CHAPTER 35

2.3K 195 3
                                    

[Bantahan]
~Malaysia~

Cuaca di malaysia kelihatan mendung guruh mula kedengaran menambahkan lagi kegusaran hati jae suk mana taknya sepanjang sebulan dia berada malaysia sepanjang itu juga telinga dan matanya sering disajikan dengan perangai anak perempuannya song ji hyo .baru saja tadi dia mendapat panggilan telefon dari anaknya haha yang bermastautin di kanada tentang song ji hyo yang bakal berkahwin dengan salah seorang member exo.dia sedikit terkilan kerana dia sebagai orang tua tidak pernah ambil pusing tentang perihal anaknya, tapi tetap juga ji hyo tidak boleh membelakangi keluarganya..

Jae suk menutup sliding door hotel sani dia yang baru saja habis bermesyuarat berkenaan projeknya di malaysia terasa extra penat apabila ia melibatkan anak perempuan satu-satunya dalam keluarganya.

Anak itu sedari kecil lagi sentiasa membelakangi keluarga..anaknya itu suka menyendiri menghabiskan masa zaman kanak-kanaknya dengan bermain alat muzik yang dibelinya sendiri..mujurlah ada tao yang sudi menjadi sahabat baik anaknya kalau tak jangankan kawan kekasih pun dia tak punya..semenjak pemergian mendiang isterinya yong jin anaknya semakin berubah..semuanya dilakukan sendiri tanpa bantuan keluarga..walaupun dia bangga dengan pencapaian anaknya sekarang tetapi dia rasa yang anaknya semakin menjauh dari keluarga seiring dengan pencapaiannya.

Jae suk mengeluh kaca mata ditanggalkan dia merenung bingkai gambar keluarganya semua lengkap dengan senyuman kecuali song ji hyo yang sentiasa bermuka serius..ia seiras dengan wajah mamanya yang membezakan mereka hanya senyuman..yong jin suka melemparkan senyuman walaupun dia seorang tentera..manakala song ji hyo tumbuh sebagai gadis yang sangat tegas persis oppanya..

Tapi semenjak hadirnya kim woo bin dalam hidup anaknya..song ji hyo mula berubah dari seorang yang tegas dan bengis bertukar kepada yeoja yang sangat manis dan comel dia sukakan perubahan itu,tapi sayangnya woo bin pergi meninggalkan anaknya seorang diri..mujurlah anaknya itu meminjam semangat kim woo bin kalau tidak anaknya akan kembali ke perangai dulu suka menyendiri..ketika song ji hyo menyatakan hasratnya untuk menjadi seorang idol pada mulanya dia membantah bukan kerana dia tidak sukakan perkerjaan anaknya cuma lebih kepada risau sebab anaknya itu suka menyendiri tidak suka bergaul dengan orang jadi mana mungkin anaknya itu mampu menjalani hidup sebagai seorang idol yang penuh dengan cabaran..

Pada awal kemunculan song ji hyo sebagai rapper d.i.a di kaca televisyen sempat mata tuanya menangis melihat sisi lain anaknya yag sebelum ini tidak pernah dia lihat dihadapan kamera anaknya itu seakan-akan bertukar menjadi orang lain..di setiap variety show yang anaknya sertai dia akan pastikan yang dia akan melekat di depan kaca televisyen semata-mata mahu melihat gelak tawa song ji hyo kerana dirumah song ji hyo tidak pernah ketawa bebas..

Sekali lagi mulut tuanya mengeluh mengenangkan song ji hyo.jari jemari tuanya mencapai iphone dimeja sisi katilnya..
Nombor telefob suzy pembatu peribadinya didail..
"Suzy book kan tiket flight saya balik ke seoul secepat mungkin kalau boleh esok pagi."
"Nae tuan jae suk"jawab suzy dihujung talian..
Jae suk mengangguk perlahan walaupun tidak dilihat suzy kemudiannya talian dimatikan..

******

Suho dan di ikuti member yang lain bangun dan serentak memberikan tepukan gemuruh untuk si maknae dan pasangannya walaupun mereka tidak setuju dengan keputusan maknae mereka.hanya lay dan chanyeol saja enggan memeluk sehun dan pasangannya kerana mereka langsung tidak bersetuju dengan idea gila lee soo man dan persetujuan sehun bagi mereka ini semua gila..namun tindakan mereka ditegah suho..

"Please kalau korang tak setuju pun dengan sehun jangan buat dia macam ni..sehun perlukan sokongan kita"bisik suho ketelinga chanyeol dan lay..

"Tapi..."belum sempat chanyeol menjawab tangannya ditarik lembut suho untuk menyertai mereka yang lain memberi ucapan tahniah pada sehun.

Dengan rasa terpaksa mereka mendekati song ji hyo dan sehun tubuh mereka dipeluk erat.
Suho tersenyum melihat chanyeol dan lay yang sedang memeluk sehun dan ji hyo.

Mic hijau milik suho didekatkan kebibirnya.
"Song ji hyo welcome to our big family"ucapan suho disahut member yang lain kecuali lay dan chanyeol.

Konsert dimulakan dengan persembahan dari exo dalam bentuk akustik dan selama 3 jam konsert itu berlangsung selama itu juga jari jemari ji hyo di dalam genggaman sehun.
Ji hyo melihat sisi tepi wajah milik sehun cara dia melontarkan suara,cara dia tersenyum dan cara dia mengoda tumpuan peminat semuanya diperhatikan seolah-olah hanya ada dia dan sehun saja saat ini.berada didekat sehun dia rasa yang dia selamat..jantungnya tidak pernah berdegup sepantas ini ketika dia sedekat ini dengan sehun.tapi hari ini semuanya berubah song ji hyo 100% berubah setelah dia mengenali siapa itu sehun..sehun jahat,sehun hensem,sehun yang mudah mengalah demi cinta,sehun yang buat hatinya tersangatlah sakit..

Ketika sehun menyanyikan lagu lucky dari exo hatinya mendendangkan lagu hurt dari christina..lagu itu memang sesuai dengan dirinya saat ini.

*******

Sehun menghentikan keretany dihadapan perkarangan villa song..matanya diliarkan melihat villa yang terlalu mewah baginya..dikerling song ji hyo yang sedari tadi diam membisu..hon ditekan untuk menyedarkan song ji hyo daripada lamunan panjangnya.

"Dah sampai tak reti-reti nak turun ke?"soal sehun bernada sindiran.
Song ji hyo melihat wajah sehun sekilas lantas pintu kereta dibula kakinya terasa sangat lemah.
"Ingat esok pagi jangan lambat aku ambil kau dekat cafe..lagi satu jangan gatal-gatal nak bagi komen apa-apa dekat laman sosial kau..jangan layan apa hater cakap..arreso?"arahan  sehun dijawab ji hyo dengan hempasan pintu kereta.
Sehun tersenyum sinis dan meninggalkan perkarangan villa song.

Perlahan-perlahan song ji hyo menapak jalannya terhuyung hayang gaya orang mabuk...kakinya lembik seakan jelly membuatkan dia terjatuh diatas lantai kediaman milik keluarganya..
Matanya memandang kereta sehun yang semakin menghilang matanya berat dengan air mata namun bunyi tepukan tangan membuatkan song ji hyo berpaling..

Tao namja itu sedang menepuk tangan sambil memandangnya.
"Tahniah akhirnya kau buang juga ego kau..tapi sayangnya dengan cara yang salah.."

"A..aku.."jawab ji hyo tergagap matanya semakin kabur dengan empangan air mata..mulutnya bergetar memanggil nama tao..
Seketika kemudian tubuhnya ditarik kasar tao..

"Dah puas kau sakitkan hati kau sendiri..mana pergi song ji hyo yang aku kenal..song ji hyo yang tegas..mana?"tengking tao dihadapan muka ji hyo.

"Kau kawan aku sehun pun kawan aku ji hyo..jadi kau rasa aku patut menangkan siapa?kau tahu tak tindakan kau tadi tindakan paling bodoh yang pernah kau buat dalam hidup"sambung tao lagi kali ni dia menarik muka ji hyo supaya memandangnya.

"Aku buat semua ni sebab nak tebus kesalahan aku"jawab ji hyo.

Tao tertawa bernada sinis..mukanya yang merah semakin merah mendengar jawapan bija dari song ji hyo.

"Are you crazy?yah!song ji hyo shi kau ingat kalau kau buat semua ni boleh tebus kesalahan kau.macam mana kalau sehun tahu siapa kau sebenarnya kau rasa sehun boleh terima ke?aku kenal sehun  dan aku kenal kau both of you are my best friends.tolonglah ji hyo jangan buat aku tersepit antara dua..kalau kau tak yakin dengan perasaan kau Please jangan teruskan"tao terus berpaling namun genggaman tangan ji hyo buat tao terjeda.

"Aku akan belajar cintakan sehun aku janji..sekarang ni aku hanya perlukan sokongan kau.."rayu ji hyo.

"Utamakan family kau lepas tu baru cari aku."tao terus masuk kedalam perut kereta dan meninggalkan song ji hyo merenung kembali tindakannya.





[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now