62🖤

394 15 3
                                    

"Sejak bila pulak engkau dengan Ungku Quyyim tu.. Huk. Huk.... " soal Rufina tatkala mereka sampai dimeja bulat a.k.a meja membawang.

"Alla.. Aku kenal sebab, ada satu hari tu aku ter.. Langgar dia.. Memang mulut dia cebok sikit sebab dia kata aku perempuan kurang ajar. Tapi waktu, malam tu pula aku naik basikal dekat taman tertiba boleh pulak aku nak terlanggar dia.  Tapi lek lek lek..  Actually, Aku tak langgar ,aku boleh pulak terpesong last last aku ter jatuh.. And, Aku terseliuh and then dia tolong dukung aku bawa pergi klinik and then bila dia nak hantar aku and pap!!!.. Aku dengan dia sejiran rupanya... "Cerita Ryna siap ada aksi sedang menunggang basikal, kaki terseliuh dan terkejut sewaktu akhir cerita.

"Ooooo... "Hanya itu dibalas Rufina dan Fathia yang dari awal Ryna cerita hingga tamat mereka hanya ternganga dan terbeliak mendengar.

"Hai.. "Terkalih wajah mereka tatkala suara Saif menyapa dari belakang Rufina.

"Sayang dah minum susu..? "Bisik Saif ditelinga Rufina.

"Hish! Dia ni.. Nanti nanti pun boleh kan?  Orang tengah.. "

"Membawang.. "Potong Saif.

"Sayang.. Awak tu mengandung kena minum ikut waktu.. Dah dah..  Abang dah  buatkan.. Nanti abang ambil sayang minum.. Kalau tak minum nanti, ada budak yang kena cubit kang.. "Balas Saif sempat memeluk bahu Rufina.

"Yelah yelah.. "Balas Rufina menjeling pada Saif yang tersengih sengih.

"Fathia..!! "Panggil dari Tengku Hazriq mengejut kan mereka berempat itu.

Tengku Hazriq datang kepada Fathia sebelum membisikkan sesuatu dan wajah ceria Fathia mula berubah.

"Err.. Aku pergi dulu.. Ryna engkau minta tolonglah prince engkau tu tolong hantarkan.. Bye"bergegas Fathia dan Tengku Hazriq keluar dari rumah itu.

"Aku.. Aku nak balik dengan... "

"Apa salah nyer. Saya boleh je, Tolong hantarkan.. "Balas Ungku Quyyim dari belakang Ryna..

"Oii.. Hello bro!! "Saif dan Ungku Quyyim membalas salam sebelum sama-sama membalas pelukan.

"Ryna.. Ini aku nak cakap.. Tadi waktu aku nak kenalkan engkau, dia ni siapa. Engkau pergi tandaslah, pilak.."Saif sudah bertukar cakap pada Ryna.

"Ha.. Siapa dia? "

"Dia ni.. Kawan waktu aku belajar dekat oversea.. "Kata Saif sempat menepuk bahu Ungku Quyyim..

"Oh.!..  Gituw.. Rupanyer.. Hai saya Ryna kawan Rufina a.k.a.. "Terhenti katanya sebelum pergi ke telinga Ungku Quyyim yang sudah terasa seperti jantungnya terhenti tatkala Ryna mendekatkan tubuhnya dengan dia.

"Mafia.. "Bisik Ryna menyambung katanya tadi, sebelum tersengih sinis.

"Hahahaa.. Lawak lawak,ni lawak..Cantik cantik pun pandai buat lawak bodoh..!! "Tawa Ungku Quyyim mematikan sengihan Ryna.. Sempat tangan Ungku Quyyim menampar bahu Ryna sehingga Ryna tertolak hampir terjatuh, jika tidak kerusi sofa ada di tepinya sudah terjatuh dia.

Saif dan Rufina yang melihat terjongkit kening sebelah.

"Takkan lah korang ni.. Keluarga mafia.. Cukup-cukuplah ..si Saif mafia . Ini pula korang ,Takkan perempuan mafia kut.? " tawa dia yang hampir mahu berair matanya, sakit perutnya tawa terlalu lama.

Yang lain disekelilingnya hanya memandang serius,🤨.

Makin lama makin reda tawanya tatkala melihat satu persatu muka diaorang, dalam fikirannya dia sedang buat jenaka tetapi tak..

"Erm.. Erm.. "Batuk dia sekadar ingin membetulkan tekaknya.

"Err.. Tak lawak aik? "

"Tak!"balas mereka serentak pada Ungku Quyyim.

"Jadi betulkan korang ni.. "

"Asal?..  Tak caya?"soal Ryna menjongkek kan kening kirinya ke atas.

"Err..  Sikit lah.. "Balas Ungku Quyyim.. Tersengih sebelum mendekati Ryna.

Ryna yang terkejut menjauhi sedikit tubuhnya.

******************

"Sayang.. Boleh tak sayang cerita macam mana kisah sayang jadi mafia? "Kata Saif yang sudah merampas buah rambutan dari dalam gengaman Rufina.

Terdiam Rufina yang baru ingin menokak untuk buka kulit buah itu.

"Papa betul ke nak tahu..? "

"Tak lah.. Hish!!! Kalau papa tak nak tahu.. Papa tak kan tanya mama sayang ni.. "Balas Saif.

"Kita orang pun nak tahu jugak."Tidak sangka Tengku Aliba, Tengku Shukri dan Sarah berada ni belakang Rufina.

Terkalih wajah Rufina ke mereka sebelum melihat jam..

Patutlah.. Sekarang waktu lapang family Tengku Shukri.. Patutlah diarang turun..

"Er.. Boleh jom. Pergi dekat ruang tamu.  Fina cerita.. "Kata Rufina yang bangun dari duduknya.

*************

Rufina yang duduk bersila ditengah dan yang lain duduk dihadapannya.

"Waktu malam kejadian.. Emak menjerit waktu Fina tengah tidur.. Fina bangun dan pergi kwarah jeritan tu.. Rupanya dekat dapur.. Sampai sahaja Fina nampak bapak Fina dah terduduk dan telah ditikam dan penuh darah..  Bapak Fina sempat cakap dekat Fina sebelum nyawa dia pergi.. "

"Fina lari....!!!! " ulang dia kata bapaknya sewaktu dahulu.

"Fina ikut cakap dia.. Fina yang lari baru nak langkah keluar dari pintu belakang, Fina terkejut.. Rupanya emak Fina ikut Fina tetapi dia selamatkan nyawa Fina,dia yang terkena tertikam bukannya Fina yang sepatutnya kena, dia yang duduk dibelakang tidak sedar,orang yang serang rumah kitaorang itu ada dekat belakang dia.

Terkejutnya dan takutnya Fina waktu tu tak terkatan.. Bila Fina tengok emak Fina sendiri depan mata ditikam kuat sehingga tubuh emak Fina bengkok kebelakang bila satu parang.. Ditikam dari belakang dia.

Fina ingat lagi.. Wajah emak fina.. Dia pun terkejut.. Bila ditikam, mata dia terbuntang bila dia ditikam lagi sekali Fina masa tu dah tertutup mulut dengan tangan sebab terkejut dalam masa yang sama air mata Fina turun . Fina nak pergi dekat dia, Fina ada keberanian nak lawan "diaorang" tapi emak Fina suruh Fina lari selamatkan diri. Fina ikut cakap dia Fina lari.. Sampai satu simpang Fina dah terdiam ..mana arah yang patut Fina ikut.. Kiri atau kanan.

Air mata yang dah lama tak turun akhirnya turun, ia turun seolah-olah tak, akan berhenti.

Sehinggalah.. Satu cahaya dari belakang makin hampir dengan Fina.. Rupanya ianya kereta.

Sejak itu Fina kenal dengan boss Fina, ketua mafia.dia ajar Fina macam macam.. Teknik lawan.. Cara pegang pistol dan benda tajam, segala maklumat yang akan dibunuh oleh Rufina. Tetapi Fina tak bunuh.. Peluru atas suntikan yang masuk kedalam mangsa adalah cecair pelali, kawan Fina yang akan bunuh "mereka".

Dalam masa yang sama Fina nak, cari siapa yang bunuh mak bapak Fina, dalam kata lain Fina ingin menuntup bila stas kematian.

Sehinggalah Fina termasuk dalam family Tengku Shukri.. Fina dapat tahu Tengku ada tergolong dalam senarai sendam Fina tetapi punya dalam selidik rupanua tak itu hanyalah perangkap nak suruh Fina sendiri bunuh Tengku atas dendam orang lain.

So itu lah kisahnya.. "Cerita Rufina yang memandang wajah suaminya, Saif dengan sayu.. Saif pulak tercengang.. Dia kalau dengar cerita atas tengok filem yang menarik minatnya.. Memang tak akan sedar mulutnya ternganga..

Next..

CINTA MISS MAFIA [TAMAT]Where stories live. Discover now