی، در سال 2015 آلبومی را با نام « ناب ترین لحظات زندگی» منتشر کردند. بخش دوم از چهارمین آهنگ این آلبوم با نام “whalien 52” صراحتا از نهنگ 52 هرتزی به عنوان نمادی از بیگانگی نسبت به دیگران نام می‌برد؛
(نام قطعه از ترکیب کلمات whale و alien به معنی نهنگ و بیگانه ساخته شده.)
احساسی که اغلب توسط نوجوانان تجربه می‌شود.

دو تن از آهنگسازان کلاسیک انگلیسی به نام‌های کاترین رابرتز و سین لیکمن، در آلبوم 2015 خود با نام « فردا به دنبال امروز می آید»  آهنگی تحت عنوان «52 هرتز» را دارند. این آهنگ دربارهٔ نهنگ تنها است و تک بیتی دارد که گروه کر تکرار می‌کنند: « 52 هرتز، 52 هرتز، من آهنگ عاشقانه ای را میخوانم که هیچ کس نمیتواند بشنود».

خوانندهٔ آمریکایی، کریستا بل، نیز آهنگی را با الهام از نهنگ 52 هرتز منتشر کرده‌است که در آن اینگونه می خواند:
« 52 هرتز من کاملا تنهام، 52 هرتز صدای تو در هیدروفون من است».

(ویکیپدیا،دانشنامه آزاد)

______________________________

در آینده با علت نامگذاری داستان بیشتر آشنا میشین.
پیشنهاد میدم ویدیوی زیر رو حتما ببینین^^

love you all💜

whalien52Where stories live. Discover now