chapter1

9.4K 334 12
                                    

"Kenapa ayah nak kahwin lagi satu?!,tak kesian ke dekat ibu?"Leen menengking Dato' Muqriz iaitu ayahnya yang sedang duduk di hadapan tv.

"Kamu kenapa?! Itu hak ayah untuk kawin berapa banyak ayah nak, mak kamu pun dah izinkan"- Dato' Muqriz

Leen berlari terus naik ke biliknya sambil menangis, bukan dia tak tahu yang bakal mak tirinya siapa. Puan Syarifah Seorang janda yang inginkan harta ayahnya sahaja dan juga Rayyan anak lelakinya yang berupa tapi perangai?!

walaupun Leen sekolah di UK dia tahu akan perangai bakal abang tirinya kerana Leen selalu terdengar khabar dri kawan baiknya Nur shameera Binti Tengku Azrin naim yang sekolah bersama dengan abang tirinya

Macam mana meera boleh kenal dengan Leen sedangkan mereka duduk berjauhan dan berlainan sekolah?

(YOUNG SPY BEGIN)

Di Malaysia terdapat satu sekolah yang tertutup dan tidak banyak orang tahu akan kewujudan sekolah itu iaitu School Spy Academy ,sekolah ini di tubuhkan oleh ayah meera sendiri, terdiri dari 50 pelajar yang terpilih sahaja, 25 pelajar akan bersekolah Dimond highschool di UK dan 25 pelajar lagi akan bersekolah di highschool vokasional di Malaysia.

Setiap bulan mereka akan bertemu 1 minggu di school spy academy yang terletak di tempat terpencil di Malaysia,kebanyakan pelajar di UK sudah mempunyai lesen kereta seperti Leen, Meera juga telah membuat lesen di UK tetapi dia terpaksa kembali ke Malaysia kerana urusan kerja bapanya.

Meera bertemu Mazleenda Nelydhia binti dato' Muqriz khairil di dimond Highschool, dia melihat kebolehan Leen yang pandai berlawan pedang, teakwando, kerap membuat latihan menembak kerana cita²nya untuk menjadi anggota Polis, dia juga seorang yang ganas tetapi Periang sikapnya yang suka membuat lawak dan periang itu membuat kan semua pelajar suka akan kehadirannya di sekolah itu :)

suatu hari Meera memberikan sehelai borang yang bertulis, (School spy academy ) di dalam kelas, Leen mengambil dan memandang meera pelik sambil mengangkat keningnya pelik.

LEEN POV 2015

meera memberikan ku kertas yang bertulis (School spy academy) aku memandangnya tanda pelik

"Apeni?"

"Kau suka nak jadi polis kan?"-Meera

"gila tak suka?! Ofc, tapi apa kene mengena dengan ni?"

"kau banyak kebolehan nak capai cita² kau, kau tanak ke try kebolehankau masa usia muda ni?"- Meera

"ha?! Aku baru 12 tahun babe!"

"kau buta ke, kan nmpk kat situ tulis SCHOOL"-Meera

"yela den tau la school tapi school jenis ape?"

Meera memberi tahu akan keistimewaan sekolah itu

"srsly?! Kite akan dilatih untuk membantu pihak polis di UK and MALAYSA?!"

"wei babun diam sikit boleh tak?,kalau nak join aku bagitau bapak aku, and kau akan jadi pelajar kedua yang masuk sekolah tu, lagipun pihak polis akan tau pasal profile kite"-Meera

"nanti aku discuss dengan bapak aku kat rumah, jap yuran sekolahtu macam mana?"

"AHAHA tak perlu pihak polis akan bayar kite kalau kite dah sedia untuk jalankan misi, Tak payah keluar kan duit, buat duit lagi adalah"- Meeraa

Young spy©️Where stories live. Discover now