enam

158 14 0
                                    

Suasana di mma berjalan dengan lancaar. And exo win fisrt award yeay🎉 mereka semua bersorak di backstage.

"Aku tak sangka kita akan menang award nie!" Ujar Xiumin dengan bangga. Dia memerhatikan piala 'New Artist of The Year' dan 'New Sosial Artist'.

"Jom makan raihkan semua nie" ujar Khai selepas selesai betulkan makeup.

"Nantilah. Aku belanja" Luhan berkata. Dia sedang memakai pakaian. Mereka sekarang nie tengah bersiap untuk membuat show di atas pentas.

"Aku nervouslah" Sehun mengigut bibir bawahnya. Kris datang dan menenangkannya.

"Buat apa nak nevous? Kita enjoy jelah kat stage. Kalau nervous akan ada banyak kesilapan" nasihat leader kedua exo. Tapi hakikatnya dia pon nervous juga. Dan tiba² penyakit Kris datang.

"Ehh Kris kau okay tak?" Soal D.o. Kria mengangguk. Dia keluar untuk ke tandas.

"Kenapa dengan Kris tu? Sejak akhir² nie selalu je batuk. Kalau batuk biasa takpe nie batuk kering" kata Suho dalam keadaan risau. Dia risau kalau apa² jadi akan Kris.

"It's okay. Bagi dia masa nak beritahu kita" ujar Baekyun. Xiumin yang hanya mendengar diamkan diri. Dia tunduk dan memandang ribanya. Jujurnya dia risau akan keadaan Kris yang makin teruk. Terus dia teringat akan kertas itu.

"Okay guys jom. Kris dah tunggu kat sana" ujar Manager mereka.

"Ehh awalnya dia dah pergi" Chanyeol meletakkan phonenya di atas meja.

"Semangat dia tu" ujar Kai sambil ketawa.

"Dah jom nanti dia bebel pula sebab dah lama tunggu" ujar suho selaku leader.

|||||||||||

Suasan pada petang itu amat membosankan bagi Sehun. Dia pusing ke sana. Kemudian pusing ke sini. Tak puas lagi dia bangun dan bergerak ke dapur untuk mencari makanan.

"Arghhhhh!!!!!!! Bosannnnn!!!!!!!" Sehun menjerit kebosanan di sebelah Xiumin yang sedang main game.

"Aish kau nie! Tengok dah kalah. Kalau bosan tu keluarlah pergi tempat lain. Tak pun kacaulah orang lain. Aku juga yang kau kacau dah kenapa" bebel Xiumin sambil ulang semula gamenya. Sehun mencebik

"D.o Baekyun dan Kai lagi pagi tadi dah takde. Suho tengah buat kerja. Exo-m yang lain pergi China. Jadi aku ada kau je" ujar Sehun. Hari nie mereka memang sibuk. Tapi tidak bagi Sehun lepas saja photoshoot dia terus tidur dalam bilik. Keluar² je rumah kosong. Tingal Xiumin je yang tak ikut exo-m balik China.

"Pergi!!!!" Xiumin menolak muka Sehun daripada mendekatinya.

"Alahhh kedekutnya kau nie!!!" Sehun bangun masuk bilik.

"Fuh aman dunia" ujar Xiumin. Tak lama kemudian Sehun keluar dengan pakaian serba hitam. "Kau nak pergi mana pula nie?" Soal Xiumin. Sehun mendecit.

"Tadi kau yang suruh aku keluarkan. Aku nak keluarlah nie. Jangan cari aku. Aku akan offkan phone. Merajuk dengan kau. Umph" Sehun keluar tanpa memandang Xiumin.

"Macam budak²" Xiumin mengeleng.

Mall

Sehun berjalan sambil membetulkan mask dan topinya. Penampilan mesti kena jaga supaya tiada siapa yang akan perasan itu dia sehun dari exo. Dia tak suka akan perhatian.

Sehun terpandang café berdekatan. Memandangkan dia tengah lapar sekarang nie lebih baik dia isi perut. Kcang bunyi loceng bila pintu dibuka. Baru lima langkah Sehun jatuh akibat dilanggar oleh seorang wanita.

"Aduhhhh!!!! Yahh!!" Tak jadi Sehun nak marah bila lihat wanita yang dilanggarnya.

"Aish... Mian." Wanita itu melihat kameja putihnya yang bertukar coklat. Sehun jatuh kesian.

"Ermm sokay" Sehun menghulurkan sapu tangan kepada wanita itu. Wanita itu menyambutnya.

"Thank" wanita itu senyum disebalik mask yang dipakainya. "Jom saya belanja coffee tanda minta maaf" pelawa wanita itu. Sehun mengangguk memandangkan perutnya berbunyi. Orang kata rezeki jangan ditolak.

Keadaan menjadi senyap diantara sua insan yang duduk satu meja. Wanita itu batuk² kecil menghilangkan rasa janggal.

"Hi. Nama saya Bomi. Awak?" Bomi menghulur tangan untuk bersalam. Sehun diam lima minit sebelum menyambutnya.

"Sehun" Sehun senyum. Pada fikiran Sehun pasti wanita ini akan berkata 'ehh awak sehun dari exo ehh?' Ataupun 'kyaaaaa saya peminat awak Sehun!! Tak sangka jumpa kat sini'. Sehun sengih sendiri. Bomi yang melihatnya rasa lain macam.

"Okay nice to meet you Sehun" ayat Bomi membuatkan batu besar jatuh atas Sehun. Sehun tak sangka wanita ini tak mengenalinya.

"Nice to meet you too" ujar Sehun sengih menutup malu. Nasib baik dia tak cakap kuat tadi kalau tak buat malu je.

"Awak buat apa kat sini?" Soal Bomi berbasi-basi.

"Saja jalan. Duduk rumah bosan. Semua ada kerja. Saya sorang je tu yang jalan. Awak?" Soal Sehun kembali.

"Samalah. Semua kat rumah tu buat kerja sendiri. Dah bosan sangat saya pergi sini. Kat sini tempat selalu saya lepak"  Bomi. Sehun membuat ouwh tanpa bunyi. Pesanan mereka sudah sampai.

"Thank sebab belanja saya. And pasal baju awak" ujar Sehun setelah hampir sejam lepak disini. Bomi senyum

"Alah patutnya saya yang kena minta maaf nie terbalik pula. And pasal baju nie pon salah saya" ujar Bomi. Mereka diam selama lima minit.

"Okaylah saya balik dulu. Bye kalau ada jodoh jumpa lagi" Sehun melambai ke arah Bomi dan pergi dari situ. Bomi menyambut lambaiannya.

*to be continue*

Huhu sehun gila bayang😂

Sing For You✔✔©Where stories live. Discover now