CHAPTER 12

2.8K 216 5
                                    


[blushing ]
Setelah pasti yang kereta hantu susu aka sehun tiada di parking lot bangunan sm..song ji hyo menarik nafas lega..malunya terhadap sehun semakin lama semakin tebal yelah dia yang memulakan segalanya mestilah malu kalau ikutkan hati dia tak nak datang sm buat masa sekarang tapi dia perlu berlatih untuk comeback pada bulan 1 tahun depan..kalau tak mahu bising guru koreografinya.
Dengan langkah yang penuh hati-hati song ji hyo melepasi tiang bangunan sm dengan gaya pengintip apa yang dia intipkan dia sendiri tak tahu yang dia tahu dia tak nak bertembung,berselisih waima Bau minyak wangi yang selalu sehun pakai pun dia tak mahu bau..memang betul-betul ekstrim takutnya itu..

Dalam pada ji hyo terhendap-hendap tanpa sedar sehun memerhatikan gerak geri comel rapper d.i.a kelakar sebenarnya nak datang dekat rapper d.i.a takut pula dia kena heart attack jadi dibiarkan saja gelagat rapper d.i.a sambil bersandar di sisi keretanya..Dia tersenyum mengenangkan first kissnya..
'Comelnya kau ni..malu-malu pula'sehun ketawa perlahan dan mengambil beg galasnya kerana dia sudah terlambat.

Hampir 4 jam ji hyo berlatih untuk koreografi lagu barunya ji hyo terbaring keletihan guru koreogarafinya sudah pun pulang memandangkan waktu kerjanya sudah habis..
dalam pada ji hyo berbaring dia terimbau kembali detik memalukan yang dia lalui..detik di mana mampu menerbitkan perasaan yang tak sepatutnya ada saat ini..
Dari berbaring ji hyo duduk menyandarkan diri di dinding..memegang dadanya..ada denyutan yang menyesakkan jantungnya apabila dia mengimbau kembali detik itu..dia sendiri tak mampu menghentikan detakkan jantungnya..
Malas mahu ambil pusing dan terlalu memikirkan hal itu song ji hyo mengambil keputusan untuk turun ke bawah membasahkan tekaknya yang kering..rap tanpa henti buat tekaknya payau dan perit..baginya guru koreografi nya itu terlampau perfect sampaikan semua yang diajarnya mesti kena perfect tanpa cacat cela..langsung tak pernah fikir kesihatannya dia sakit ke nak mati langsung dia tak ambil pusing.

[Cafe sm]
Setelah memesan lemon ice yang menjadi kesukaannya di cafe sm..song ji hyo duduk dihujung cafe dimana tempat yang selalu dia duduk jika dia ke cafe ini..selalunya dia seorang saja yang suka duduk ditempat terpencil itu..tapi itu bukan bermakna dia tak rapat dengan idol yang lain cuma dia lebih suka bersendiri baginya dia kesini hanya untuk merehatkan otak dan badanya..dan dia yakin idol yang lain juga begitu..ramai yang memberi gelaran 'ice princess rap'disebabkan kecangungannya dalam bergaul..dia sebenarnya tidak berapa gemar bersosial jadi sebab itulah dia tidak mempunyai ramai kawan dalam industri seni ni..cuma Hyolyn je tampil berani mahu berkawan rapat dengannya selain suga..
Owh ye bercakap pasal suga kawannya yang seorang ni sudah hampir 3 bulan menghilangkan diri call tak apatah lagi bertanya khabar ke dia masih marah..
Dalam dia sedap mengelamun kerusi dihadapannya ditarik seseorang.
"Awak memang suka bersendiri ea?"soal sehun sambil senyum tidak lekang dari bibirnya apabila dia melihat perubahan mood rapper d.i.a..pipinya memerah sama ada blushinh atau pun marah?
"Bukan suka tapi cinta"jawab ji hyo geram pelik betullah seniornya ini sibuk je ada kemana dia pergi ingatkan tadi sehun tak ada latihan.
"Haha..awak ni lawakkan saya suka yeoja yang suka buat lawak.."balas sehun tanpa rasa dirinya disindir..
Song ji hyo meluat melihat telatah sehun geli pun ada yelah cara sehun memandangnya macam pemangsa dan macam perogol bersiri.
"Awak memang pendiam ea?"soal sehun lagi apabila tiada reaksi dari rapper d.i.a
"Dengan awak je saya pendiam dengan orang lain saya riuh"jawab ji hyo sarkastik tapi reaksi sehun buat dia geram boleh di bantainya ketawa lawak ke apa yang dia cakap ke sehun ni dah sewel.
"Awak tahu tak saya jumpa twins awak.."
"Twins??"soal ji hyo pelik..
"Aah..namanya song ji hyo"jawab sehun.
Ji hyo yang mendengar namanya disebut mukanya terus bertukar pucat dah kenapa tiba-tiba sehun sebut nama aku..twins??kalau twins bermakna identitinya masih kekal sebagai rahsia.
"Setahu saya..saya tak ada kembar"jawab ji hyo gagap sambil menyedut lemon ice nya.
"Tak dia cuma ada senyuman persis milik awak sama betul sebab tulah saya cakap dia twins awak.."
"Siapa ji hyo?yeoja chingu awak ke?"soal ji hyo nak tahu reaksi sehun.
"Taklah bukan kawan dan bukan sesiapa pun hanya fan biasa yang obses dengan saya....dia antara fan yang saya tak suka terlalu obses dengan saya.."jawab sehun sebenarnya lain yang dia nak cakap lain yang keluar dari mulutnya..
Mendengarkan itu song ji hyo sedikit berkecil hati dia lantas bangun meninggalkan sehun..
'Hipokrit, kau memang Hipokrit sehun depan fan kau cakap mereka kekasih kau tapi dibelakang,kau kutuk fan kau sendiri..kau memang tak guna sehun kalau tak disebabkan kau bias aku...aku tak hingin nak tengok muka kau langsung.

Dalam pada yang sama sehun bingung apabila dia ditinggalkan rapper d.i.a sekali lagi kenapalah si rapper d.i.a ni suka sangat tinggalkan dia sorang-sorang..
Tapi kenapa aku rasa bersalah sangat..rsa bersalah dekat siapa aku sendiri tak tahu...

Ji hyo menutup pintu lamborghininya dan mengerling jaket pemberian sehun di ambil dan disarungkan ke tubuhnya..
"Kau dingin,kau sombong dan kau sangat baik sikap-sikap itu buatkan kau tambah menarik tapi sayangnya kau lebih memilih kedudukan dan Hipokrit "
Song ji hyo menanggalkan jaket sehun dan memecut laju lamborghini nya.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now