Bukan Cinta Biasa - Bab 7

1K 23 5
                                    

Sorry readers sekalian. Maaflah sebab lama tak update. Sekarang exam dah habis maybe updating chapter yang akan datang akan laju sedikit berbanding chapter yang sebelumnya. Terima kasih sebab sudi menunggu untuk chapter ni. I hope you guys enjoy this chapter. Kalau ada sebarang pertanyaan , you may comment here or DM personally 😊
********************

Tiga hari berlalu..
Hari ini merupakan hari kepulangan Min.

Hari ini dia balik. Nak call ke tak eh? Biarlah. Better aku mandi dulu japgi nak pergi kerja dah.

Lalu Fee pun menuju ke bilik air untuk mandi.

Ting! Ting!

Handphone Fee berbunyi menandakan ada mesej memasuki telefonnya. *maaf ayat cliche😅*

Selesai mandi, Fee terus menyarung baju kerjanya dan menuju ke kereta. Sesampai di dalam kereta, Fee terus melihat skrin handphonenya. Dia melihat ada 10 whatsapp message dan semuanya daripada Min. Hatinya terus berbunga - bunga😍

Min: Hai you. I dah balik
Min: You, bila kita nak date ?
Min: I miss you sayang.
Min: You bizi ke sayang?
Min: Sayang??
Min: Sayang okay ke tak ni?
Min: you??
Min: bi...
Min: ❤❤❤
Min: I love you sayang

-----------------
bluetick
-----------------

Fee: hai sayang.
Fee: sorry I otw nak pergi kerja ni
Fee: nanti kalau I free I call you ok?
Fee: Love you too sayang 💋

Fee menutup aplikasi whatsappnya dan terus memandu ke tempat kerjanya. Sampai di tempat kerja seperti kebiasaannya, Fee terus ke kitchen untuk membuat pizza. Setelah itu , dia ke hadapan untuk bekerja sebagai service . Penat memang penat. Kerja kejap ke sana kejap ke sini.

Akhirnya! Sampai juga masa untuk aku break. Boleh la aku nak makan nak tidur nak membuang nak buat semua benda. "Luah Fee di dalam hati"

Handphonenya kelihatan berlampu - lampu. Memang confirm confirm lah mesage daripada cinta hatinya, Min my other half 💘

Min: sorry sayang
Min: I tak tahu you kerja
Min: nanti dah habis kerja call ok ?

---------------
Bluetick
---------------
---------------
Typing
---------------

Fee: it's okay sayang
Fee: I tengah break ni
Fee: you nak I call you sekarang ke?

-------------------------------
Bluetick....typing....
-------------------------------

Min: sokay sayang
Min: you focus kerja dulu
Min: you balik pukul berapa sayang?

---------------------
Typing
---------------------

Fee: okay sayang
Fee: I balik macam biasalah. Kol 12
Fee: nanti I dah sampai rumah kita calling calling ya sayang. Bye

Min: ok sayang bai.

-----------------------
Bluetick
-----------------------

Rasa rinduku padamu bukan kepalang dan rasa seperti tidak tertahan untuk ku menanggungnya lagi namun apakan daya yang mampu ku lakukan untuk menghapuskan semua rindu ini agar ia pergi menjauh dari hidupku.

" Sehari terasa bagai seminggu,
Sebulan terasa bagai setahun.
Mencari cinta yang gugur ,
Dari genggamanku. "

Fee menyanyi seorang diri di dapur. Kalau tengok gaya memang sah dia tengah dalam mood kerinduan dan seperti kehilangan kasih sayang seorang teman yang bergelar ' girlfriend ' . Kalau nak diikutkan hati memang nak sahaja Fee pergi berlari bejumpa dengan Min namun apakan daya sekarang waktu kerja da. Setiap saat, setiap detik dia memandang jam di tangannya dan berharap agar masa dapat berlalu dengan begitu pantas namun seperti yang kita tahu masa tidak akan bergerak pantas jika bukan kemahuaanya. Faham ke idok? Iols tahu ramai yang tak faham kan bahasa jenjiwang cenggini. It's okay It's alright let's chill and fight fight fight ! Eiceh ! Tetibe ber 'cheer' ni dah kenapa? *maafkan hamba wahai readers sekalian.*

Keadaan di restoran pada hari tersebut tidak begitu sibuk dan sesak. Fee dapatlah nak berehat dan bersuka ria sebentar. Fee menyeluk poket apronnya untuk mengambil handphone.

110 whatsapp message. 2 whatsapp misscalls. 4 misscalls. 5 text messages. 2 twitter. 5 messenger. 12 wechat.

Banyaknya notifications. Mengalahkan seorang suami merisaukan isterinya kan? Hahahaha. Mestilah risau kesayangan dia tak reply apa - apa. Bagi yang dah terlupa atau yang baru start baca cerita ni, saya nak describe baliklah character si Min kita ni. Min actually is a girl yang very friendly, talkative, caring. Dia memang tersangatlah caring sebenarnya especially dengan orang yang dia sayangi dan cintai. Tak gitu cik Min? Besides, dia juga seorang yang baik hati dan macam - macam lagi sebenarnya . Kalau nak describe pasal dia rasanya sampai tiga bab akan datang pun belum tentu habis. Senang cerita, dia ni jenis yang ' full package ' la . Rupa ada , perangai elok , semua complete la. Susah nak explain pepanjang ni sebenarnya. Oh ya , back to our normal story .

Fee dengan malasnya memasukkan semula handphone nya ke dalam kocek dan menyambung kerjanya sebagai seorang pelayan restoran makanan segera a.k.a fast food ler. Mood Fee semakin hilang dan samar entah kenapa pun Iols tak tahu . Maybe dia dah bosan dengan Min kot or maybe dia ada masalah . But , please guys don't judge into conclusion first. Sabaq sat na, cek nak throwback pasai mood Fee yang hilang entah ke mana tu.













Throwback....
Pagi tadi di PH

" Apa ni masuk - masuk kerja terus kena bebel . Dah la kena bebel siap kena bahan lagi. Kau ingat aku ni apa bahan lawak? Tiang kayu? Suka suki hati kau je nak membebel nak mengamuk nak mencarut dekat anak dara orang yang comel macam aku ni. "
Fee merungut sendirian. Makin sakit hatinya mengenang perbualan mereka tadi.

End of throwback.....
*tak payah nak throwback lama lama sangat nanti kalian semua bosan. Saya faham. *

Waktu bekerja sudah sampai ke pengakhirannya. Namun , mood Fee masih belum ceria.

Sampai di rumah, dia terus ke bilik lalu bermain handphone. Dia terus membuka aplikasi twitter nya dan membuat beberapa tweet.

" kenapa dengan aku ni? "

" aku benci jadi macam ni. "

" aku rasa kau boleh pergi mati dah sekarang ! Annoying sial aku tengok muka kau ! Sumpah ! "

Selesai bertweet, handphone Fee tiba - tiba bergetar. Dia memandang ke arah skrin dan melihat nama Min terpampang di situ.

" Min is calling "

- Hai sayang.

- Hai. You nak apa ?

- You okay tak ? Kenapa macam tak ada mood je .

- I ok. You nak apa?  I penat lah. Nanti lah kita sambung. I nak rest. Bye !

Talian terus dimatikan. Fee terus menyambung menulis tweet.

' kenapa perlu sekarang? '

' malas nak layan. '

' exhausted '

' selamat malam. '

Puas sudah hatinya setelah dapat bertweet. Bagi Fee , sehari tidak bertweet memang tak senang duduk. Twitter dah bagaikan rumah kedua bagi dia sama macam author juga , hehehehe😅

Fee keluar ke tandas lalu mencuci muka dan membuat apa yang patut sebelum dia masuk tidur. Sebagai seorang wanita , kita perlu menjaga tatatertib dan kecantikan diri kerana wanita perlu kekal cantik tidak kira dalam apa situasi sekali pun. Perempuan yang cantik barulah lelaki pandai. That's the fact ! Sentap pula bila tahu pasal benda ni sebab author pun actually tak lawa pun😢

Selesai sahaja melakukan perkara wajib sebelun tidur , akhirnya Fee melabuhkan punggungnya di atas katil dan terus terlena dibuai mimpi.

**********************
Undi / Komen
**********************

And sorry sebab update sikit je untuk bab ni. I promise that the next chapter gonna be more and more exciting .. But please guys, I need some response from all of you. Any comments or something like messages are really really needed to improve my story. I wish you all happy Deepavali and happy holiday :)  Thank you for reading and enjoy your day.

Love ,
Miss Raraa.

Bukan Cinta Biasa Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin