Fight at WaterFall

671 40 0
                                    

Part 17

Finally kami sampai di destinasi sebenar. Sejuknya bila sampai di kaki air terjun ni. Sampai terbesar lubang hidung saya mau tarik tu udara masuk. Haha. Melekit sudah saya rasa ni baju tapi saya malas mau sentuh tu air. Sejuk gila! Selepas si Shah bagi taklimat and amaran sikit supaya tidak pergi jauh dari kawasan tu baru kami duduk di pondok yang kena kasih sedia sini.

Ada beberapa pondok kayu. Sebelah pondok akhir tu ada toilet. Hm , tapi toilet di nampak seram sikit. Macam tidak terurus saja. Pandangan jauh saya saja lah. 😂 yang lain ada sudah yang deluan-deluan masuk tu air. Ergh.... Macam kambing pula saya ni tiba-tiba mau takut air 😂 haha. Yang lain tengah prepare lunch. Lunch juga kah tu kalau makan roti ja? I'm so hungry. Saya pandang si Shah yang dari tadi tidak habis-habis dengan camera Nickon dia. Saya pi depan kamera dia ngam-ngam dia mau gambar tu air terjun.

"Why?" Dia kasih alih tu kamera dari mata dia.

"Why kau bilang? Lapar bah saya. Kau sibuk betul sama tu kamera"

Dia senyum ja. Dia korek-korek tu backpack dia then dia kasih keluar satu kontena sederhana besar warna biru. Nice haha. Dia buka. Ada beberapa ketul sosej dengan telur rebus and salad. Terharu i. Sob sobbb!!

"Thanks dear. You so romantic oh. I lob you lah kalau begini"

"Anything for you baby"

Melting kejap. Haha. Tiba-tiba mau manja sama dia di dalam hutan. Saya makan satu orang tu makanan. Boleh lah daripada makan roti ja kan. Penatnya tu hiking baru roti ja dorang bawa. Cis..

Saya minta excuse sekejap sama si Shah. Saya mau pi toilet. Ok bah juga tandas dia. Bersih tapi tetap nampak seram. Lama-lama saya di tandas sebab mau menunggu lagi turn. Bukan sikit orang yang mau guna tandas kan. Lepas siap membuang hajat kecil , saya balik mau pi pondok tu. Tiada saya nampak si Shah. Mungkin dia join dorang si Carl masuk air. Saya kasih biar. Saya main handphone ja di sana. Take picture sikit-sikit. Mau online tidak dapat sebab line dia lebih lidut dari tu siput. Haha.

Tidak lama tu saya nampak si Carl jalan pi arah saya. Dia macam rush ja. Pelik lah saya. Saya simpan balik tu handphone di dalam poket then saya pi tempat dia.

"Kenapa kau ni?"

"Er.. Awak pergi mana tadi?"

"Toilet lah. Kenapa?"

"Kalau aku bagi tau , awak jangan nak marah ye. Er...."

Berdebar hati saya. Macam ada yang tidak kena saja. Saya diam saja mau tunggu apa dia mau cakap lepas ni.

"Shah... Dia..."

"Dia apa!?"

"Tak tak , bukan Shah. Maksud aku Maya. Ish , susah aku nak bagi tau. Jom ikut aku"

Dia tarik ja tangan saya. Dia bawa saya pi sebelah batu besar yang tiada orang. Aik. Ragu-ragu juga bah saya mau ikut. Mana lah tau tiba-tiba si Carl ni mau sot kan.

Sampai sana terus si Carl suruh saya tengok di sebelah batu tu. Ish , main tapuk-tapuk lagi bah dia ni. Saya pi tengok lah pelan-pelan. What the hell!! Damn! Sakit hati saya! Si Maya tengah sedap-sedap peluk tunang saya sendiri. saya tidak boleh nampak macam ni. Saya betul-betul tidak dapat terima.

"SHAH!!!" Saya jerit dorang.

Terkejut dorang tengok saya. Dia cepat-cepat kasih lepas pelukan si Maya then dia jalan pi tempat saya. Saya mengundur sampai saya terlanggar si Carl.

"No sayang. Awak dah salah faham. Aku..."

"Aku apa?!"

Saya hilang kesabaran. Saya memang sakit hati sama si Maya ni dari kemarin lagi. Dia tidak habis-habis mau mengacau kan. Dia mau rasa penumbuk sulung saya ni. Mau ja saya makan dia yang minta puji senyum-senyum sana belakang si Shah. Boleh rasa tu debaran jantung saya gara-gara menahan marah.

Crazy L.O.V.E (COMPLETE)Where stories live. Discover now