engaged

783 51 1
                                    

Part 15

Awal pagi lagi saya bangun. Yang sebenarnya memang tidur-tidur ayam saja bah. Nervous saya. Saya buka whatsapp. Lagi buat daya dup dap oh.

Shah : morning sweetheart.

Dia sent lagi gambar ticket kapal terbang Kl-kk. Ada 5 keping ticket.

Me : morning too. I'm too nervous oh.

Shah : me too. Don't worry, everything gonna be OK.

Me : hm. Where are you?

Shah : Melaka. Me outstation at our engagement day. Im sorry. Miss you so much.

Me : miss you too dear. Tidak apa lah , you banyak kerja kan. Its okay. Hati-hati kerja.

Sedih juga lah sebab dia tidak datang time pertunangan kami. Family dia saja yang datang. Tidak apa lah , yang penting majlis ni lancar.

Saya jalan pi dapur. Semua sudah sibuk. Majlis ni kena buat di rumah nenek sebab rumah kami tidak muat. Lagipun rumah umi kena renovate.

"Adoiii!! Biadap!!"

Berabis saya pi kejar si Pristin. Ada kah dia pi cucuk pinggang saya guna tangan palsu yang bikin garu-garu belakang nenek tu. Terkejut betul saya.

"Stopppp. Im sorry hahaha."

Saya dapat ja dia terus berabis saya cubit perut dia yang flat tiada lemak tu. Gerigitan + geram saya kena cari pasal awal-awal pagi. Sudah lah sedih sebab si Shah tidak dapat datang sama. Huhuhuuuu.

"Astagah. Anis! Bila kau mau bersiap tu? Kau tengok bah jam berapa sudah sekarang"

Tolak pinggang sudah nenek sana pintu dapur. Serentak kami dua Pristin tengok jam di dinding.

"Alaa nek , awal lagi bah ni. Dorang sampai kan jam 4 nanti. Relax lah"

"Relax kau bilang? Jangan mau perasan dorang datang petang. Awal tu flight dorang. Kau mau tunggu dorang datang dulu baru kau mau bergerak? Baru kau mau bersiap? Bertuah punya cucu"

Nah. Mula lah tu nenek mau bagi sepatah dua kata dia awal-awal pagi. Bertolak-tolak kami dua Pristin mau masuk di bilik.

Actually si Pristin ni tidak mau ikut bah sebab dia kena ikut si Shah pi melaka tapi berabis saya merayu sama si Shah. Saya bilang tiada mau makeup lah , tiada mau tolong saya pakai baju lah. Haha. Padahal saya tau tu semua. Carl pun ada ikut sekali tapi dia satu penerbangan sama Datin Asyikin. Dorang Datin kan mana pernah pi sini , tu sebab si Carl jadi pemandu sementara.

Tepat jam 12 tengah hari , banyak sudah orang-orang kampung datang pi menolong. Ada juga yang datang mau pi jual cerita dorang. Bah biasa lah kalau geng geng mak jemah sudah berkumpulan kan. Ada ada saja tu cerita dorang. Saya tengok Dari tingkap , saya nampak kereta Ninja King yang dorang si Carl Naik masuk di perkarangan rumah. Adui , berdebar-debar hati saya oh.

"Pris.... I'm scared!"

Saya pegang tangan si Pristin.

"Gosh. Your hand Anis , dah sejuk. Relax lah. Awak kan dah kenal ngan family Datin tu. Nak takut ape?"

"Ya saya tau. OK kah baju saya? Tidak nampak melebih-lebih kah?"

Saya guna dress yang paling sopan. Shah yang pilih time kami masih di Kl. Rambut saya kasih curl besar-besar.

"Okay. You're so beautiful today Anissa. Anyway , congratulations both of you for your engagement ye. Aku ni tak tau lah bila"

Amboi. Pandai Pula sedih-sedih ah. Tu lah saya mau kasih jodoh sama si Carl , buatmalu-malu kucing.

Crazy L.O.V.E (COMPLETE)Where stories live. Discover now