Part 4

1.7K 145 2
                                    

Loceng berbunyi tanda wakth rehat telah pun tiba. Ramai pelajar berpusu-pusu keluar dari kelas untuk ke kafeteria. Tinggal aku seorang dikelas.

Jennie sudah lama meninggalkanku dengan alasan 'maaf, lapar sangat'

Aku membaringkan kepalaku pada meja menghadap tingkap. Angin lembut menyapa pipiku melalui tingkap yang terbuka itu. Aku memejamkan mata. Cuba untuk menghayati semua ini.

Tiba-tiba aku terasa seperti satu tangan sedang mengelus lembut pipiku. Aku membuka mataku dengan perlahan. Kepalaku ditegakkan. Aku cuba pandang wajahnya yang berani menganggu kenteraman aku.

Ah... Sehun...

Aku membuang pandang ke arah lain. Sehun hanya memandangku tajam. Aku tahu dia sedang mejudge aku. Ah.. Dia ni...

"Aku lapar. Temankan aku jom." ajaknya.

Aku hanya mampu mengeluh. Setelah itu aku bangun lalu mengikutinya dari belakang. Dia jalan di hadapan dengan kedua-dua belah tangannya diletakkan pada poket seluar.

"Se... Sehun..." panggilku.

Sebenarnya fikiranku masih lagi dibayangi dengan kata-kata Jennie.

Adakah rumors tu betul? Betul ke dia akab tinggalkan aku jika ex-gfnya dah balik sini? Jap, kenapa dengan aku?!

"Hmm...?"

"Kau.... Dah dengar...."

"Pasal rumors tu kau jangan nak ambik tahu sangat. Aku dah tahu. Lagipun semua tu takkan berlaku. Kalau terjadi pun aku tetap akan bersama kau walaupun ex-gf aku tu seduce aku macam mana sekalipun." ucapnya.

Aku sekadar memandang. Aku sebenarnya tak pinta pun dia kata begitu tapi mengapa aku rasa lega dengan jawapan yang diberi?

"Haisy, kau ni membazirkan masa betullah. Rehat tinggal lagi beberapa minit. Aku lapar." rungutnya lalu mengheretku ke kantin.
-------

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) Where stories live. Discover now