CHAPTER 48

2.6K 202 4
                                    

[Seksi]

Peluh di dahi dikesat menggunakan tuala yang dihulur staff kepalanya dipanjangkan cuba mencari kelibat rapper d.i.a.. Namun hampa bila dia tidak melihat kelibat rapper d.i.a mahu pun manager nya berarti dia sudah pulang..
D.o yang baru saja turun dari pentas menghampiri si maknae lantas peha si maknae yang sudah bergelar seorang suami ditepuk kasar.
"Hun menungkan apa dari tadi hyung tengok hun asyik termenung je tak sihat ke? "Soal d.o prihatin walaupun dia tahu yang sehun okay.
"Tak ada apa saja je termenung sebab penat"balas sehun lantas dia mengurut pehanya yang terasa sakit akibat penangan tangan kecil d.o.
Dikerling muka hyungnya yang sedang memandang satu-satu persatu member exo turun dari pentas.
"Sehun boleh tak kalau hyung nak ikut sehun balik rumah? "Soal d.o lantas botol apa air mineral ditangannya dihulurkan pada suho yang melabuhkan punggungnya berhadapan dengan mereka.
"Nak buat apa pergi rumah hun.. Rumah hun bersepah lagi belum kemas"jawab sehun jawapan yang lebih kepada melarang hyungnya datang kerumah sebab dia takut ji hyo tidak selesa.
"That's why lah hyung nak datang rumah hun nak tolong kemas lagi satu ji hyo dah janji dengan hyung nak ajar hyung biskut panda kegemaraan sehun"d.o cuba memujuk dia teringin sekali mahu berguru dengan tuan cafe miracle yang terkenal dengan pembuatan biskut yang paling sedap di gangnam.
Sehun tersengih dalam hati berbakul sumpah seranah diberikan pada si budak kenit yang pandai-pandai mempelawa hyungnya itu.
"Ala sehun tu tak kasik sebab dia belum habis bermanja dengan ji hyo lah tu sebab tu dia keberatan tak gitu sehun? "Perli suho yang dari tadi asyik menjadi pendengar setia.

Sehun mengurut tengkuknya bukan lenguh tapi mati akal macam mana nak tolak pemohonan hyungnya itu. Tapi bila melihat muka comel hyungnya itu dia terpaksa relakan. Lantas kepala diangguk memberi persetujuan selepas diberi keizinan bukan hanya d.o hyung yang ingin pergi ke rumahnya kesemua hyungnya juga turut serta nak tak nak dia kena juga memberi izin pada kesemua hyungnya itu.

***********

Hyolyn terkocoh-kocoh berlari mempercepatkan langkahnya kerana dia pasti song ji hyo sedang menyumpah seranahnya kerana dia lewat hampir satu jam dek kerana kesesakkan lalu lintas lagi satu si ji hyo ni orang baru nak masuk tidur dia sibuk ajak berjumpa nasiblah jarak dorm dan sungai han tidak jauh kalau tak jangan harap dia nak menyiksa kakinya ke sini.

Sesampainya hyolyn di sebuah bangku yang Agak terlindung daripada pandangan pengunjung ji hyo kelihatan sudah berdiri sambil mencekak pinggang lantas kedua belah tapak tangannya dicantumkan simbol kepada pemohonan maaf sebab dia tahu yang angin ji hyo ni tak ada siapa pun yang tahu termasuklah dirinya kalau dia rasa dia nak mengamuk dekat situ juga dia mengamuk hampir 3 tahun usia persahabatan mereka hyolyn jadi masak dengan perangai ji hyo.

"Mian.. Tadi... "Belum sempat hyolyn menguraikan sebab musabab dia lambat tangannya ditarik ji hyo supaya duduk dibangku batu dan ji hyo berdiri memandangnya.

"Ajar aku jadi seksi"permohonan ji hyo buat hyolyn terkejut yelah sepanjang pengenalan mereka sekali pun ji hyo tidak pernah suka dengan penampilannya yang rata-rata semua orang tahu yang dia memegang gelaran seksi jadi mimpi apakah yang gadis itu telah alami sampaikan dia mahu diajar berpakaian seksi.

"Kau mesti tengah mabuk kan sekarang ni jomlah aku hantar kau balik teruk sangat mabuk kau ni"hyolyn mencapai lengan yeoja yang memakai topeng itu tapi yeoja itu mengeraskan dirinya oetand yang yeoja itu masih waras. Dia lantas mengeluh dan duoaksa song ji hyo duduk disebelahnya.

"Sekarang ni aku nak tanya kenapa? "Soal hyolyn sambil memandang muka sahabat karibnya.
"Aku.. Buat semua ni untuk se... Sehun"jawab ji hyo gagap tangannya diramas takut dengan kenyataan balas hyolyn.
"See.. Aku ada pernah cakap dekat kau yang hati kau ni"jari telunjuknya diarahkan pada dada milik ji hyo.
"Milik sehun tapi kau ego perasaan kau terhadap sehun sebenarnya dah lama ada ketika mula-mula kau kenal sehun tapi kau bodoh dalam menilai hati kau sen.. "
"Aku tak cintakan dia"sambung ji hyo berbentuk penafian.
"Dan kau jelaskan pada aku kenapa kau menangis masa kau lukakan hati sehun kenapa kau nak buat benda yang sehun suka.. Kenapa aku rasa yang kau bahagia disisi sehun dan kenapa kau tak pernah nampak semua yang kau lakukan ini kerana cinta aku tak rasa kau tak nampak semua itu. Kau boleh bohong aku kau boleh bohong semua tapi kau tak boleh bohong hati kau.. Hati kau hanya untuk sehun.. "Hurai hyolyn panjang lebar..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now