Bab 1

65.7K 1K 90
                                    

Tali leher yang seakan menjerut lehernya itu dilonggarkan. Kakinya melangkah longlai menuju ke pintu lif. Butang lif ditekan. Tingkat 24 dituju Edyan. Seharian dia berkerja. Sudahlah tidak cukup tidur kerana terpaksa menyiapkan beberapa proposal. Haish, menyesal pula tak bawa Syakila, pembantu peribadinya bersama. Kalau tidak pasti kerjanya bertambah mudah.

Setelah tiba di tingkat 24 Edyan menuju ke bilik 306, bilik penginapannya di Bandar Selatan Semenanjung Malaysia itu sejak kelmarin. Sudah hampir tiga hari dia berada di Johor Baharu atas urusan kerja.

Tanpa menghiraukan apa-apa terus pintu bilik hotelnya dibuka menggunakan kad pintar elektronik. Pintu dibuka dan tubuh longlainya melolosi pintu itu tanpa memandang kearah belakang. Kasut kulitnya ditanggalkan dan automatik badannya bergerak menuju ke arah katil. Baju kemeja putih yang dipakai dicabut butang dan dicampak baju itu entah kemana meninggalkan tubuh Edyan yang bersinglet hitam.

Tubuh letih itu terus dihempas kekatil. Damn, i'm so fucking tired.

....

Kasut tumit tinggi yang dipakai serta merta ditanggalkan. Tanpa berfikir panjang kakinya melangkah laju mengejar langkah lelaki yang kini sudah jauh meninggalkannya. Tak boleh dia kena dapatkan lelaki itu juga.

Skirt separas bawah lutut yang dipakainya itu membuatkan pergerakannya terbatas. Lelaki yang dikejarinya tadi sudah berada didalam keretanya dan menuju keluar dari kawasan parking bawah tanah itu. Dia tak kira walauapapun jua dia perlu meminta bantuan lelaki itu.

.....

Loceng bilik yang berbunyi berulang kali menyebabkan tidur Edyan terganggu. Eh natang betul, tahu tak benda paling Edyan benci adalah apabila tidurnya diganggu. Damn, I'm going to kill whoever the fuck pressing that button.

Kaki yang diselebungi selimut putih itu menghentak-hentak kecil bagai anak kecil meminta susu.

"Siapa pulak ni?!!!" Soalan Edyan. Jam di IPhone X nya dilihat. Sudah menunjukkan jam 12.45 tengah malam. Staff hotel mungkin. Tapi waktu dinner kan dah habis.

Sekujur tubuh sasa itu bermalasan bangun dan mencapai bathrobe, bathrobe terus disarungkan menutupi tubuhnya yang hanya berboxer. Edyan berkerut dahi apabila melihat baju-bajunya yang berteraburan diatas lantai. Haik, aku ke yang campak semua ni.

Tanpa melengahkan masa, lampu bilik dibuka. Suasana menjadi lebih terang. Pintu bilik dibuka Edyan. Alangkah terkejut Edyan melihat manusia-manusia yang mengeruni hadapan biliknya itu.

"Salam sejahtera Encik. Kami dari unit Balai Polis Nusa Jaya menerima laporan, ada kes pencabulan disini. Encik disyaki membuat pencabulan keatas seorang wanita." Kad identiti disuakan kepada Edyan. Edyan tercengang. Cabul? What cabul bodoh. Aku sorang je ni nak cabul apa? Cabul jubor aku sendiri? Why the fuck he is blaming me right now ha??

Dua orang pihak polis dan tiga orang lelaki yang berjubah dan berkopiah memandang Edyan serius. Wait, jangan kata tiga orang lelaki berjubah dan berkopiah ini dari Pejabat Agama.

"Erm, saya rasa saya seorang je dekat sini. Encik ni salah bilik kot. Sorry." Baru saja pintu hendak ditutup semula, lantas ditahan pihak polis dari terus ditutup.

"Maaf Encik, tingkah laku Encik mencurigakan. Kami terpaksa membuat pemeriksaan terhadap bilik Encik dahulu untuk kepastian." Tanpa menunggu jawapan Edyan, dua orang polis itu terus memasuki bilik Edyan. What the hell!! What is going on? Am I still dreaming ??

Baju-baju yang berteraburan diatas lantai mencurigakan pihak polis itu, diambil sehelai baju diatas lantai. Ni blouse yang dipakai perempuan. Edyan yang memerhati dari belakang sambil menyilangkan tangannya didada terkejut. Wait? Macam mana baju tu ada dekat situ? Tu bukan baju aku.

"Periksa seluruh ruang dalam bilik ni?" Arah Inspektor Helmi kepada pembantunya.

Edyan mula memdekat ke arah katilnya. Matanya melilau memandang baju-baju yang berteraburan disekeliling katil. Ada baju yang sangat asing dan bukan miliknya.

"Encik, boleh buat penjelasan ini baju milik siapa?" Edyan sudah menelan air liur. Tak kan la dia nak kata tu baju milik dia? Mahunya polis tu ingat dia ni Pancake. Edyan mula keliru dengan apa yang sedang berlaku. 

"Saya tak tahu Encik. Sumpah saya tak tahu. Tu bukan saya punya!"

"Habis kalau bukan awak punya? Siapa lagi?" Edyan sudah mula bingung. What's going on??

"Inspektor. Saya jumpa dia di tandas." Edyan tercengang. Semua mata-mata memandang tepat kearah seseorang yang seluruh tubuhnya diselubungi selimut nipis berwarna putih itu. Hanya mukanya sahaja didedahkan. The hell!!

"Terangkan pada saya Encik apa yang sudah berlaku?" Edyan mula mengeleng. Macam mana perempuan tu boleh ada dekat situ? Siapa dia? Macam mana dia boleh masuk dalam bilik aku?

"Saya tak tahu Encik, saya betul-betul tak tahu. Saya tak kenal siapa dia. Hoi perempuan! Siapa kau? Macam mana kau boleh masuk dalam bilik aku ha?" Edyan menapak kearah perempuan itu tetapi dihalang 2 orang lelaki berjubah dan berkopiah dibelakangnya. Shit pak haji! Mind your own business la stupid.

Air mata perempuan itu mula bergenang. Mukanya kelihatan sembam.

"Cik, boleh terangkan apa yang lelaki ni dah buat pada awak?" Soal Inspektor Helmi. Perempuan itu hanya diam tak berkutik, air matanya mula menjurai dan semakin lebat.

"Cik jangan risau. Kami ada. Terangkan sahaja apa lelaki ni dah buat pada Cik. Tak perlu risau."

"Hei, aku tak buat apa-apa dekat perempuan tulah. Kenal dia pun taklah bodoh." Edyan sudah meninggikan suaranya. Dia dah tak boleh sabar. Dia bagaikan diperangkap.

"Tak apa Cik. Jangan takut. Terangkan saja."

"Hoi betina kau perangkap aku kan? Siapa hantar kau ha bodoh?!!!!!!!"

"Tuan." Perempuan itu terus menuju kearah Inspektor Helmi dan melutut, digengam kaki lelaki itu kuat. Air mata semakin lebat menjurai. Esakan dan tangisannya tidak dapat dikawal lagi.

"Lelaki tu...."

"Dia..."

"Lelaki itu, dia perkosa saya Tuan! Dia rogol saya. Dia perogol!!" Edyan tercengang. What the fuck and so fucking damn shit are going on tho!!

All Rights Reserved ©️2019 Qlyyra
-This story contains 15+ and words 18+

Gelaran IsteriМесто, где живут истории. Откройте их для себя