AMINUDDEN VERSUS LUQMAN

1.9K 142 5
                                    

Luqman  P.O.V

Aku keluar dari bilik sebaik cik Reena beredar,dan agak pening memikirkan kerana cik Reena nak melatih aku. Jika cik Ikhwan tahu mengenai hal ini,pasti mereka bertengkar. Aku menghela nafas pendek,belakang leher aku usap perlahan-lahan.

"Luqman awak okay?" Lamunan aku terhenti kerana soalan Aila.

"Huh? Tak ada apa la...saya okay..jangan risau huh?" Aku menghentikan kata-kata sebaik menyedari kelibat kereta yang agak besar,berwarna kuning memasuki kawasan istana.

"Aik tukar kereta lagi ke orang tua ni?" Soal aku sendirian.

"Luqman?" Aila menegur aku.

"Aila!" Aku segera memegang tangannya,Aila terkejut dan mukanya sedikit merah.

"Er...L-Luqman?" Aila tergagap dan aku sekadar tersenyum.

"Ikut saya...biar saya kenalkan bapa saudara saya dengan isterinya..ha dengan adik lelaki saya.." kataku sambil menariknya dan berlari menuju di mana ayah saudara aku parkir kereta besar dia tu.

Aku sedar dan perasan sebuah motorsikal yang besar,malah aku kenal si penunggang kenderaan tersebut. Salah seorang dari Lima Elemen Naga,Farhan Tuzeman merangkap sepupu bapa saudara aku Ikhwan Solleh.

"Itu bukan ke lelaki yang awak beritahu salah satu dari Lima Elemen Naga?" Soal Aila dan aku hanya tersenyum sahaja.

Aku segera menarik lembut tangannya,dia hanya menurut sahaja. Kelihatan mereka sedang berbual mesra,siapa pula dengan cik Farhan tu? Rambut merah bersinar,macam pernah lihat sebelum ini tapi tak pasti di mana. Selain itu perempuan berambut merah itu memeluk cik Alisa,nampak seperti sudah kenal lama daripada gaya mereka berbalas pandangan.

Aku mengambil keputusan menegur mereka,dan terus menghampiri mereka. Cik Ikhwan pula seperti sudah sedar kehadiran,tapi dia sekadar membiarkan sahaja kerana aku ini anak saudara dia.

"Hai guys..cik Wan,cik Han..."sapa aku dan cik Ikhwan serta cik Farhan tersenyum menoleh ke arah aku.

"Huh hey Amin..haha still alone?" Usik aku dan Aminudden hanya tersengih,sambil memeluk tubuhnya dan aku tidak faham maksud tindakannya itu.

"He's not alone..." seorang lagi gadis berambut merah,menghampiri Aminudden dan menunduk hormat kepada aku semestinya.

"Who's she?" Soal aku pada Aminudden.

"Gembira bertemu saya Alia Darweez.."katanya secara sopan dan dia ke suara perempuan aku dengar masa buat panggilan dengan cik Ikhwan?

"Luqman Reezal..dan ini Aila Darweez.." ujar aku turut membalas tunduk hormat daripadanya.

Bapa saudara aku tidak masuk campur dan cik Farhan menyerahkan satu keping kertas padanya,cik Ikhwan tersenyum sinis dan berkata sesuatu. Jarak kami agak jauh dan agak sukar untuk mencuri dengar,tidak lama selepas itu perbualan mereka diganggu oleh kemunculan abang Zeo dan kakak Luna. Mereka segera memasuki istana dan disusuli oleh gadis berambut merah serta cik Alisa,aku sekadar mengangkat bahu tidak faham apa yang berlaku.

"Who's with you?" Amin menuding jarit ke arah Aila yang menyorok di belakang aku.

"Let me introduce to you...Aila Darweez...Aila this my brother... Aminudden Reezal.." Aila menlihat Aminudden dari belakang aku masih malu walau pun aku sudah menperkenalkan mereka.

"Nice to meet you...Aila...no...i meant kak Aila..." senyum Aminudden, Aila hanya mengangguk mungkin dia masih belum biasa dengan Amin.

"Same here.." balas Aila perlahan sungguh suaranya.

Tale Of Young Prince (Chronicles Kaiser Trilogy)>>[ completel ]Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon