Ep.6

2.4K 103 8
                                    

Ali dan alicia berjalan di dalam laluan rahsia menuju ke makmal rahsia aaron. Tanpa mereka sedari dos sedang mengekori mereka dari belakang. Apabila mereka sampai di makmal aaron, mereka mendapati aaron sedang duduk di kerusinya.

Alicia mengeluarkan senjatanya dan berkata "aaron, menyerah sekarang kami dah jumpa kau"

Lalu aaron bangun dari kerusinya dan berkata "macam mana kalau aku taknak menyerah"

Sebelum alicia dapat bertindak uno datang dari belakang dan menangkap alicia dan menrenjatnya hingga pengsan.

Ali: alicia!, lepaskan dia uno.

Uno: serahkan iris tu pada aku.

Kemudian ali menyedari, yang dia telah dikepung. Dia dikelilingi oleh uno,aaron,trez dan dos.

Ali: kalau kau nak, mari dapatkannya.

Trez mula menyerangnya dengan satu hentakan yang kuat ke tanah, ali menggunakan kasut jetnya dan mengelak serangan tersebut, dos pula membaling dua bilah pisau ke arahnya tapi ali menghentikan lontaran itu dengan super yoyonya. Giliran uno pula menyerangnya, uno mengeluarkan pedangnya dan menyerang ali, ali mengelak setiap hayunan dari uno. Kemudian ali menangkap tangan uno yang memegang pedang tersebut dan menumbuk uno di bahagian muka dan perut.

Uno: ergh, nampaknya kau dah makin bagus ye.

Ali: kurangkan bercakap, banyakkan berlawan.

Giliran ali pula menyerang uno, mereka berdua terus menyerang antara satu sama lain tanpa henti sehingga lah dos sertai pertarungan mereka. Dos berlari ke arah ali dan menendang ali tetapi ali dapat menahan tendangan tersebut, tapi kerana tendangan itu agak kuat jadi di tolak ke belakang akibat kesan dari tendangan tersebut.

Ali sempat melihat alicia dan berfikir.
"aku mesti cari jalan untuk keluar dari sini," kemudian ali terlihat ada satu lubang angin yang besar di bahagian syiling. "tu mungkin boleh.

Kemudian ali berlari ke arah trez, lompat menggunakan kasut jetnya, mendapatkan alicia dan gunakan super yoyonya sebagai tali untuk keluar dari situ dengan melalui lubang angin.

Ali mendukung alicia dan terus pergi ke motor, ali terus memecut meninggalkan tempat tersebut dan pulang ke akademi M.A.T.A

Sementara itu di akademi M.A.T.A

Chris,jet,iman dan mika sedang berjalan ingin menuju ke bilik latihan, tiba-tiba mereka terdengar bunyi motor dan mereka melihat ali yang sedang mendukung alicia (bridal style), mereka pantas pergi ke ali.

Chris: eh ali, kenapa dengan alicia.

Ali: aku kene bawak alicia ke medik sekarang.

Dengan itu, ali membawa alicia ke medik dan chris,iman,jet dan mika mengekorinya.

Time skip.

Alicia: aduuuh..aku dekat mana ni.
(alicia akhirnya telah sedar dari pengsannya, dia melihat sekeliling dan dia merasai seperti dia berada di hospital, alicia seperti melihat seseorang di tepi katilnya, dan apabila ditelitinya, orang itu adalah ali, ali sedang tidur sambil duduk di kerusi di sebelah katil alicia.

Alicia: "ali bawak aku ke sini ke?"

Kemudian, seoramg jururawat masuk ke dalam bilik itu dan melihat alicia telah sedarkan diri.

Juru rawat: nampaknya kamu dah sedar. (kemudian juru rawat tersebut berjalan ke arah ali,) ali bangun ali, kawan kamu dah sedar tu.

Ali: erm, ye?, eh alicia, awak dah sedar (ali serta merta bangun dari kerusi itu dan terus mendekati alicia)
Awak tak apa apa?

Ejen Ali: Side StoryWhere stories live. Discover now