CHAPTER 19

2.6K 202 9
                                    


[gengster ji hyo?]
Sehun melihat bayangan rapper d.i.a yang kian menghilang dia menghembus nafas kasar menampar-nampar mulutnya yang celupar menuturkan sebaris ayat yang tidak kena dengan situasi..
Sehun memerhatikan sekeliling bilik latihan yang sering digunakan rapper d.i.a seketika kemudian matanya tertancap pada seutas rantai berbentuk huruf j yang terjatuh di atas lantai. Dia lantas membongkokkan sedikit badannya untuk mengambil rantai itu.. Diteliti dan dia terfikir sejenak diamna dia pernah melihat rantai ini..? Gagal berfikir dia kemudiannya duduk dikerusi hitam yang terletak dihujung bilik latihan sambil tangannya melambung rantai itu sambil itu juga dia memikirkan dimana dia pernah melihat rantai ini...
Walau segigih mana pun dia cuba mengingat tetap juga kotak fikirannya gagal mengingat.. Dia pasti dan dia yakin dia pernah melihat rantai ini.. Walaupun dia pasti rantai ini milik rapper d.i.a tapi dia yakin ada seseorang pernah memakai rantai yang sama.

Tak cukup dengan berfikir dia lantas mengigit bibir cuba mengingat kembali.. Entah kenapa perlakuan rapper d.i.a yang terang-terang menolaknya sedikit pun tidak menganggu fikirannya malah dia lebih tertarik pada rantai yang penuh dengan elemen misteri ini.. Seakan-akan dengan rantai ini dia boleh membongkar siapa rapper d.i.a yang sebenarnya supaya dia tidak berterusan tertanya dan terkejar-kejarkan rapper d.i.a.

Dalam pada yang sama ji hyo yang sudah memboloskan dirinya dalam perut kereta mula terimbau kembali kata-kata sehun.. Betul ke apa yang diucapkan sehun? Atau ianya sekadar mahu menyedapkan hatinya.. Entah kenapa mulutnya lancar menolak hasrat sehun walaupun sebenarnya dia langsung tiada niat mahu menjatuhkan air muka sehun.
Dia tahu saat ini dia betul-betul sudah menunjukkan sisi lain yang belum pernah mereka lihat, selama ini mereka hanya kenal rapper d.i.a sebagai seorang yang lembut hati tapi bila kejadian hari ini menimpa dirinya dia rasa sesiapa pun akan buat benda yang sama. Logik ke orang tengah marah dengan keadaan sekeliling ada pula yang datang meluahkan perasaan. Memang nak kenalah jawabnya.. Dia bukan bencikan sehun malah suga pun dia tidak pernah membenci tapi tindakan suga buat dia rasa dia perlu memberi pengajaran pada orang yang buat rapper d.i.a marah.. Dia pernah mengingatkan suga yang jangan sesekali main-main dengan perempuan kerana amarah perempuan lebih dahsyat dari lelaki..
Ji hyo lantas menghidupkan enjin kereta lamborghini miliknya sebelum itu dia sempat mendail nombor seseorang.
"Tunggu aku dekat tempat biasa ada job untuk kau"
Talian dimatikan dan dia memecut laju lamborghininya meninggalkan perkarangan bangunan sm..
Dia tidak kira walau apa pun jadi suga harus terima apa yang dia dah beri..
Ji hyo tersenyum sinis bengkak disebelah bibirnya langsung tidak dihiraukan.

Pintu bilik latihan ditolak sehun.. Bilik yang tadinya riuh dengan derap tapak kaki exo yang sedang berlatih koreagrafi monster kini senyap apabila mereka memberi sepenuh
Suho memandang si maknae.
"Mana dia?? "Soal suho.. Namun soalan suho ibarat masuk telinga kiri keluar telinga kanan apabila sehun selamba duduk sambil melihat tapak tangannya.
"Aish budak ni biadap betullah"bebel suho sambil mencekak pinggang memandang si maknae.
"Dia dah balik tadi"jawab sehun masih ralit melihat rantai yang dijumpainya tadi.
"Bo?? "Sampuk baekhyun tidak percaya..
Dia menghampiri sehun yang berada didunianya sendiri.
"Dahlah tak hormat senior dah langgar aku tak minta maaf lepas tu blah macam tu je.. Dia tak tahu ke masa kita dah suntuk dahlah koreagrafi kita dia masih tak faham..menari Keras macam kayu.. Le.. "Belum sempat baekhyun menyambung bebelannya kai mewakili hyungnya menutup mulut si bocan kalau di biarkan melarat sampai esok pagi. Ni sebab chanyeol lah ni pergi tinggalkan bff dia dekat sini kan dah buat perangai saat ini mereka berharap yang ada keajaiban berlaku menghantar chanyeol kepada mereka supaya mulut baekhyun terus senyap.
"Cakap orang kau pun sama.. Kau bukannya pandai menari sangat lebih kurang je macam rapper d.i.a so tak yah nak kutuk orang apa sangatlah dia tolak kau tu bukan lu... "Kali ni lay pula terdiam apabila baekhyun menayang luka sebesar tapak tangan bayi disikunya.
"Tak kira bila dia datang aku nak denda dia siap dia nanti"tekad baekhyun.
Sehun langsung tidak ambil pusing pergaduhan kebudak-budakkan hyungnya itu.. Saat ini otaknya di isis dengan diamna dia pernha melihat rantai persis milik rapper d.i.a.

Suga bersiul-siul sambil menghidupkan enjin kereta porchenya dia baru saja pulang dari agensi.. Namun apabila suga mahu meninggalkan tempat parking kereta di atas bangunan shopping mall halyang keretanya dihalang dengan dua buah kereta lamborghini hitam.
Suga mengerutkan dahinya.
"Siapa pula yang blok kereta aku.. Tak ada sivik langsung"

Song ji hyo tersenyum sinis melihat muka suga.. Dia lantas keluar diikuti 6 orang yeoja yang masing-masing memegang kayu besbol.. Seorang yeoja berambut hitam bertindak memanjat sebuah kereta dan memusnahkan cctv yang berada disitu.

Suga yang melihat kelibat rapper d.i.a bertindak keluar dari keretanya.
Song ji hyo melangkah penuh anggun menghampiri musuhnya
Ji hyo bersiul dan 6 orang yeoja tadi berlari kearah kereta suga.. Seorang yeoja yang berambut merah itu bertindak memanjat kereta suga dia lantas menghayunkan kayu besbol itu menghentak cermin kereta suga..
Dan yang lain bertindak menghentak kereta milik suga.. Suga tidak mampu berbuat apa dia hanya mampu menjerit supaya kereta kesayangannya tidak diapa-apa.
Ji hyo memeluk tubuh bersandar dikeretanya melihat raungan suga.. Dia sekali lagi bersiul dan dua orang yeoja bertindak mengheret suga menghampiri ji hyo.
Ji hyo lantas mencengkam pipi suga.
"Mian-mian dia.. I minta maaf sangat tolong jangan apa-apa kan i.. "Rayu suga apabila melihat rapper d.i.a mengeluarkan pisau lipat dari dalam kocek seluar jeans yang dipakainya.
"Baru sekarang kau nak minta maaf.. Em? "Soal ji hyo sambil dia bermain dengan pisau lipatnya mengelilingi muka suga yang putih bersih itu.. Dia lantas bersiul dan dua orang yeoja itu bertindak membelasah suga sehingga suga terbaring lemah.. Ji hyo meletakkan kakinya didada suga dihentak hujung kasut tumit tingginya sehingga suga merintih badannya dibongkokkan sedikit.
"Jangan pernah cari pasal dengan aku.. Aku akan buat lebih dari ini kalau kau berani sakiti keluarga aku... Dan rasanya apa yang kau dapat sekarang ni"ji hyo menekankan kasut tumit tingginya apabila suga mahu memejamkan matanya.
"Adil.. Kan?"sambung ji hyo.. Suga mengangguk laju dan kedua tangannya dirapatkan tanda menyerah kalah
"What you give you get back.. Anyeong"ji hyo memberi flying kiss pada suga dan keluar dari tempat letak kereta itu meninggalkan suga yang terbatuk-batuk kecil sambil memegang perutnya yang sakit. Dia lantas bangun menghampiri kereta kesayangannya itu.
Suga meludah dan tersenyum sinis.
"Kau tunggu dia.. I will back aku akn bongkar siapa kau sebenarnya"....

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now