- 4 -

1.1K 58 0
                                    

Sarang berjalan kaki pulang ke rumah oleh kerana dia ketinggalan bas . Lagi beberapa minit dia perlu ke restoran yang diberitahu Jungkook . Dia berlari ke dalam bilik setelah tiba di rumah . Baju yang telah disedia olehnya semalam dicapainya ke dalam bilik mandi . Dia mengenakan sedikit solekan di wajahnya supaya nampak lebih berseri . Setelah selesai di terus mengambil teksi .

"Holly Restaurant" ujar Sarang sambil tercungap² mengambil oksigen .

"Cantik betul cik , nak pergi jumpa boyfriend ka ?" soal pakcik teksi tersebut sambil memerhati Sarang melalui cermin .

Sarang terkedu dengan soalan pakcik tersebut .

"Ta...taklah jumpa kawan ja" rambutnya diselit ditepi telinga . Acah-acah ayu gitu .

Pakcik itu hanya tergelak kecil . Setelah beberapa minit , Sarang membayar duit tambang lalu menunduk hormat kepada pakcik tersebut . Kemudian dia memetulkan bajunya sebelum masuk ke restaurant tersebut . Kelihatan Jungkook yang memakai baju kemeja sambil bermain dengan telefonnya . Sarang menghampirinya dengan perlahan .

"Jungkook ah"

"eh duduklah"

--

Telefon milik Jimin tidak habis-habis berdering . Sehinggakan mengganggu Jimin untuk menghabiskan meetingnya . Hoseok yang duduk disebelah Jimin perasan akan telefon Jimin .

"Excuse la pergi angkat call kau tu" ujar Hoseok membisik .

Kemudian Jimin menunjukkan nama yang tertera di kaca telefon . Terus Hoseok berubah fikiran menyuruh Jimin mengendahkannya . Nama yang tertera itu ialah nama Eunji .

Setelah 1 jam , meeting mereka pun selesai . Seusai Jimin keluar dari bilik meeting , dia terus menelefon Sarang . Jam sudahpun menunjukkan tepat pukul 1 pagi . Tetapi panggilannya tidak dijawab . Jimin terus bergegas pulang ke rumah .

Perjalanannya untuk tiba dirumah hanya mengambil masa sebanyak 15 minit . Hoseok yang berada ditepi sudah memikirkan kematian . Dia terus bergegas naik ke bilik Sarang . Lega hatinya apabila melihat Sarang sudah pun tidur . Tetapi pakaiannya masih lagi tidak ditukar . Jimin menyelit rambut Sarang di cuping telinga untuk melihat wajahnya tetapi lain pula yang dilihatnya . Terdapat kesan di leher Sarang . Darah Jimin mula menggelegak . Terasa tubuh Sarang begitu panas .

"Sarang... Yah Chu Sarang" dia cuba mengejutkan Sarang tetapi Sarang seperti separuh sedar . Sarang hanya menguek kecil sahaja .

.
.
.
.

"Isteri Encik berkemungkinan telah dirogol . Kesan di leher dia masih lagi segar . Berkemungkinan dia mengalami trauma . Ini ubatnya dan... saya harap Encik dapat jaga dia dengan baik" terang doktor dengan panjang lebar .

"Okay kamsahamnida..." lalu doktor tersebut beredar .

Sarang yang terjaga beberapa minit yang lalu hanya termenung melihat syiling . Jimin duduk di sebelahnya lalu memegang tangan Sarang yang diletakkan di atas perutnya .

"Apa yang dah berlaku ?"

Tiba-tiba Sarang menangis lalu memekup wajahnya di peha Jimin .

"Jungkook....."

Jungkook meminta izin untuk membawa Sarang pulang jadi dia tidak menolak . Tetapi lain pula arah yang dibawa Jungkook membuatkan Sarang terasa tidak sedap hati . Tiba-tiba Jungkook memberhentikan kereta lalu memandang Sarang dengan wajah yang serius .

HERO | PJMWhere stories live. Discover now