Kim Taehyung (KTH)

61 2 5
                                    

Bias : Kim Tae Hyung (V; BTS)
Korean name : Eun Ra
Genre : Romance, Happy
Place: High School, Mall

MENTIONED: QaiBat

"Class! Harini kita ade new student." Eunra yang sedang menulis sesuatu di buku latihannya terus mengangkat kepala apabila Mr. Boo memberitahu kemasukan pelajar baru di kelasnya atau lebih tepat, new student

"Anyeonghasaeyo! cheoneun Kim TaeHyung imnida." Taehyung terus menunduk hormat ke arah kawan sekelasnya. Dia tersenyum nipis sebelum memandang ke arah Mr. Boo semula.

Fuhh hensem! Dengan rambut dia naik ke atas. Perghhhh.

Eunra hanya memandangnya dengan tidak berkelip. Dia terus menongkat dagu dan memandang Taehyung dengan teliti.

"OMG HENSEM NYAA." Eunra yang sedang memerhati Taehyung terus memandang ke arah kirinya. Tangannya pantas menekup telinganya. Berdesing dengan empunya suara yang menjerit bagai nak rak.

Taehyung hanya memberikan senyuman nipis ke arahnya.

"Alahai keding kaki wayar ni. Asal nampak lelaki jer gedik. Aku simbah dia dengan air baru tahu." Eunra mencebik perlahan menyebabkan semua pelajar ketawa ke arahnya.

"Beb, kau kene faham dengan dia tu. Mana tahu bila nampak bangla die tergoda. Who know." Hoora yang berada di sebelah Eunra terus menyiku tangannya seraya mengangkat kening.

Dia pula mencebik dan menjeling Eunra. Shirae aka kaki wayar mendengus geram.

"Awak boleh duduk sebelah Jimin." Taehyung hanya membuat tumbs up kepada Mr. Boo sebelum melangkah ke arah Jimin.

"Yow." Taehyung dan Jimin serentak membuat handshake. Taehyung terus melabuhkan punggunya di kerusi. Dia melepaskan nafas lega.

Eunra pula masih teliti memandang pergerakan Taehyung sehingga duduk. Kepalanya liga berfikir tentang Taehyung. Dari segi mukanya seperti dia pernah berjumpa.

"Dah belajar. Nanti time rehat kau ngorat la die eh." Hoora terus menolak pipi Muna kedepan. Eunra pula mencebik sebelum dia menfokuskan ke arah buku teks pelajarannya.

×××

"Beb, Aku keluar dulu la. Aku dah lapar nih" Hoora terus menarik lengan blazer Eunra. Eunra yang mengemaskan pensil casenya hanya mengangguk. Tahu sangat dengan perangai Hoora yang jenis suka makan.

"Eh sorang ke? Mana kawan sehati sejiwa kau?" Shirae mengangkat keningnya dan terus meluru ke arah meja Eunra. Gengnya di belakang hanya memandang Muna.

"Oh dia dalam jiwa aku ni ha." Eunra menjulingkan matanya ke atas. Loya buruk tapi tak buruk. Haaa faham-faham ahh sendiri.

"Erghh, dah la jom." Shirae melepaskan rengusannya dan berjalan menuju ke pintu kelasnya.

Taehyung yang berada di luar kelas terus menarik pintu itu dan dibuka. Eunra pula hanya mengikuti geng Shirae dari belakang. Dia juga sudah siap mengemas barangnya.

"Eh oppa." Tabiat Shirae yang menggedik sudah kembali. Tangannya terus dimasukkan ke dalam blazer. Mukanya ditunjukkam dengan ayu.

"Erk sorry? Did I am your oppa? " Taehyung juga loya buruk tetapi dengan kehenseman dianya loya buruk itu tak jadi buruk seperti jamban.

Shirae hanya terdiam. Dia terus menolak Taehuyng ketepi dan berjalan keluar. Mukanya ditebalkan akibat malu dengan Taehyung dan pelajar yang memandang aksi mereka tadi.

Taehyung terus meluru ke arah Eunra yang ingin keluar dari kelas. Di halang pergerakan Eunra . Muna mengangkat kepalanya memandang tepat ke arah mata Taehyung.

OneshotWhere stories live. Discover now