Bab 39🍃

5.7K 694 9
                                    

Apa yang aku nampak, Taehyung cuma terdiam. Dia tak bagi apa-apa reaksi lepas aku ceritakan. Hoseok pula yang beria. Dia suruh aku larikan diri, tak payah kahwin dengan Jin. Aku nak dengar dari bibir Taehyung. Apa yang dia nak cakap?

Aku pandang dia.

Tapi dia tak pandang aku. Emm.. aku takut ini. Dan ianya betul-betul terjadi.

"Aku rasa, better aku angkat kaki dulu. Bincanglah ya?" Hoseok berdiri. Tanpa berpatah balik, dia terus jalan keluar. Tinggal aku dan Taehyung.

"Awak setuju kahwin dengan Jin?" Soal Taehyung tanpa memandang aku. Aku menggeleng laju.

"Tak. Saya benci dia."

"Tapi dari benci tu lah dia cuba nak dapatkan awak, Jaeri." Katanya. Dahi aku berkerut.

"Kenapa awak cakap macam tu?"

"Saya tak ada hak nak menghalang. Itu keputusan ibu awak. Ibu awak suruh. Takkan saya nak halang?" Aku mendengar kata-kata Taehyung, terus tergamam. Macam ni je ke usaha dia untuk dapatkan aku semula? Macam ni? Atau dia sebenarnya... tawar hati lepas dapat tahu aku kena rogol sekali lagi?

"Saya tahu, awak bencikan saya. Saya kotor, saya jijik, saya tak suci. Dua lelaki rogol saya. Awak lelaki dan awak ada fitrah untuk nakkan perempuan yang sempurna, bermaruah. Kan?" Kali ni, aku rasa aku pula yang seakan menagih kasih dari Taehyung. Tapi aku tak tahu kenapa Taehyung nampak lain. Lain dari semalamnya. Ketika dia datang memberitahu hajat mengejutnya itu.

"Jaeri, saya tak pernah pun fikir semua tu."

"Tapi kenapa awak diam? Awak tak halang? Awak cakap awak cintakan saya. Tapi..."

"Saya hormat ibu awak. Saya hormat keputusan dia. Sekali lagi, siapa saya dengan keluarga awak? Zero. Ya, saya cintakan awak sangat-sangat. Tapi kalau ini takdir, saya tak boleh nak halang. Takdir." Aku tergamam. Terdiam aku. Kata-kata Taehyung bukannya satu penyemangat, tapi pemusnah.

"Sebab ni lah saya fobia. Saya takut. Sebab ni. Saya mengharapkan ada orang akan back up saya, tolong saya. Sebab bukan salah saya." Aku bersuara perlahan. Kemudian aku terdengar Taehyung mengeluh kasar. Dia pusingkan tubuh dan tarik aku rapat dengannya.

"Saya tak ada apa-apa hubungan dengan ibu awak. Awak, anak kandung dia pun, dia tak percaya. Sedangkan saya? Macam mana saya nak buat?"

"Saya tak nak kahwin dengan Jin. Saya tak nak. Saya sakit..." aku menangis juga di depan Taehyung. Aku nak dia selamatkan aku, lindungi aku, percayakan aku. Tapi dia pun.. sama.

"Saya tahu. Saya faham.."

"Saya dah cakap, awak takkan pernah faham saya. Masa saya betul-betul perlukan awak, masa saya cuba untuk nilai awak, masa saya... cuba nak cintakan awak, awak tak bantu saya. Saya kecewa, Taehyung. Saya kecewa."

🌹loveurself🌹

Sorry kalau ayat saya kali ni nampak macam sastera sangat sebab baru lepas baca novel 😂. Terikut-ikut.

[COMPLETED] Cold-Hearted Bride 냉담한 신부 (Taehyung BTS)Where stories live. Discover now