Beautiful Plan.

674 67 19
                                    

Part 30

Saya tengok jam di dinding. Hampir jam 10 pagi sudah. Hari ini saya tidak pi nursery. Mummy mau datang di rumah.

Mummy , daddy and shasha belum tau apa si shah buat sama saya. Untungnya si shah dapat bini macam saya ni. Semua keburukan dia saya tidak pernah buka sama family dia.

Perut saya pun sudah memboyot. Hampir mau masuk enam bulan lebih. Tempoh yang cukup lama saya rasa. Macam mana saya boleh tahan tinggal serumah dengan si shah lepas kejadian tu? Haa.. Yang ni kena pandai sikit.

*Flashback*

Saya sampai saja di rumah terus saya masuk bilik. Berkurung. Bukan niat mau lari tapi perlukan masa untuk bertenang. Takut nanti saya sendiri yang menangis meronta-ronta depan dia pula.

Dari bilik saya boleh dengar bunyi kereta masuk di perkarangan kawasan rumah. Itu mungkin si shah. Saya tidak dapat intai sebab bilik kami view dia menghadap kawasan belakang.

Macam yang saya duga. Berabis dia ketuk-ketuk tu pintu bilik. Sempat saya ambil kunci pendua dari almari tadi. Puas hati saya.

"Annisa , i can explain."

Saya duduk hujung bilik tanpa bersuara. Gelap. Sejuk. Saya duduk bersila.

"Sayang please let me in. I'm so sorry. Aku salah."

Saya masih diam. Rasanya tiada apa yang perlu saya balas buat masa sekarang.

"Sayang tolong , buka pintu ini. Jangan nak buat perkara yang bukan-bukan."

Saya tahan air mata saya.

"Shut up! Diam! Diam!"

"Sayang please."

Makin kuat ketukan dia di pintu.

"Saya bilang diam! Jangan berani sebut nama saya kalau kau mau anak kau selamat. Kau langkah mayat saya kalau kau mau masuk sini."

"Tolong jangan cakap macam tu. Aku sayangkan awak. Dunia akhirat."

"Hahaha! Akhirat mana yang kau maksudkan? Akhirat buatan kau sama PA kesayangan kau tu? GO TO HELL lah you two."

Saya berdiri pi di depan pintu. Walaupun kami hanya dipisahkan pintu bilik tu , saya terasa betul yang saya memang bercakap face to face sama dia.

"Listen shah. I am your wife. Kita nikah secara sah dan direstu. Saya pernah bagi kau second chance yang selama ini saya tidak pernah pun percaya dengan tu. Tapi kali ni saya malang , saya salah bagi kau second chance."

Saya berhenti sekejap mau menahan dari menangis. Takut ketara ni suara.

"Umi saya baru kasih tinggal kami. Sakit dia tu belum sikitpun terubat then now you buat i macam ni? Thank you so much. Makin berganda-ganda kesakitan yang saya rasa dan dapat. Saya betul-betul menyesal. Kenapa saya kenal kau ah? Kau memang menyusahkan saya dunia akhirat. Dunia sebab kau seksa saya dengan perbuatan kau , akhirat kau buat saya berdosa sebab melawan kau as my husband."

Lagi saya berhenti. Mau saja saya buka pintu ni terus tumbuk-tumbuk muka dia.

"Annisa aku menyesal."

"Diam! Tiada erti penyesalan sekarang. Oh my god. Cheat with my bff? Perempuan sundal! Keturunan sundal! Ada suami pun sundal! Ahhh! Sial kamu semua! Damn! Stupid! Crazy! Fuck you!"

Semua perkataan yang selama ni janggal saya mau cakap , tiba-tiba jadi ringan sebab diorang ni saja.

"Tapi kalau kau masih mau saya jadi wife kau , boleh. Tapi bersyarat."

Crazy L.O.V.E (COMPLETE)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon