Episode 14

658 10 5
                                    

4 Tahun lalu,

Tok tok tok tok . . .

"yam yam oi bukak pintu ni la setan" azli berteriak Dari luar rumah.

Sewaktu pintu dibuka azli menarik rambut perempuan itu hingga keruang tamu Dan menolaknya ke lantai rumah.

"Saaa . . kiit azli" perempuan itu meraung kesakitan , dia merasa sakit lalu dia memegang perutnya.

"Tau pun sakit lain kali kau jangan terhegeh hegeh bukak pintu paham tak perempuan bodoh!" Azli menampar nampar pipi perempuan itu lalu menendang meja kayu yang berada didepan perempuan itu.

Meja kayu itu bersepai disepak lalu azli masuk kebilik mencari geran tanahsemua barangan dibilik itu disepahnya. Sempat duit tabung perempuan itu diambilnya.

Darah mengalir dicelah pahanya , farajnya terasa ngilu.sakit yang teramat itu membuatkan dia tidak mampu menahan suaminya daripada mengeledah bilik mencari geran tanah peninggalan arwah ibubapanya.

"Hey perempuan aku nak kau tinggalkan rumah ni dlm masa 5 hari sbb rumah ni aku dah jual" azli berteriak lalu datang dekat kepada isterinya.

"Abang tolong jangan . . .harta ni je saya ada" suaranya terketar menahan sakit , perempuan itu merayu.

"Aku peduli apa dengan kau ah , aku akan kahwin lagi satu Dan aku ceraikan kau talak 1" setelah menolak perempuan itu azli keluar rumah.

Jiran sebelah rumah mereka mendengar pergaduhan itu lalu masuk kedalam rumah untuk menolong perempuan tersebut sewaktu azli sudah pun pergi .

Banyak darah mengalir , perempuan itu dilihat pengsan , makcik azah memanggil suaminya untuk membawa jirannya itu kehospital berdekatan.

*****

Mahligai ridqi ,

Setelah Tiba diperkarangan rumah , Bik minah terus mengangkat semua barangan Dari bonet kereta lalu dimasuk kedalam rumah Dan dibantu oleh shahrul. Elysha Dan shazley pula diarah oleh niena untuk mandi sebelum bermain diluar rumah.

"Bu niena bibirnya pucat sekali ya" bik minah menyoal.

"penat shopping bik lagipun kat luar tu panas sangat" niena menjawab soalan pembantunya itu.

"Kalau begitu bu niena rehat saja mari"kata bik minah .

"Terima kasih bik saya naik atas dulu" lalu niena memanjat tangga untuk naik keatas.

Shazley . . lysha main basikal tu jgn laju sangat jatuh nanti shahrul mengingatkan. Jam sudah pun menunjukkan pukul 4 petang , sewaktu itu bik minah sedang mengoreng kentang , nugget , sosej dan ayam goreng untuk santapan sikecil diluar. Shahrul pula naik kebilik mencari niena.

"Awal masuk bilik" shahrul lihat niena sudah pun menukar pakaian untuk mandi.

"Nak mandi tak selesa sangat ni" lalu masuk kekamar mandi.

Shahrul juga membuka pakaian untuk mandi bersama isterinya.Sewaktu masuk kekamar mandi niena sudah pun berada didalam tub mandi sedang berendam dengan buih sabun.Sharul juga turut serta sambil mengurut lembut bahu isterinya , Niena pula hanya membiarkan.

Angin membuai mendamaikan sesekali terlihat shazley Dan lysha sedang berlari berkejaran , dijaga pula oleh bik minah. Setelah penat bermain basikal Dan berkejaran. Shazley duduk sambil menyantap hidangan itu diikuti pula oleh elysha sambil mereka menghirup teh yang dihidangkan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

WIVES [On Going]Where stories live. Discover now