Two

1.8K 203 8
                                    

Seminggu kemudian...

Mark melangkah turun daripada apartment dua tingkat yang digelar dorm itu dan dia terus menuju ke dapur apabila dia mendengar bunyi spatula besi dan kuali berlaga. Dia ternampak Jinyoung sedang sibuk menggoreng nasi. Baunya woahhhhh. Terliur Mark.

"Morning, Jjinyong" ucap Mark yang masih half awake pagi itu. Jinyoung menoleh sekilas sebelum matanya kembali fokus pada nasi itu dan dia tersenyum.

"Morning, Mark hyung" balas Jinyoung riang. Mark terbatuk beberapa kali sambil dia mengambil langkah untuk berdiri di sebelah Jinyoung. Jinyoung mengerling ke arahnya.

"Hyung okay tak?" tanya Jinyoung. Mark hanya mengangguk dan dia bersandar pada kabinet dapur. Mereka berdua senyap seketika.

"Jinyoung-ah" panggil Mark. Jinyoung mengambil masa untuk membalas.

"Nae, hyung?"

"Why am I here?"

"Sebab ni dorm got7. Dan hyung ialah part of got7"

"Oh"

"Kenapa hyung tanya?"

"Nothing. Just.."

"Just?"

"I wanna go home"

Tangan Jinyoung berhenti bergerak. Dia terdiam sebelum menoleh ke arah Mark dengan reaksi risau. "K-kenapa?" tanyanya agak gagap. Mark tak pernah selemah ini. Intonasi Mark seolah-olah dia berputus asa. Negatif. Mark mengeluh.

"Hyung sebenarnya--"

"Morning, wife and first son!" Jaebum mencelah kata-kata Mark apabila masuk ke dalam dapur dengan riang oleh kerana dia sudah siap mandi. Segar! Tak lama kemudian Jaebum diikuti oleh Bambam dan Yugyeom.

"Mom! Gyeommie bau nasi goreng!!" kata Yugyeom riang. Jaebum tersenyum melihat telatah Yugyeom dan dia membalut tengkuk Yugyeom dengan lengannya sebelum mereka berdua memandang Jinyoung sambil tersenyum.

"Araseo araseo. Pergi sediakan pinggan dekat meja makan. Kejap lagi hyung datang" kata Jinyoung sebelum tersenyum. Jaebum dan Yugyeom menjerit 'yes' dengan excitednya sebelum mereka bertiga termasuk Bambam berlalu ke ruang makan.

Jinyoung tersenyum melihat karenah ahli kumpulannya itu sebelum matanya beralih pada Mark. Mark seolah-olah termenung memandang pintu dapur tetapi matanya kelihatan sayu. Auranya...kuat. Aura sedih.

"Hyung?" panggil Jinyoung, risau. Mark tersentak dan menoleh ke arahnya. Mereka berdua diam, membuat eye contact. Mata Jinyoung cuba memujuk Mark untuk memberitahu apa yang tak kena. Sebaliknya Mark hanya senyum lemah.

"Hyung... nak tolong diorang dekat depan" kata Mark, tukar topik dan dia berlalu tanpa meninggalkan Jinyoung tanpa menunggu respon dari Jinyoung. Jinyoung memandang Mark hingga hilang dari pandangan sebelum mengeluh.

Mark hyung...

What is wrong with you?

[C] Memories Ringing | Got7 Malay FanficWhere stories live. Discover now