Chapter 9 - Run away

2.3K 148 8
                                    


"Lambatnya SM Modelling company tu nak bagi response for report syarikat pakaian kita ni." Lucas merungut sebaik sahaja dia meneliti tarikh pada hari ini.

"Ni dah nak masuk dua minggu dah" sambungnya lalu mengeluh kecil. Bona dan Sulli saling berpandangan sebelum bahu Lucas menjadi tempat tangan mereka mendarat.

" Lu, rilex okey? SM company tu bukan company biasa - biasa. Model company tu dipasarkan for worldwide tau. Mungkin mereka bagi response sebab ada banyak yang bagi tawaran dekat mereka. Haraplah report kita tu diterima." pujuk Sulli, menenang Lucas yang seakan berputus asa.

"Harap sangat guys. Bukan kita tak tahu, syarikat pakaian kita ni hanya ada tiga peluang je nak naikkan nama semula. Kalau tak, habislah kita semua."

Mereka termasuk Dahee hanya mendiamkan diri. Apa yang dikatakan Lucas adalah benar. Syarikat pakaian High&Kr berada diambang yang tidak selamat. Disebabkan pasaran yang kurang menarik, jualan semakin menurut. Hanya tinggal tiga peluang sahaja termasuk report dari SM modelling company dan YG Street Company.

'Sehun mesti boleh tolong aku kan? dia model dekat situ kot. Tapi dia nak ke tolong aku? Kejap kenapa kau teringat dekat dia pulak?hishh'

Kata - kata yang terdetik di hati Dahee, membuatkan gadis itu menggeleng. Serentak itu, fikiran kembali memutarkan adegan dimana Sehun telah meragut bibirnya.

" YAHH ANDWAEE!"

"Huh? "

Semua yang berada di situ terkejut mendengar jeritan Dahee yang tiba - tiba.

"Eo Dahee? kenapa jerit ni? awak okey?" soal Bona kerisauan setelah bergerak ke arah Dahee. Lucas dan Sulli turut ke situ. Dahee yang juga terkejut dengan tindakan sendiri iaitu menjerit begitu kuat lantas mengangguk kepalanya sungguh.

" Ah ? aniya ! Sa-saya okey je. Ni biasalah , wayar dekat otak short-cut mungkin? sebab tu tiba - tiba saya menjerit." balas Dahee mencipta alasan yang telah membuatkan ketiga - tiga rakan sekerja berfikir sejenak.

"Oookey, wayar dekat otak short cut. But are you sure that you were okey?" Kali ini Lucas menyoal, memastikan gadis itu dalam keadaan baik. Beriya - riya si dia ( Dahee ) mengangguk.

" Saya betul -betul okey. Sorry buat korang semua terkejut dengan jeritan saya ni. Err...uhm, i think i should go to the toilet now" Laju sahaja Dahee membuka langkah keluar dari ruang kerja untuk ke tandas.

" Wae? Kenapa kau kiss aku, Oh Sehun?!"

Jeritnya namun hanya hati gadis itu sahaja yang dapat dengar. Mana mungkin dia mahu menjerit melalui mulutnya kerana itu melibatkan mr. hot model.









"Hmm, saya taknak balik rumahlah"

Sebaris ayat Dahee telah mengejut Bona yang sedang mengemas barang untuk pulang kerana waktu kerja sudah tamat. Lucas, Sulli dan Soonae baru sahaja pulang.

Pandangannya yang dari tadi ke arah meja kerja beralih pada gadis bernama Kim Dahee. " Seriuslah awak taknak balik rumah ?"

Si dia mengangguk beriya - riya. Kening sebelah Bona ternaik, mungkin pelik dengan riaksi Dahee.

"Kenapa ni ? awak gaduh dengan oppa awak ke? Saya rasa ni bukan kali pertama kan . Dulu pun awak pernah tak balik rumah. Semalam Lucas kata awak stay sini. So, ni nak masuk hari ke dua kan awak tak balik rumah? "

[O.G] Mr. Hot Model And Me | j.de & o.shWhere stories live. Discover now