CHAPTER 77

2.9K 263 20
                                    

[Divorce??]

Xiumin melabuhkan punggungnya duduk disebelah maknae yang sedang termenung biar pun TV terpasang.. Saat ini hanya mereka berdua saja di dorm dan ahli yang lain masing-masing sibuk dengan jadual mereka.
Lantas remote control di ambil ditekan butang of dan TV terpadam sekarang ini masa mereka berbual jadi dia tak nak ada gangguan.

Sehun hanya memandang kelakuan hyungnya tapi otaknya masih kosong fikirannya diasak dengan nama isterinya ji hyo. Kedua belah kakinya dinaikkan di atas sofa dan dipeluk terdengar keluhan berat dibibirnya.
"Hyung... Mungkinkah ini pengakhiran cerita cinta kami? "Soal sehun perlahan.
"Semuanya terpulang pada sehun sama ada sehun nak memulakan semula atau mengakhiri semuanya... "Jawab xiumin di memandang raut wajah sehun yang tampak kusut dan susut..
"Ji hyo dah tawar hati dengan sehun.. Dia bencikan sehun.. Sampaikan dia sanggup halau sehun.. "Cerita yang didengarkan untuk xiumin diulang kembali sakit hatinya masih belum hilang terang-terang di nampak ji hyo isterinya memeluk namja lain mesra pula tu hati suami mana yang tak sakit.. Tambahan pula dia diusir macam anjing kurap dari entertainment yang baru bertapak di korea dan yang tragisnya dia diusir isterinya sendiri mana maruahnya sebagai seorang suami? Mana?.
"Dan sehun nak mengalah? "Soal xiumin dan sehun hanya mengangguk lemah
"Sehun kena ingat apa yang sehun rasa sekarang ni tak sama dengan apa yang ji hyo alami selama lima tahun.. Dia dihina, dia terpaksa jaga kandungannya sendiri tanpa seorang suami disisinya, melahirkan seterusnya membesarkan daniel.. Itu semua dilakukannya sendiri tanpa sehun.. Ketika dia minta belas ihsan sehun.. Sehun halau dia.. Sehun hina dia dan sehun langsung tak nak tengok muka dia biar pun sehun tahu semuanya bukan salah dia... Dia yeoja cekal dan sampai akhirnya dia mengalah.. Biar pun hyung tak ada di tempat dia tapi hyung tahu apa rasanya bila orang yang dia sayang sepenuh hati dia.. Hina dia dengan gelaran perempuan murahan.. Kalau sehun punya maruah ji hyo juga begitu... Jadi sehun tak boleh salahkan ji hyo kenapa dia layan sehun macam tu.... Salahkan diri sehun sendiri..
"Xiumin meluahkan rasa kesalnya terhadap si maknae selama ini setiap nasihatnya tidak pernah didengar sehun jadi malam ini dia mahu sehun membuka mata lihat kesilapan lampaunya bukan bertanya mengapa dan kenapa? Semua ini terjadi.
"Hyung faham tak.. Ji hyo dah tak cintakan sehun.. Dia tak cintakan sehun... Susah sangat ke hyung nak faham? "Jerit sehun dia bangun dan merenung mata hyungnya marahnya mula meletus..

"Disebabkan sikap mudah mengalah dan ego sehun nilah buat ji hyo berfikir dua tiga kali untuk terima sehun.. "Kalau sehun menjerit xiumin mengambil sikap berlembut kerana dia masak benar dengan perangai sehun.. Jika sehun mula membentak tandanya masalah itu betul-betul diluar kawalannya..
"Argh... Hyung... "Jerit sehun bahu xiumin dipegang air matanya mula mengalir bila dia melihat mata hyungnya perlahan-lahan badanya mula lemah dia terjelopok diatas lantai kepalanya ditunduk merenung kedua belah kaki hyungnya.. Tangisannya semakin kuat.

"If you love her. If you want her to stay. Fight for her."usai berkata-kata xiumin meninggalkan sehun diruang tamu...

************

Mpv yang dipandu pemandu peribadinya tiba-tiba menekan brek kecemasan.. Song ji hyo yang sedang leka meng skrol telefon bimbitnya terdorong kedepan. Dia mendengus kasar nasib kepalanya tak terhantuk.. Dia lantas menanggalkan kaca mata hitamnya.
"Yah! Wae? "Soal ji hyo.
"Maaf puan ada namja yang tahan kereta ni"Jawab si pemandu.
Song ji hyo memasukan telefon bimbitnya di dalam kocek lantas pintu mpv dibuka ditinjau keluar matanya membuntang bila melihat susuk tubuh yang tidak asing di matanya, belum sempat song ji hyo menutup pintu.. Sehun sudah pun berdiri di depannya.
"Awak ni nak mati cepat ke? "Soal ji hyo.
Sehun enggan menjawap pertanyaan ji hyo sebaliknya dia memegang pergelangan tangan ji hyo diheret isterinya itu masuk ke dalam maserati nya biar pun song ji hyo meronta dia tidak kisah dia mahu selesaikan semuanya sekarang juga.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now