CHAPTER 34

2.3K 201 11
                                    

[Exor'dium  (part 2)]

Fail dihulur oleh seorang namja bermuka bengis..suga menyambut huluran fail itu isinya dikeluarkan dua keping gambar ditatap.

"Apa kena mengena yeoja ni dengan rapper d.i.a?"soal suga sambil memandang namja yang diupahnya untuk menyiasat siapa rapper d.i.a yang sebenarnya..hampir 2 mnggu dia menanti info tapi haya dua keping gambar saja yang mengakhiri penantiannya.

"Yeoja tu namanya song ji hyo anak kepada pemilik miracle holding dan juga anak kepada 10 keluarga terkaya dikorea..saya rasa mereka berdua ada kaitan..selama seminggu saya jejak dimana rapper d.i.a tinggal akhir saya tahu dimana rapper d.i.a tinggal..dia tinggal di sebuah apartment mewah digangnam dan yang peliknya selepas seminggu saya tak nampak rapper d.i.a keluar dari apartment yang saya nampak hanya song ji hyo..
Dan saya syak mereka ada pertalian darah atau.."

"Mereka orang yang sama..."sambung suga sambil tersenyum sinis..

"Saya rasa tak mungkin sebab mereka punya perwatakan yang berbeza,saya tanya kejiranannya mereka cakap song ji hyo kenalan rapper d.i.a dan song ji hyo jarang berada di apartment tu..dia sering berkunjung ke villa song iaitu villa milik keluarganya dan..dia juga owner kepada cafe miracle"jelas namja itu lagi dilihat muka bosnya yang berkerut jari telunjuknya diletakkan ditepi bibirnya gaya orang sedang berfikir jauh.

Suga terfikir kebarang kalian rapper d.i.a dan song ji hyo orang yang sama tapi mash terlalu awal untuk dia meneka melihatkan wajah orang suruhannya itu dia macam tak yakin yang info diperolehinya itu benar yelah orang jahat mana boleh dipercayai atau mungkin juga info orang suruhannya itu betul tapi apa-apa pun sebagai langkah awal dia sendiri yang akan menyiasat siapa song ji hyo yang dikaitkan dengan rapper d.i.a.
Walau dengan apa cara sekali pun untuk dia bongkar siapa rapper d.i.a dia sanggup asalkan dendamnya terbalas..rapper d.i.a menggunakan cara kasar untuk menandinginya sebaliknya dia akan menggunakan cara halus untuk buat rapper d.i.a jatuh tersungkur dendamnya semakin lama semakin menebal setiap kali nama rapper d.i.a mengungguli carta muzik korea..sudah tiba masanya nama rapper d.i.a terkubur dari industri muzik korea selatan dan sekarang masanya untuk dia bersinar..suga ketawa perlahan mengenangkan agendanya..
Sampul surat berwarna hitam yang berisi duit dihulurkan.kemudiannya dia terus memecut laju kereta porche nya.

******

Dibelakang pentas sehun sempat mengintai fan disebalik pintu..hari ini debarannya lain macam jantungnya berdegup laju luar dari normal..selama seminggu dia menyepikan diri dari fan selepas tersebarnya rumor yang dia akan menamatkan zaman bujangnya..

dia tahu ada yang menyokong keputusannya dan ada juga yang membantah tapi dia langsung tak ambil pusing kerana dia tahu semua ini tidak lama..dia bertekad selepas saja rumor gay terkambus dia akan segera menceraikan song ji hyo..biarlah dia bertindak kejam pada pandangan hyungnya yang penting dia tahu apa yang dia sedang buat sekarang..

Melihatkan muka sehun diatas pentas sesetengah fan mula mengeluh dan ada juga yang menjerit namanya perlahan tapi pada pendengaran sehun ia bernada sayu mungkin mereka sedih mahu menerima yang bias kesayangan mereka akan memperkenalkan calon isterinya hari ini.

Diatas pentas terdapat 9 buah kerusi tersusun kemas suho selaku leader memegang erat tangan maknae dan mengarahkannya duduk disebelahnya .walaupun dia tidak berada disituasi sehun tapi dia faham gejolak hati sehun..

Sehun diarahkan duduk ditengah diikuti hyung-hyungnya yang lain..
Tangan sejuk sehun digenggam erat suho manakala lay yang duduk disebelah kiri si maknae mengurut lembut bahu sehun menyalurkan sedikit kekuatan pada sehun.

Suho mula mengenggam microfon dan pandangan dialihkan pada lautan fan didepannya.
"Aigoo...our elgi you all look so cute"puji suho dan fan mula berteriak kuat apabila dipuji suho..
"saya tahu hari ini merupakan hari yang sangat tegang tapi percayalah kami nak sangat jaga hati kamu semua tapi kami tak mampu nak jaga semua..maafkan kami kerana mendiamkan diri selama ini tapi kami buat semua ini demi menjaga hati kamu semua.."suho terjeda pandangannya dialihkan menghadap sehun yang sedang menunduk bermain dengan microfonnya.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now