- 12 -

742 55 0
                                    

"Apa semua ni ?"

Jihyun terkejut apabila Jimin yang datang mendekati mereka itu . Dia memberi alasan sakit untuk tidak ke pejabat tetapi terkantoi pula . Dia kini berhadapan dengan abangnya yang dia tahu apabila abangnya marah pasti seluruh Seoul akan terdiam . Niatnya untuk berjumpa dengan Sarang adalah bukan untuk mengambil kesempatan tetapi hanyalah untuk menjadi pendengar buat Sarang .


"Hyung... hyung jangan salah sangka..." katanya tergagap-gagap .


"Salah sangka apanya ? Kau bagitahu hyung yang kau tak masuk kerja sebab sakit tapi sekarang ni kau duduk dengan isteri hyung siap pujuk-pujuk bagai ? Apa benda ni Jihyun ?" darah Jimin mulai menyirap ke kepala .



"Sudah lah Jimin..." sampuk Sarang cuba untuk memulihkan keadaan .


"Park Sarang awak jangan masuk campur . Ni urusan saya dengan adik saya"



"Yah Jimin" hanya dengan satu patah perkataan mampu membuat Jimin terpaku dan memandang Sarang dengan pandangan yang tajam .



Iyalah , baru dimarahi sedikit sudah pandai berbahasa kasar dengan suami sendiri .



"Awak boleh balik Jihyun... thanks sebab datang" arah Sarang masih lagi memandang Jimin .


Lalu Jihyun berlalu pergi , takut pula dengan situasi tersebut .


"Yah ? Awak bercakap dengan sapa sekarang ni Park Sarang ?" soal Jimin masih menahan amarahnya .




"Saya bercakap dengan awak Park Jimin , suami saya . Kenapa dengan awak ni ? Dengan adik sendiri pun awak nak cemburu ka ? Saya yang call dia suruh datang jumpa saya sebab saya dah tak ada sapa sapa . Suami saya tidur dengan perempuan lain tapi saya nak keluar jumpa adik suami saya sendiri pun tak boleh ?" air mata Sarang sudah bertakung , hanya menunggu masa untuk mengalir sahaja .


"Ya betul memang saya tidur dengan dia tapi hati saya tak ada dengan dia sebab hati saya ada dengan awak itu pun awak susah nak faham ka ?!"




"Ya memang saya tak faham ! Saya memang degil ! Susah sangat ka awak nak lepaskan saya ?! Jual ja saya dekat sapa sapa ! Memang itu yang layak untuk saya !" kali ini air mata Sarang mengalir tidak berhenti .




Jimin menarik lengan Sarang hingga ke kereta . Dia tidak kesah apa orang nak pandang mereka . Dia sudah tidak kesah apa yang terjadi di sekelilingnya walaupun Sarang cuba sedaya upaya untuk melepaskan genggaman tersebut . Hatinya begitu sakit apabila Sarang berkelakuan sebegitu . Perasaan kecewanya terhadap Sarang hanyalah sedikit , yang lebihnya adalah pada dirinya sendiri . Dia gagal untuk perbaiki hubungannya dengan Sarang .






Setelah mereka masuk ke dalam kereta , Jimin memandu kereta dengan laju sekali . Dia lupa agaknya yang isterinya itu sedang sarat mengandung .




"Awak jangan buat kerja gila boleh tak ?!" tengking Sarang sambil memegang tali pinggang .




Setelah beberapa minit berada di dalam kereta dengan kelajuan yang pantas , mereka tiba di rumah . Sarang ditarik masuk ke dalam bilik . Pintu bilik dikunci lalu Jimin membuka bajunya .




"Awak dah gila ka ?!" Sarang tidak tahu macam mana untuk mengawal situasi tersebut .




Dia tahu Jimin betul-betul memarahinya .




Jimin membaringkan tubuh Sarang . Baju Sarang dibuka dan dilempar ke atas lantai . Kedua-dua belah tangannya diletakkan di atas kepala . Dia mencium rakus bibir Sarang . Air mata Sarang mengalir membasahi bantal .





Setelah selesai di bahagian atas , ke tengah pula yang dikerjakannya . Tetapi tindakannya terberhenti apabila fikirannya kembali kepada asal semula . Dia memandang Sarang perlahan-lahan . Isterinya sedang menangis dan merayu untuk dilepaskan . Hatinya bertambah sakit apabila melihat Sarang yang kelihatan sesat di dalam dunia sendiri .





Jimin mengalirkan air mata lelakinya buat kali pertama untuk perempuan yang betul-betul dia sayangi .




"Sayang.... sayang saya minta maaf saya tak boleh kawal diri saya saya betul-betul marah dengan diri saya saya cuma nak buktikan dekat awak yang saya cuma ada awak saya cuma sayang awak tapi saya silap bukan dengan cara ni awak tolong saya minta maaf....saya minta maaf sayang...." dia merapatkan dahinya ke dahi Sarang sambil meraung .



--



Sarang terjaga dari lenanya apabila merasakan bayi di dalam perutnya meragam . Dia memandang Jimin yang memeluk pinggangnya dan wajahnya berada di perut Sarang . Rambut Jimin diusap Sarang dengan lembut . Kejadian yang berlaku semalam mungkin membuatkan Jimin berasa letih . Hampir semalaman dia menangis .





Jimin juga turut tersedar apabila wajahnya terasa seperti dipukul-pukul oleh tangan kecil . Dia menenyeh matanya yang kabur itu . Matanya terus menangkap wajah Sarang yang tersenyum melihatnya .



"Good morning sayang"



Kemudian Jimin melihat perut Sarang pula .



"Good morning anak appa" ciuman manja diberikan kepada anaknya yang meragam tidak habis .


"Awak kerja tak harini ? Kalau tak kerja kita keluar nak . Saya nak jumpa Taehyung lepas tu kita balik rumah omma" kata Sarang dengan penuh teruja tetapi Jimin hanya diam .



"Awak ? Awak marah lagi ka ?"



Jimin bangun dari baringnya lalu mendekatkan wajahnya dengan wajah Sarang .




"Takda lah . Saya tak kerja harini , kejap lagi kita keluar okay ?"


--




Sarang mengambil tempat di hadapan Taehyung . Telefon bimbit yang berada di atas meja tersebut diambil Sarang lalu diletakkan di telinga . Taehyung membalas senyuman Sarang yang lebar itu .



"Noona sihat ?" soal Taehyung dengan penuh harapan di matanya .


"Noona sihat , baby sihat . Lagi sikit ja lagi masa lepas tu kita boleh tengok baby . Noona tak sabar sangat nak tunjuk baby dekat Taetae" kata Sarang menahan sebak .



Tidak sangka betul kandungannya telah pun mencecah 8 bulan . Rasa seperti baru sahaja mengandung . Bukan dia sahaja yang tidak sabar untuk melihat bayi yang dikandungnya malah orang sekelilingnya juga sudah menghitung hari .



Telefon tersebut kemudian diserahkan kepada Jimin yang dari tadi asyik mencuit lengan Sarang . Jimin batuk beberapa kali sebelum bercakap dengan Taehyung .





"Hyung" panggil Taehyung dengan lembut .



Jimin terkejut dengan panggilan tersebut . Sepanjang dia mengenali Sarang , dia tidak pernah bercakap dengan Taehyung tetapi apabila Taehyung memanggilnya sedemikian membuatkan hatinya seperti hilang bebanan .




"Hyung... tak pernah cakap dengan Taetae kan ? Hyung nak bagitahu yang hyung akan jaga noona , Taetae and baby . Nanti bila dah sampai masa , hyung datang ambik Taetae . Hyung minta maaf sebab hyung tak dapat tolong Taetae dulu..." ujar Jimin dengan sekali hembusan sahaja .




Taehyung ketawa kecil .



"Taetae tak sabar nak keluar , nak tolong hyung jaga noona and baby" kata Taehyung besertakan senyuman petaknya .




Melihat gelagat dua orang lelaki yang begutu bermakna dalam hidupnya itu membuatkan Sarang turut tersenyum .



"Hyung janji akan jaga noona sementara Taetae taka ada..."























"Hyung janji"

                                   -

HERO | PJMWhere stories live. Discover now