chapter 8

3.5K 234 8
                                    

Leen mendengar arahan Cikgu Jasmin, setelah sepuluh minit berlalu,Leen turun ke kantin berseorangan.

Meera sudah menyediakan tempat duduk Leen, tiba gp Sya menghampiri Leen

PANG!

lisya terus menampar Pipi Leen .woo lisya dah buat salah besar.

Kawan² Leen sudah berdiri tetapi tidak pergi ke arah Leen termasuklah Niel dan kawan²nya,

Pelajar di kantin terkejut akan perbuatan Lisya dan mereka juga terkejut melihat Niel dan Rakan²nya berdiri, Leen memegang pipinya

Leeya sudah menggenggam penumbuk dan ingin pergi ke arah Leen tetapi di tahan oleh Meera, dia tahu akan tahap kesabaran Leen sekarang ini.

"kau memang perempuan murahkan?!, semua lelaki kau nak kebas, ni baru sikit kalau aku tau kau rapat dengan crush kitorang aku takkan lepaskan kau ingat!" Lisya terus menolak Leen kebelakang sedikit dan ingin pergi dari kantin

Tanpa membuang masa, Leen menarik rambut Lisya dari belakang dengan kuat dan mendekat bibirnya pada telinga lisya, "my patientday is over, kau tak berhak nak tampar aku dan sentuh muka aku!" gaya Leen seperti ingin berbisik tetapi suaranya di dengari oleh orang ramai.

Leen menolak kepala Lisya hingga dia jatuh tersungkur.

Semua di kantin terkejut beruk tengok perangai Leen yang seperti ketua gangster termasuklah gp sya dan niel sendiri.

Leen mendekati lisya yang duduk dilantai sambil memegang kepalanya, niat syasya dan isya ingin membantun kawannya terbantut apabila melihat Leen mendekati Lisya.

Leen menghulurkan tangan untuk membantu lisya tapi hulurannya tidak di sambut. Leen memegang lengan lisya kasar lalu mendirikannya dan terus membetulkan rambut lisya dan menepuk blazer lisya.

Lisya tercengang melihat perangai Leen yang kerap berubah.

"korang dah boleh berhenti buli aku, masa korang dah habis , jangan buat aku sakitkan korang 3 kali ganda dari korang sakitkan aku, even korang try nak toreh tangan aku pun, aku boleh balas dengan bunuh korang jangan cabar aku:)" leen bercakap dengan nada sinis, gp Sya lari litang pukang dari Leen.

"Sorry ganggu korang semuaaa makan and terpaksa tengok drama tadi" Leen membongkok sedikit tanda minta maaf.

Leen bergerak ke arah rakannya untuk makan, tiba² loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat dah tamat.

"alaa!!, aku dahla lapar" Leen merengek di kantin Niel terdengar rengekan Leen,semasa hendak meletakkan dulangnya ke besen.

DANIEL POV

aku meletakkan dulang ke dalam besen, aku terdengar Leen merengek kelaparan macam budak kecil, nampak comel bile dia buat mulut sepeti budak kecil sedang merajuk. Tiba² Syaef menyapaku.

"woi niel, kau pandang sapa" niel melihat ke arah pandangan ku, matanya tertumpu pada Leen.

"wuu. fall in love dah ke?,Kau ni sampai bila la kau nak keraskan hati kau tu niel.." syaef mengusikku lagi, tapi betul juga apa yang dia cakap, sejak Leen ada ni bila perempuan tegur aku, aku layanje selalunya aku buat bodoh.

Di dalam kelas phoneku berbunyi manandakan ada msg masuk.

Dari mama
"mikha, mama suruh Pak Said bawa mama pergi mesyuarat dekat petalingjaya, nak suruh Pak Mat ambikkan dia sibuk, Mikha naik dengan Leen eh"

"Ha okay maa"

Aku terpaksa besetuju, dan terus melangkah keluar dari kelas dengan kadar yang segera takut Leen pergi dulu

Young spy©️Where stories live. Discover now