CHAPTER 76

3K 276 19
                                    

[Suga]

Sehun dan diikuti ahli exo yang lain berhenti ditempat letak kereta di halyang mall jauh dari pandangan orng dan juga sudah cukup jauh untuk ji hyo kejar..
Sehun memandang suho tajam lantas dikejarnya suho setelah dapat dikepit kepala hyungnya diketiaknya..
"Yah!!! Yah.. Sakit lepaskan.. "Rayu suho apabila kepalanya menjadi mangsa sehun disebabkan dia lebih kecil dari sehun maka senanglah dia dibuli si maknae.
"Nasib baik kita terlepas dari ji hyo kalau tak? hyung nak kita semua masuk hospital ke sebab tertelan high heel ji hyo.. Hyung ni gila lah"kepala suho dilepaskan lantas rambut palsu ditanggalkan...
"Manalah hyung tahu yang ji hyo nak kejar kita... "Luah suho dia langsung tak sangka yang persembahan mereka berakhir dengan acara kejar mengejar penat tu berlari sambil memakai high heel dan saat itu baru dia rasa kagum terhadap yeoja yang gemar mengayakan high heel sambil menari.

Xiumin bangun apabila penatnya sudah hilang dia lantas menanggalkan high heelnya yang patah dua ditayang dihadapan mata suho,leader yang lebih muda darinya.
"Mula-mula hyung memang kagum dengan idea gila suho.. Tapi lepas semua ini terjadi hyung rasa macam... "Xiumin menyinsing skirtnya dia lantas berlari mengejar suho dan ahi yang lain turut mengejar suho kerana idea gila suho mereka berakhir penuh tragis.

************

Chungnam National University Hospital, 
Dari cermin yang memisahkan wad pesakit song ji hyo melihat seorang namja yang sedang memeluk lututnya dan kepala digelengkan berkali-kali.. Saat ini tumpah begitu banyak simpati kepada suga yang menghadapi gangguan jiwa 2 tahun lepas.
Ji hyo memeluk tubuh puan min yang sedang menangis teresak-esak melihat keadaan anaknya.

"Auntie mianhae.. Semua salah ji hyo"luah ji hyo dia tahu suga berakhir diwad sakit jiwa ini kerananya.
Puan min diam dia lantas memandang yeoja yang dipuja anaknya sampai gila.
"Bukan salah ji hyo.. Semuanya salah auntie sebab tak didik suga dengan betul sampaikan dia sanggup bertindak kejam pada ji hyo dan suami sampaikan kamu berdua terpisah.. Auntie minta maaf"puan min membongkokkan badannya tanda meminta maaf tapi ditahan song ji hyo.
"Semua ini berlaku bukan salah sesiapa.. Ji hyo dah lama maafkan suga.. Auntie tak perlu salahkan diri auntie"ji hyo menepuk bahu puan oh yang sedang memandang suga..
Dia kesini apabila menerima panggilan telefon dari puan min mengatakan yang dia ingin mempertemukannya dengan suga pada awalnya dia keberatan tetapi bila mendengarkan rintihan dari puan min dari corong telefon dia jadi kasihan.
"Auntie.. Minta maaf kalau ji hyo nak tanya.. Macam mana suga boleh jadi macam ni? "Soal ji hyo dia tahu suga dimasukkan ke dalam rumah sakit jiwa tetapi dia tidak tahu apa sebabnya.

Auntie min diam sungguh perit rasanya dia mahu mengimbau lagi peristiwa perit yang terjadi dalam hidup anaknya.
"Dua tahun lepas, suga terlibat di dalam kemalangan jalan raya akibat mabuk.selepas dia keluar dari bts hidup dia terumbang ambing.. Dia menjadi seorang yang pemabuk, kaki pukul, kaki judi... Dan... "Puan min menutup mulutnya apabila air matanya laju menuruni pipi tuanya.
"Dia hampir-hampir membunuh appanya.. Dan disebabkan kejadian itu kami menghantar suga kesini.. Mungkin ini yang terbaik untuknya dan kami sekeluarga.. Ji hyo.. "Tangan ji hyo diambil dan digenggam ditenung anak mata yeoja pujaan hati anaknya itu.
"Auntie tahu macam-macam yang suga buat untuk pisahkan kamu dengan suami kamu.. Dan autie tahu tak ada apa yang auntie boleh buat untuk tebus kesalahan suga pada ji hyo.. Hanya satu je auntie harap kembalilah pada sehun jika itu terjadi auntie akan anggap yang ji hyo dah maafkan suga dan keluarga kami.. Jebal.. "Rayu puan min.

Kali ini ji hyo diam dia membuang pandang ke arah suga.
"Walaupun kau jahat aku tetap anggap kau kawan aku... Tetapi aku juga ingin berterima kasih pada kau suga kalau tak disebabkan kau aku tak kenal siapa itu sehun.. Gomawo chingu!"setitis air matanya jatuh dikesat perlahan.

*************

Audition miracle entertainment

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now