CHAPTER 3

1.7K 114 18
                                    

Empat putera dan tiga puteri duduk pada sebuah meja perbincangan yang besar. Mereka adalah, Putera sulong negara Mentari Luqman Reezal ,putera kedua negara Mentari Aminudden Reezal ,putera sulong negara Rembulan Aeman Aswandy,puteri tunggal negara Neo Johor Eyra Nazira Zakharia, puteri bongsu negara Mentari Intan Fareesa Reezal , puteri negara Bayu Syukree Khidir, putera negara Neo Malaysia Harris Bahawee, puteri negara Badai Haynee Akhil Khamsa.

"Jadi...sebenarnya kita berkumpul kat sini untuk ape?" Soal Aminudden dan Luqman pula menogkatkan melihat adiknya yang memulakan berdualan.

"Yang pertama...aku nak mintak maaf kepada putera Aminudden kerena serang teman wanita kau..." ujar Aeman melihat Aminudden dengan senyum.

"Maaf la tapi dia bukan teman wanita saya..." balas Aminudden melambaikan tanganya.

"Pembetulan mereka belum rasmi.." sampuk Luqman,mengusik adiknya.

"Woi.." bengang Aminudden.

"Heh.." sinis Luqman.

"Ahem...yang kedua...putera Luqman... putera Aminudden..." Soalan Aeman membuatkam putera dan puteri yang lain tersentak.

"Ye.." serentak dua beradik itu, Intan hanya tersenyum.

"Baiklah kalau macam tu...sebagai yang berkuasa-...." ujar Aeman lagi. Kata Aeman disekat oleh Luqman.

"Siapa yang lantik kau sebagai yang berkuasa..?" Ujar Luqman dengan muka yang blur.

"Ada masalah dengan itu...jadi kau sahaja la bercakap..." ujar Aeman pula dengan muka blur. Luqman terdiam untuk seketika merenung Aeman.

"Tak...lupakan sahaja apa yang saya cakap...teruskan.." Luqman pula bengang dengan Aeman.

"Saya mahu tahu...apa hubungan Aila Darweez dengan kau..putera Luqman..? Dan siapa dan dari mana datangnya gadis bernama Alia..? " Soal Aeman memandang Luqman kemudian melihat Aminudden pula. Soalan Aeman tadi membuatkan Eyra tersenyum. Aminudden dan Intan berpandang,kemudian mereka sama-sama melihat abang sulongnya pula. Luqman hanya memberi isyarat dengan menggelengkan kepalanya.

"Itu kau...tak perlu nak tahu...itu maklumat sulit...dasar arahan Sixth.." balas Aminudden tenang.

"Maafkan saya.." tenang Aeman bersandar semula pada kerusi.

"Itu...sahaja? Kau tak nak tahu lebih lanjut..? Siapa Sixth ni..? Besar sangat ke dia ni..?" Bentak Harris meninggikan suaranya. Luqman,Aminudden dan Intan mendiamkan diri mereka.

"Putera Harris..tolong bertenang.." ujar Syukree menengkan Harris.

"Tak...aku tak akan bertenang...kau diam..aku tak tanya kau putera Idol yang lembik !!" Gertak Harris bangun dari kerusi dan menunding ke arah Syukree.

"Kau yang patut diam.!!" Syukree juga bangun dan mula bertekak dengan Harris. Para Guardian,masing-masing sudah bersedia dengan memegang senjata mereka.

SRIING!!

Aminudden lagi laju daripada para Guardian yang lain. Dia memetik jarinya dan Thousands sword sudah berada di leher para Guardian yang lain kecuali Guardian Mentari.

"Putera sekalian...tolong bertenang" ujar Intan tersenyum.

"Tch.." keluh Harris duduk semula.

"Apa motif kamu putera Harris..? Jika ia maklumat sulit...kamu patut hormat sebagai putera.." ujar Haynee memandang Harris.

"Kau nak tahu siapa sangat...Sixth lagenda perang dua tahun lepas...raja naga...Ikhwan Al'Solleh.." Luqman pula yang bersuara. Harris tersentak lalu mendiamkan dirinya.

Tale Of Young Prince (Chronicles Kaiser Trilogy)>>[ completel ]Where stories live. Discover now