hurt 1

648 42 0
                                    


Part 27

Minggu lalu genap setahun perkahwinan kami. Serius , si shah tidak pun pernah mention pasal honeymoon biarpun balik-balik mummy kasih tau dia. Kalau honeymoon tidak pernah pergi , inikan lagi mau sambut anniversary.Saya terasa juga lah tapi saya tidak pernah mau bersuara pasal ini. Biar lah. Tidak penting pun mau honeymoon tu kan? Lagi pun si shah selalu outstation. Tidak pernah pula saya ikut. Dia workaholic betul.

And hari ni dia kena outstation lagi. Sakit bah hati saya tapi saya mau buat apa? Tiada maknanya saya mau merajuk pasal ni sebab saya tau dia tetap dengan kerja dia saja. So saya pun menyibukkan diri saja dengan nursery tu.

Awal pagi saya sudah bersiap sendirian then pi kerja. Driver yang hantar ini hari sebab saya masih belum pandai memandu. Saya masuk di office , sana sudah si pristin menunggu. Ni mesti kes malas naik pi atas ni. Ya lah , tiada si shah , tiada lah kerja si pristin ni di atas. Kecuali dengan telefon. Kena selalu on. Haha.

"Awal kau datang hari ni pris."

Saya letak handbag di dalam office kecil saya tu baru saya keluar balik.

"Terpaksa lah. Kang banyak pula mulut-mulut nak mengata i malas kerja."

"Peduli saja bah diorang tu pris. Kerja kau , kau punya tau lah bah kan."

Tersengih saja si pristin. Dia balik-balik tekan tu handphone dia. Ni mesti whatsapp sama si carl ni.

"Carl kah?"

Sekali lagi dia tersengih sambil tengok saya. Sudah saya agak.

"Bila kamu mau kahwin? Nanti ada baby susah oh kalau belum kahwin. Haha."

"Eh mulut awak ni anis. Hm , ni lah yang kita orang tengah discuss ni. Plan dia nak jumpa parents aku hujung minggu ni."

Terbesar mata saya. Finally!

"Congrats pris. Harap dapat baby cepat-cepat."

"Thanks. Belum ada isi ke?"

Maksud dia perut saya.

"Belum lagi. Belum ada rezeki kami pris."

"Takpe. Kerja kuat lagi lepas ni. Haha."

Saya ikut saja dia ketawa. Saja mau senangkan hati sendiri walaupun terasa dengan ayat si pristin tu tadi. Saya tau dia tidak bermaksud mau kasih sakit hati saya. bukan kami tidak 'kerja keras' tapi belum rezeki bah. Macam mana juga kan.

So sepanjang hari tu pristin saja lah kawan saya. Ada juga dua pekerja baru saya dua orang tu tapi diorang sibuk jaga budak-budak tu.

Malam tu lepas saya makan malam terus saya berkurung di bilik. Selalunya saya baw maid-maid tu bercerita tapi hari ni saya bad mood sikit. Saya tiada mood mau bercakap. Saya online di laptop. Saya pi stalk si shah punya facebook.

Laju jantung saya berdebar. Tangan saya bergegar. Muka saya panas. Saya bergegar nampak gambar yang si  shah kena tag. MAYA?! Diorang dua selfie berkambai?! Tengok dari raut muka dia pun memang nampak betul happy. Apa ni?! Cepat-cepat saya ambil handphone mau call si shah.

Satu kali kena call. Dua kali. Tiga kali. Empat. Lima. Shit!! Kenapa juga dia tidak angkat ni? Saya lari keluar dari bilik mau pi guna telefon rumah. Saya try call dia balik. Dia tidak angkat!!

"Puan. Puan okay tak?"

Berhenti saya dari mundar mandir dekat tu telefon. Saya tengok kak As. Mesti dia pun perasan keresahan plus kemarahan saya ni.

"Ya. Saya okay. Kenapa kak as?"

"Kak as nampak puan mundar mandir kat sini tadi. Tak apa lah , akak masuk bilik dulu. Puan rehat lah."

Crazy L.O.V.E (COMPLETE)Where stories live. Discover now