Yoo Taeyang (YTY)

67 5 0
                                    

Bias: Yoo Tae Yang (Taeyang; SF9)
Korean Name: Park Jun Hye
Genre: Sad
Place: Home.

MENTIONED: honeytae_

"Sayang bukak pintu ni please!" Taeyang mengetuk berkali-kali pintu itu. Dia melutut sambil mengetuk.

"Tak nak!" Junhye terus duduk di lantai tangisannya makin menjadi-jadi. Dia menyandarkan dirinya di dinding.

"Sayang please."

"Tak nak! Awak penipu!" Habis anak tekaknya keluar. Sampul surat yang berada di atas lantai dibiarkannya. Dia merapatkan lututnya ke dada. Taeyang mengeluh. Dia berhenti dari mengetuk pintu dan menyandarkan dirinya di dinding.

"Sayang, kenapa ni? Bukaklah." Taeyang menanya lagi tanpa mengetuk pintu lagi. Tetapi Junhye tidak menjawab. Soalan itu diabaikan olehnya. Taeyang mengeluh perlahan.

×××

Taeyang memandang jam di bilik tetamu itu. Dipisat-pisat matanya dan terus duduk. Badannya di regangkan sedikit. Dia berjalan terus ke arah biliknya bersama Junhye.

"Sayang." Pintu diketuknya. Sesekali matanya ditenyeh lagi dengan jarinya.

"Sayang." Diketuknya sekali lagi. Tetapi masih tiada jawapan dari Junhye. Dia terus memulas tombol apabila dia terasa pintu tidak dikunci. Dia melihat sekeliling, tiada Junhye .

Laaah awalnya pergi kerja.

Taeyang mengeluh. Dia berjalan menuju ke arah tualanya. Diambil dan disangkut. Dia memerhati ke arah sekeping putih yang berada di bawah katil. Diambilnya dan memerhati. Dia tersenyum. Dia menggeleng dan meletakkan benda itu di atas meja kerjanya.

Dia membasuh muka dan giginya dahulu sebelum turun menuju ke meja makan. Dia terhenti seketika apabila dia berada di tangga terakhir ke bawah. Taeyang tersenyum.

Di atas meja makan mempunyai sarapan untuk Taeyang. Dia menarik kerusi dan duduk di atas mejanya. Diambil sticky note yang terlekat di atas meja makan.

Makanan saya dah siapkan.

Telur separuh masak diambil bersama kicap dan blackpepper. Diambil sudu dan mengacau sehingga rata. Disuap ke dalam mulutnya dan matanya memerhati ke arah kalander yang tergantung bersebelahan kaunter dapur. Dia memandang dengan teliti.

"Birthday Junhye! Yesss, aku tahu harini apa aku nak buat!"

×××

"Amboi seriousnya bekerja."

Junhye yang sedang menilik proposal itu terhenti apabila dia terdengar suara kawannya, Kim Soo Ah. Dia memandang sekilas sebelum memandang ke arah proposalnya semula.

Soo Ah memandangnya pelik. Dia terus bergerak ke arah meja Junhye dan duduk dihadapannya.

"Kau kenapa ni?"

"Aku tak ada mood sekarang ni. Sorry Soo Ah." Soo Ah mengangguk. Dia menongkat dagu sambil memandang ke arah Junhye dengan tersenyum.

"Hmm dengan Taeyang?"

"Kau patutnya jadi peguam. Suka sangat baca minda aku. Ish." Junhye menyandarkan dirinya di kerusi. Proposalnya sudah ditolak ketepi. Dia memejamkan matanya sekejap. Soo Ah pula menggeleng.

"Kau ni suka sangat percaya sihir. Aku sixth sense jelah."

"Sama jer." Soo Ah mencebik.

OneshotWhere stories live. Discover now