03👔

1.8K 149 3
                                    

Hayoung berdoa didalam hatinya sebelum melangkah masuk ke dalam kawasan sekolah elite ni. Doa supaya tak ada orang buli dia. Yalah. Budak baru kan. Mana tahu ada orang nak buli. Suga cakap Xavey High School ni sepuluh terbaik antara sekolah sekolah yang ada di negara ni. Jadi tak hairanlah sekolah ni besar dan cantik.

Hayoung berjalan jalan di sekitar sekolah tu. Sekolah ni besar. So tahu tahulah nak cari pejabat sekolah ni dimana. Takut juga kalau dia sesat nanti. Hahah. Lawaklah kau Hayoung. Ada ke patut sesat dalam sekolah sendiri. Awal lagi. Patutlah ramai yang belum masuk kelas. Tapi lagi ramai yang melepak di gelanggang basketball. Majoriti perempuanlah sebab dengar mereka jerit. Entah apa yang best sangat. Hayoung naik ke tingkat dua. Disitu tak ramai sangat pelajar yang berkumpul.

Ouh! Rupanya ada satu team basketball yang sedang panaskan badan sebab sekejap lagi ada perlawanan lah tu. Lawan apa pagi pagi buta macam ni. Sajalah nak tarik perhatian orang. Bukan aku tak tahu. Tapi taklah pagi sangat. Matahari pun dah nampak. Jap? Yang tengah tu bukannya babe gorila ke?! Oh my gad! Ni bukan mimpi kan? Nampaknya aku silap masuk zoo lah ni. Suga oppa lah ni nak aku sekolah sini!

Mata mereka bertemu. Hayoung terkejut. Terus dia lari pandangannya ke arah lain. Kaki cepat cepat pergi dari situ. Tak tahu mana nak pergi. Dari ekor mata Hayoung nampak babe gorila tu sedang menuju ke sini. Tunggu lagi tak lari. Tak pasal nanti kena baham. Hayoung nampak papan tanda yang ada simbol orang perempuan. Buat masa sekarang, tu je tempat selamat. Babe gorila tu kan boleh masuk tandas perempuan.

Hayoung duduk diam dalam tu. Tiada siapa dalam tandas ni. Dia sorang aje. Macam mana kalau babe gorila tu masuk. Huu tak boleh bayang. Tiba tiba muncul satu idea dalam kepala. Telefon dikeluarkan. Tidak lama kemudian, pemanggil itu jawab.

"Hello kau kat mana sekarang ni?" tanya Hayoung. Mata tak lepas pandang pintu. Takut takut babe gorila tu masuk.

"Aku kat sekolahlah. Asal?" tanya Joy. Yerin yang berada disebelah Joy hanya mendengar.

"Kau datang toilet sekarang" arah Hayoung.

"Toilet? Toilet mana? Kau betul ke tak ni? Kenapa kau gelabah semacam je ni?" Joy pelik. Setahu dia, dia dan Hayoung sekolah lain lain.

"Cepatlah! Toilet sekolah kaulah" Hayoung tak senang duduk.

"Okay okay aku dengan Yerin pergi sekarang tapi toilet sekolah aku bukan satu. Banyak..."

"Toilet bagunan dekat dengan gelanggang basketball tingkat dua. Cepatlah weh! Urgent ni!" Joy pun ikut gelabah. Apa kena kawan dia ni.

"Okay okay. Kau jangan letak dulu fon tu. Aku on the way dengan Yerin" kata Joy. Telefon masih lekat di telinga. Joy dan Yerin berlari ke tandas yang dimaksudkan Hayoung. Nasib mereka tak jauh dari situ.

"Kenapa?" tanya Yerin.

"Hayoung. Dia cakap dia ada dalam toilet bagunan A tingkat dua" jelas Yerin.

"What?!"

Mereka sampai di tingkat dua. Ada kapten basketball disitu. Mereka juga terkejut melihat kapten basketball hampir hampir buka pintu tandas perempuan. Apa lelaki ni nak?

"Weh! Kau buat apa kat sini Daniel?" tegur Yerin. Apa bestfriend IM buat kat sini.

"Nothing" dengan selamba badaknya Daniel pergi dari situ. Naik marah juga Joy.

"Aku dengan Yerin dah sampai" Joy meletakkan telefonnya di dalam poket bajunya dan melangkah masuk ke dalam tandas.

"Hayoung?!" kata Joy dan Yerin serentak. Mereka tak percaya. Ingat Hayoung tipu tadi. Rupanya tak. Hayoung tersengih.

"Explain now!" Mereka melihat penampilan Hayoung. Uniform yang sama dengan mereka.

"Okay okay tapi bukan disini. Kita cakap kat tempat lain" Hayoung menarik Joy dan Yerin keluar.

[C] MAID VS PLAYBOY [KANG DANIEL PARK JIHOON]Where stories live. Discover now