55. Tunang Yuta tapi Pilih Blaze

2.4K 159 3
                                    

Hari Rabu tiba dengan pantas. Seperti yang diberitahu oleh Adam, tunang Yuta tiba di akademi tengah hari itu jugak.

Dengan grand openingnya, gadis berambut panjang beralun dengan muka ala-ala model dan tubuh kurus lampai seperti Gigi Hadid, tunang Yuta berjalan masuk ke dalam cafeteria dengan dua orang pengawal keselamatan di belakang.

Kehadiran gadis itu amat menggemparkan akademi. Terutama sekali pelajar perempuan yang asalnya dari kelab peminat Kim Yuta.

Meroyan habis mereka semua lepas tahu Yuta sebenarnya telah bertunang. Dengan anak Menteri Pertahanan lagi tu. Memang tak ada peluanglah jawabnya.

Lepas tiga hari ketibaan gadis itu di Akademi Cross Sword, pelajar lelaki mula tunjuk hidung belang masing-masing. berasa tertarik dengan kecantikan gadis itu.

Siap senaraikan lagi pelajar perempuan dari yang paling hodoh kepada yang tercantik sekali. Semata nak beritahu gadis itu adalah yang paling cantik!

Hana yang semakin lama semakin terbiasa perlahan-lahan memudarkan perasaan sukanya pada Yuta.

Walaupun sakit tapi Hana terima kenyataan. Siapalah dirinya kalau nak dibandingkan dengan tunang Yuta itu. Tapi masalahnya sekarang kenapa perempuan tu boleh menyemak dalam kelab catur mereka sekarang.

"Hai..saya Isabella Norman. Selamat berkenalan."gadis berambut panjang ikat satu itu tersenyum menghadap mereka semua yang berkumpul di ruang tengah kelab catur.

"So?"soal Nadine dengan menyampah. Tiba-tiba jer nak menyemak dekat sini. Pergilah berkepit dengan tunang kesayangan. Bukan ke itu tujuan perempuan ni ke sini. Untuk bonding dengan Yuta.

Mata Isabella mengerenyet jengkel apabila Nadine yang terlebih dahulu bersuara dekat situ. Dia pandang Nadine seperti Nadine itu cencorot sesat dalam sistem kumbahan. Tapi dia tidak tunjuk, takut imej dia akan terjejas di situ.

"Saya berminat untuk sertai kelab catur ni." "aju Isabella.

"Dah penuh."sentap Nadine sambil menyilang tangan ke dada.

Memang tak lah dia nak izinkan perempuan ni menyemak dalam kelabnya yang sedia crowded dengan kelab bola keranjang. Tak nak dia penuhkan lagi. Sesak!Menyibuk!

Isabella menarik senyuman terpaksanya sambil mengetap gigi. Dada dia waktu itu penuh dengan kata-kata sumpah seranah yang mahu dilampiaskan kepada Nadine.

"Dan siapa awak?"soalnya pada Nadine.

"Nadine, Presiden Kelab Catur."jawab Nadine dengan nada sentap dia.

Isabella mengetap rahang sekuat hati. Kenapa pulak perempuan mulut longkang ni boleh jadi presiden!

Masa itulah pintu kelab itu terbuka, muncul Blaze dan beberapa rakan lelaki itu berjalan masuk ke dalam ruangan tersebut. Lelaki itu yang mengesan suasana tegang memandang bingung sekeliling.

Belum sempat dia hendak bersuara, terlebih dahulu Isabella berpaling dan bertentang mata dengannya.

"Blaze..."panggil Isabella dengan riang. Jelas terpancar wajah berseri-serinya apabila melihat lelaki kacak itu."Sini rupanya awak...jenuh saya cari awak..."Isabella jalan mendekati Blaze lalu merangkul lengan lelaki itu seperti lelaki itu pula tunangnya.

Hana yang lihat berkerut kening, matanya terus terarah pada tangan berjari jemari kuku tajam berwarna merah di lengan Blaze. What the hell?

"Apa kau buat dekat sini?"tanya Blaze semasa menyambung langkahnya dan bergerak ke arah sofa sambil diperhatikan oleh semua orang di dalam bilik tersebut.

Nadine yang lihat menjuling mata menyampah lalu dia berpaling ke meja kerjanya dan menyambung urusan yang tergendala gara-gara kehadiran Isabella tadi.

"Saya tanya Yuta awak dekat mana, dia beritahu awak dekat kelab catur, itu yang saya datang. Saya ingat nak apply jadi ahli dekat sini, tapi presiden kelab yang bermulut 'manis' sana tu kata dah penuh."Isabella menjuih bibir ke arah Nadine.

Nadine di dalam mental sudah berangan hendak berikan jari tengah pada Isabella sewaktu mendengar namanya di ungkit. Hish!

Hana yang lihat menggigit bawah bibir kerana geram. Kenapa tunang Yuta bersama dengan Blaze pulak?Dan kenapa Blaze rapat dengan perempuan lain bila lelaki tu bersama dengan dia?Adakah dia dipermainkan dengan Blaze?

"Hngh!"Hana menarik muncung dengan sembunyi. Bersama perasaan terganggu dan rajuknya Hana mengatur langkah keluar dari kelab itu.

3. Prince Charming Untuk Clumsy CinderellaWhere stories live. Discover now