chapter5

3.5K 225 8
                                    

DANIEL POV

aku melihat Leen menyalam, tangan mummy , aku terus naikke bilik tanpa kebenaran sesiapa,

sempat lagi aku menilik muka Leen yang bersih itu seketika, bukan sebab fall in love sebab menyampah

Aku memasuki bilik dan bermain PS4 ,tiba² phone di atas katil berbunyi menandakan msg masuk

MEERA
weh niel, aku nak mintak tolong kau tengokkan Leen tau, tangan dia belum sihat lagi tu sebab dia kene tembak haritu tengok²kan je, okay thanks:)

haih malas betullah, menyusahkan orang betul perempuan ni, khai kate tak menyusahkan

Tiba ii bunyi ketukan di pintu memberhentikan lamunan , aku membuka pintu bilik dengan malas, kelihatan Mak Jemah ingin memberitahu sesuatu.

"niel, tadi mak Jemah hantar Leen naik atas, pastu ade darah minitik dekat lantai, darah tu dari tangan Leen, dia cakap mungkin jahitannya terbukak, mak Jemah terkejut, Mak Jemah tinggalkan dia sbb dia kate biar dia yang uruskan" Mak jemah berkata dengan penuh hairan, kerana mak jemah taktau yang si Leen ni spy mcam aku.

"oh ,okay nanti niel pergi tengokkan dia, mak jemah turunlah dulu" aku menutup pintu dan malas mengambil tahu, tetapi aku teringat sesuatu yang pelik berlaku di garage,

kejap Leen ade jerit dekat aku tadi muka dia bukan macm nk marah, tapi tahan sakit, takkanlah aku yang..

Aku berlari menuju ke lif, untuk pergi ke tingkat 4 untuk melihat Leen, aku mengetuk pintu bilik sekuat hati, hinggalah aku terdengar

"ARHH!! SHIT!" suara Leen kedengaran nyaring di dalam , aku terus masuk ke dalam bilik tanpa kebenaran

Aku melihat singki di penuhi dengan darah dari lengan leen, dia sedang membasuh lukanya dengan riak biasa, dia memandang ke arah aku dengan riak kosong.

"kau nak ape" Leen menutup paip singki, dan membalut tangannya dengan kain yang baru, yang buduhnya aku boleh tak buat apa², aku cuma tengok pergerakan dia.

"kalau kau takde ape² nak cakap, tolong bagi aku ruang nak tukar baju" Leen bercakap dengan nada yang biasa sambil mengukirkan senyuman, pelik betullah perempuan ni.

"aku mintak maaf sebab langgar kau tadi, uniform sekolah kau ade atas katil, jangan lupa bangun awal, esok kau pergi dengan Pak Mat, aku pergi dengan Pak Ali" arah aku lalu menutup pintu bilik

aku pergi berasingan sebab, tanak orang lain salah fahamje, maklumla aku je famous.

Boooo~~~~ baliklah balik! (author haters niel)

LEEN POV

Sempat dia membebel,aku ade terdengar dia "mintak maaf" ahaha malas nak layan bukan ikhlas pun dia keluar dan menuntup pintu lalu aku menutup pintu dengan kuat nasibbaik takde orang di tingkat 4.

Aku mengambil baju uniform sekolah di atas katil, aku menilik uniform tersebut. ala kenapa kene pakai uniform? dekat UK takde pun pakai macamni Haih, dahla kene pakai skirt susahlah nak lari haih.

Pada keesokan harinya aku terdengar ketukan pintu,aku berjalan dengan malas ke pintu, Mak Jemah menyapa ku yang tengah mamai

Young spy©️Where stories live. Discover now