The End

791 55 3
                                    

Waktu sudah pun menunjukkan pukul 1 pagi . Sarang terjaga dari tidurnya apabila mendengar Samin menguek kecil . Kelibat Jimin langsung tidak terlihat . Sarang cuba membuang Jimin dari fikirannya . Sarang mendakap Samin sambil memberikan susu . Setelah Samin kembali tidur , Sarang membuat keputusan untuk turun ke bawah . Entah mengapa tiba-tiba sahaja dia terfikir untuk turun .


Lampu yang bersinar di dapur dapat dilihat oleh Sarang sebaik sahaja dia menjejakkan anak tangga yang terakhir . Kelihatan Jimin yang begitu kusut dan beberapa botol soju yang sudah habis berada di atas meja . Sarang segera ke Jimin lalu merampas botol yang berada di tangannya . Hatinya terasa seperti dibakar apabila melihat keadaan Jimin yang sebegitu rupa . Semua botol soju tersebut dilempar ke dalam tong sampah . Dia membuat haluannya untuk ke atas semula tetapi Jimin memanggilnya dengan lembut .


"Sarang..."


Tubuh Sarang terasa seperti dipaku .


"Sayang..." panggil Jimin lagi sekali .


Sarang memusingkan badannya menghala Jimin . Wajah Jimin sudah bertukar menjadi merah , merah kerana hendak menangis .


"Sampai bila saya nak hidup macam ni sayang... sampai bila saya tak dapat nak peluk awak.. peluk Samin" katanya lalu memukul-mukul dadanya .

"Awak terlalu mabuk" kata Sarang lalu menarik lengan Jimin untuk naik ke atas .


Setelah sampai di dalam bilik , Jimin menolak Sarang ke atas katil lalu menindih badannya .


"Jimin.. apa awak buat ni" Sarang cuba meleraikan situasi tersebut tetapi Jimin terus mencium bibir mulus Sarang .


Pada mulanya dia berasa terkejut dan tidak membalas ciuman Jimin sehinggalah Jimin bersuara .


"Awak tak sayang saya ka ?"


Sarang terus mendakap kedua belah pipi Jimin lalu menariknya dan terus berciuman . Jimin memasukkan tangannya ke dalam baju Sarang dan terus menangkap buah dada Sarang yang tidak berbalut dengan sebarang kain . Sarang mendesah perlahan . Tiba-tiba Jimin meleraikan ciuman .


"Tak boleh... kita tak boleh buat . Saya mabuk..." Jimin tersengeh kecil sambil matanya yang hampir hampir tertutup itu .




Jimin memperbetulkan semula posisi mereka dengan memeluk Sarang dari belakang .


"Goodnight sayang"


--



Badan Jimin terasa hangat , dia membukakan mata dengan perlahan . Pada masa itu , Sarang mengubah posisi dengan menghadap wajahnya ke arah Jimin. Dia masih lagi nyenyak tidur . Jimin membuka telefonnya lalu melihat jam sudah pun menunjukkan tepat pukul 10 pagi . Dia melempar telefonnya ke tepi bantal dengan menggunakan tangannya yang melapit kepala Sarang . Dia memandang wajah Sarang lalu terukir sebuah senyuman . Tangannya mengusap lembut bahagia belakang Sarang . Samin juga langsung tidak mengganggu malam indah mereka itu . Walaupun dia tidak ingat apa yang berlaku semalam , tetapi dia tetap gembira .



Kepala Sarang diangkat perlahan , tangan Jimin digantikan dengan bantal . Jimin kemudiannya masuk ke dalam bilik mandi untuk mencucikan dirinya .


Setelah selesai mandi , Jimin mengikat tuala di pinggangnya . Sarang sudah pun tidak kelihatan . Jimin segera memakai baju lalu mengeringkan rambutnya . Dia menurun anak tangga untuk ke ruang tamu . Kelihatan Sarang yang memakan pisang sambil menonton television .


Jimin mengambil tempat di sebelah Sarang lalu Sarang bangun . Jimin mengeluh kecewa , tetapi dia masih tidak putus asa . Dia berlari ke arah Sarang lalu Sarang berpatah balik . Niat Sarang untuk berpatah balik terbatal apabila dikepung oleh Jimin . Jimin meletakkan kedua belah tangan di sofa supaya Sarang tidak dapat lari .


HERO | PJMWhere stories live. Discover now