구-Gu🌸☑️

904 88 4
                                    

Pukul 8malam. Jihyo melihat taehyung yang masih bekerjaa. Dia fokus sehingga tidak menoleh atau melihat sekilas kearah jam. Jihyo mengetuk pintunya.

"masuk" katanya setelah mendengar ketukan pintu.

"daepyonim tak pulang lagi ke?" soal hyo. Taehyung langsung melihat jam.

"song bieso kenapa tak pulang dulu?" soalnya agak terkejut melihat jam.

"takkan saya nak tinggalkan daepyonim sendiri?" jawab hyo seperti soalan.

Taehyung tersenyum melihat kearah jihyo. Satu dalam sejuta, staffnya yang lain setelah habis jam kerja mereka langsung pulang. Dia mengemaskan beg dan barang.

"Gaja. Saya hantar song bieso pulang sekali" kata tae setelah selesai mengambil barangnya.

🥀

Dalam kereta, taehyung fokus pada panduan, jihyo melihat kearah salji pertama yang mula turun senyumnya tidak putus sepanjang perjalanan. Cermin ditingkap bahagian jihyo dibuka, jihyo menadahkan sebelah tanganya untuk mencapai salji yang turun.

"daepyonim suka salji tak?" soal jihyo sambil fokus pada tingkap.

"eum" jawap tae setengah sepatah.

Teringat salji, taehyung teringat minggu depan birthday hyo. Taehyung tersenyum.

"나 좀 도와줄래?(Na jom dowajullae?) " boleh tolong aku tak? Soal tae.

"ofcauselah, tolong daepyonim kan kerja saya" kata hyo sambil tersenyum.

Diorang sampai dihadapan kedai rantai dan barang barang yang tersalut batu pertama mahal. Taehyung dan jihyo memandang segalaa macam jenis rantai didalam almari kaca.

"saya nak hadiahkan someone. So saya nak song bieso tolong cari carikan"

" nama pun rantai, ofcause perempuan kan? Tapi kalau saya pilih takpe ke? Yelah pendapat perempuan dari pandangan mata berbeza beza tau, kalau saya suka. Taksemestinya dia suka"

"dia suka ke tak! Tu belakang cerita. Now cari yang menarik perhatian song bieso,너 좋을대로.(yang awak suka) "

Jihyo menunjuk satu rantai, dan pekerjaa itu mengeluarkannya dari almari kaca setelah itu memberikan pada tae. Taehyung memasangkan rantai itu keleher jihyo.

"okay! Saya ambil yang ni" kata taehyung dengan senyumannya. Sejak pulang dari kedai rantai jihyo takberkata apa apa. Hanya diam

nak bagi dekat girlfriends dia lah tu. Langsung takboleh berubah! Ingatkan selama ni dia dah berubah, yelaa dah namapun playboy, perempuan sana sini. Susahlah nak ubah peragai tu.

Tak! Masalahnya sekarang ni? Pahal aku rasa nak marah! Suka hati dia lah nak beli hadiah untuk sesiapa pun. Jihyo hanya memandang tingkap. Mengomel dalam hati lah jawabnya.

Sampai depan rumah jihyo.

"khamsahamnida" setelah itu jihyo terus masuk tanpa menoleh. Taehyung perasan jihyo pelik. Selalunya bila taehyung hantar banyaklah tazkirah dia sebelum masuk. Suruh bagi makan ikan sebelum tidurlah, angkat cucian yang dah keringlah. Tapi harinie sunyi semacam.

😤

Jihyo melempar begnya diatas katil. Ish! Menyesal aku ikut dia pulang, kalau aku tahu tadi rela aku jalan kaki balek rumah. Buat sakit hati je😌

Jihyo merembahkan dirinya diatas katil. Dia memandang atap siling.

"tsk. Aku yang selalu ada untuk dia. Takpernah pulak nak bagi hadiah" omel jihyo sambil memandang siling itu.

Ceo Playboy With Beauty Secretary! Where stories live. Discover now