Shin Wonho (SHS)

66 1 3
                                    

Bias: Shin Ho Seok (Wonho; M.X)
Korean Name: Kim Mi Na
Genre: Sad, Revenge, Romance
Place: Rumah, Baseball; School

MENTONED: kimjong_min

"Pabo! Pabo! Pabo!" Dia menumbuk dinding dengan kuat sekali. Tangannya yang menumbuk dinding tidak sesakit dengan apa yang dia cedera pada kaki.

"Myungsoo oppa! Stop!" Mina merempuh masuk ke dalam bilik apabila dia terdengar Myungsoo menjerit. Dia terus memeluk Myungsoo. Air matanya mengalir laju.

"Tepi Mina!" Dia menolak Mina perlahan. Mina menggeleng sekuat hati. Myungsoo terus terduduk di lantai biliknya. Tangannya yang berdarah sudah tidak pedulikan lagi. Dia juga turut mengalirkan air mata.

Tongkat yang dipegang juga sudah ditolak jauh. Mina memandang Myungsoo. Dikesat air matanya.

"Oppa, kenapa oppa macam ni. Tak elok tahu buat macam tadi." Myungsoo memeluk Mina. Diusap kepala Mina sebelum dikucup sekilas.

"Mianhe Mina. Oppa... Kecewa."

"Oppa kena percaya pada team oppa sendiri. Mungkin tanpa oppa juga mereka boleh buat." Myungso melepaskan keluhannya. Dia kenyandarkan dirinya pada katil. Mina yang di dalam pelukannya hanya tersenyum nipis.

"Mina ada oppa jer sekarang ni. Please, jangan buat macam ni lagi." Mina memejamkan matanya. Mukanya disebamkan di badan Myungsoo.

"Sorry Mina. Oppa pun sayang Mina."

×××

"Waah!" Mina terlopong. Dia memandang sekeliling pada stadium baseball itu. Myungsoo yang tidak jauh darinya hanya memandang Mina dengan tersenyum. Dia berjalan perlahan-lahan dengan menggunakan tongkatnya. Dia memeluk bahu Mina.

"Jom masuk. Nanti boleh dapat depan sekali." Mina hanya tersenyum dan duduk mencari tempat duduk berdekatan dengan team Wonho baseball.

"Oppa, emm Mina nak beli air plus pergi tandas." Mina bangkit dari duduk tetapi Myungsoo pantas memegang tangannya.

"But, Mina sekarang tengah ramai orang."

"Oppa, Mina bukan budak-budak lagi lah." Mina memegang tangan Myungsoo seraya tersengih kecil. Mina pantas bangkit dari duduk dan berjalan menuju ke bahagian tandas.

×××

Aduhh mana tandas?! Penipu punya signboard!

Mina merungut. Dia berjalan di hallway itu sambil mulutnya terkumat-kamit. Dia mencebik seraya berjalan laju. Tiba-tiba bahunya di langgar. Dia berdecit.

Wonho menghulurkan tangannya untuk membantu tetapi Mina hanya memandang sebelum dia berdiri semula.

"Mian." Mina menundukkan dirinya. Dia menggigit lidahnya akibat dia terlanggar dengan pemain baseball yang entah mana dari high school. Wonho memegang lengan Mina.

"Awak nak pergi mana?" Wonho memandang Mina. Mina juga memandangnya. Dia mengetap bibirnya.

"Emm saya sebenarnya nak pergi toilet tapi saya rasa dah salah masuk." Mina tersengih sebelum dia memusingkan badannya semula untuk keluar dari bangunan itu. Wonho pula ketawa kecil. Dia memeluk bahu Mina dan merendah sedikit badannya.

Mina kaku sekejap. Pipinya sudah berona merah. Terlalu dekat dengannya membuatkan dia berasa mahu berlari lagi-lagi apabila dipeluk bahu dengan orang yang tidak kenali.

OneshotWhere stories live. Discover now