BAB 56

1.6K 68 0
                                    

"Irash, Irash?" Panggil Mia berulang kali sambil tangannya digoyangkan dihadapan muka Irash namun tiada respon yang diterima.

"Irash?"

"Iya?" Jawab Irash akhirnya. Dia tersenyum tipis.

"Urmm, saya masuk kelas dulu ye, awak balik lah rumah dulu rest." Kata Mia yang sudah mahu berganjak dari situ.

"Mia" panggil Irash, Mia toleh kembali kearah Irash dengan tanda tanya.

"Kalau boleh saya nak akhiri semua ni, saya nak hubungan saya dengan Zaq jadi macam dulu balik tapi saya rasa itu... macam mustahil je. Zaq keep salahkan saya atas.... kematian Syifa. Sepatutnya saya yang paling terkesan dengan kematian Syifa tapi kenapa dia..... i don't know what to do anymore. Semuanya....macam dah hancur. Apa yang perlu saya buat Mia? Tell me" Mia kembali duduk dan focus dengan luahan Irash. Dia juga sebenarnya sedikit terusik dengan apa yang diperkata Irash. Seberapa besar cinta Zaq dan Irash terhadap dia, sebegitu istimewakah dia, sampaikan air mata lelaki mereka akan jatuh setiap kali bercerita soal ini?

"Syifa itu... kawan waktu kecil saya dengan Zaq. Dia anak yatim piatu, hanya kitorang yang dia ada. Kitorang selalu bersama dan share segalanya bersama. Tapi hubungan kitorang tak lama sebab.... Syifa dibunuh 5 tahun lepas. Saya--" kata-kata Irash terhenti. Dia menunduk.

"Awak tak perlu teruskan kalau awak belum bersedia. Saya faham. Cuma... saya nak tahu, awak masih cintakan Syifa atau tak?" Ya, dia perlu tanya. Dia perlu tahu, masih ada rasa cintakah Irash terhadap gadis itu? Dia sudah tidak sanggup menyimpan pertanyaan itu lagi kerana hatinya sendiri telah mula mencintai Irash dan ya, dia tahu segalanya pasal Syifa, pasal Zaq dan Irash. Dia tahu. Zaq dan Erin pernah bercerita tentang itu.

"Saya-- saya dah lupakan Syifa waktu saya jumpa awak untuk kali yang kedua"

"Kali yang kedua? What are you mean by that?" Soal Mia pelik? Second time? Is it mean we had met before?

"Percaya lah Mia, awak satu-satunya wanita yang bertahta dihati saya sekarang. Hanya awak, only you. You're the one and only one in my heart." Mia tersentuh dengan kata-kata Irash tapi... kali kedua.... apa maksudnya?

"I  just wanna know, what thats mean by second time? Please answer me honestly and clearly Irash"

"When the times come, you'll know. Soon, just wait for it and i'll make sure it happen."

"Please Irash, it's quite safety answered. Just tell me the truth."

"Mia, i'm tired. I really need some rest right now. Saya balik dulu. Take care of yourself, please call me if anything happen."

Mia memandang kepergiaan Irash dengan pandangan hampa, tapi disatu sudut dia terasa gembira dengan kata-kata irash tadi. You're the one and only one in my heart.

Mia tersenyum lebar.

___________________

Only LOVE Kau [C]Where stories live. Discover now