PART 6

1.7K 93 0
                                    

Mir menguap beberapa kali menghabiskan baki  video muzik 'Be A Man' salah sebuah lagu dalam mini album VI terbitan Jtune Entertainment bersama Mblaq. Bang Cheol Yong atau nama pentasnya Mir segak mengenakan busana formal berona putih hitam yang menampakkan sedikit otot tubuhnya. Lagak Mir sangat serius saat dilensa kamera malah ketika difilemkan Mir kelihatan berbeza sekali. Mir memberikan komitmen yang penuh semasa bekerja. Terlihat matang meskipun Mir jelas sekali seorang maknae yang periang namun untuk lagu Be A Man dia sangat macho mengolah dirinya menjadi satu dalam lagu.

"Mir break! Ada orang nak jumpa"

"Siapa?" Mir mengerut-gerutkan keningnya.

"Fans kot"

"Huh! Aku nampak macam fans dia ke?" Hyera merengus kasar.

"Fans?" Mir juga tercengang dengan jawapan staf. Mustahil dalam keadaan studio sesibuk ini ada fans yang berjaya masuk.

"Waeyo?" Mir mempamirkan senyuman berat. Perkara yang bakal ditakutinya berada didepan mata. Objek berwarna coklat yang dipegang ditangan kiri Hyera kini betul-betul meruntun hati lelakinya.

"Nah tanda tangan surat ni, ambil ni dan kita settle" Hyera menghulurkan sampul surat berukuran A4 kepada Mir.

"Apa ni?" Mir pura-pura tidak tahu isi kandungan sampul. Malah dia juga tidak berminat menyapa sampul yang dihulur Hyera kepadanya.

Seketika percakapan mereka terhenti..

"Wow u look gorgeous baby" Mir yang sengaja memutuskan percakapannya dengan Hyera terus berpaling dan menukar characternya dengan sengaja dia mempergunakan model dari MV yang kebetulan lalu. Mir terus merapatkan tubuhnya dengan ullzang dan mendorong model tersebut menyandar terus kedinding. Mir membisikkan sesuatu kepadanya dan dengan jayanya model tersebut mula melongarkan jari-jemarinya bermain-main dengan kolar baju Mir.

"Mir cepatlah aku tak ada masa lah nak tunggu kau" Hyera yang sedari tadi diam dan memerhatikan gerak geri Mir sudah mula angin dan tidak lagi memangil Mir dengan panggilan oppa.

Mir yang nekad masih kekal berpura-pura tidak mendengar Hyera terus mendekatkan bibirnya menghala bibir model dihadapannya seolah-olah dia benar-benar ingin bercumbu sekarang.

Hyera yang tidak sanggup lagi melihat Mir yang melayannya bagai tidak wujud terus berlari keluar dengan sampul yang masih di tangan.

"Gomawo" senada jawapan Mir.

"Its ok gud luck" sempat model cantik kacukan Korea Taiwan itu memberikan kata-kata semangat kepada Mir meskipun ullzang tersebut tidak tahu tujuan sebenar Mir.

Seketika tadi Mir bertindak dari luar jangkaan, dia sengaja menolak model atau ullzang yang kebetulan lalu bagai prop dan bertukar caracter. Perkataan 'Tolong saya' yang dibisikkan Mir di telinga ullzang tadilah penyebab model dari MV terbaru MBLAQ itu juga berpura-pura merencana dengan spontan mengoda dan membantu Mir.

Dengan kaki yang tidak terarah lagi Mir tersadai di hujung bilik yang agak tersorok, hingga lupa ada mata yang memerhati. Mir sememangnya sengaja melengah-lengahkan Hyera kerana perkataan cerai yang diminta Hyera hampir sebulan lalu dan sejak itu dia sengaja tidak menjenguk Hyera. Dia tidak mahukan penceraian. Dia lebih sangup dituduh kasanova atau lelaki jahat sekalipun tapi bukan penceraian bagi penamat segala-galanya. Dia terkedu dengan tindakan Hyera yang senekad itu sangup datang untuk memaksanya menandatangani dokumen cerai. Sudah tidak adakah sedikit rasa sayang Hyera pada dirinya selama dua bulan zahirnya bergelar suami?

.....

"Mir.." Henry duduk berdepan dengan Mir dia menghulurkan sampul yang diamanahkan oleh adiknya Hyera.

Akhirnya dengan rasa berat hati Mir menerima juga surat dari sampul berwarna coklat seperti yang dimahukan Hyera. Mir yang masih diperhatikan Henry membuka sampul perlahan-lahan dan merenung kertas putih dengan pandangan kosong, kepalanya benar-benar pusing dan tanpa berfikir jauh lagi dia terus menurunkan tanda tangan.

"Aku bagi kau dokumen ni suruh kau koyak!"

Henry sempat menahan adik iparnya dari bertindak terburu-buru.

"BWO!! ⊙_⊙ "

"Aku tahu kau sayangkan Hyera, dah pergi pujuk dia. Oklah tu nanti"

"Tapi Hyung....?" Mir membuang pandang dan melepaskan nafas dengan amat berat. 

Berjayakah Mir?

SUAMI AKU K-IDOLWhere stories live. Discover now