#ML21

166 11 0
                                    

Semua orang di dalam dewan itu terkejut lagi lagi joong ki dan parentsnya.Setiap butir bicara ji hyo dan mun ji didengar oleh semua orang di dewan itu.Mun ji sudah mula panik dan takut.

"Mianhae..Tapi saya kena buat juga walaupun benda ni menghancurkan hati awak."Ji hyo minta maaf.Mun ji pergi ke arah ji hyo dan menggoncang bahu ji hyo sekuat hati.

"Kau tipu!Ni kau editkan?Ni semua palsu!!"Mun ji menjerit.
"Dah terang lagi bersuluh la Mun ji!Kau nak tipu apa lagi?!"Joong ki menolak mun ji ke tepi.

Omma joong ki ke tempat joong ki dan berdiri di depan mun ji.
"Omma,omma percaya saya kan?Saya takkan tipu omma,appa dan joong ki."Mun ji merayu minta simpati.

Pang!!
Kali ini pipi mun ji pula ditampar oleh omma joong ki.
"Pengawal!Halau perempuan ni keluar!Cepat!"Omma joong ki memberi arahan dan beberapa pengawal menarik mun ji keluar.
"Anyia!!Anyia!Omma!!Appa!!Joong ki..ahh!!Believe me!I tak buat semua tu.!Perempuan tu menipu!!"Mun ji sempat menjerit sambil ditarik oleh pengawal..

Appa joong ki mengusap ngusap bahu anaknya supaya tabah.Joong ki menangis.Ji hyo juga menangis..Hanya omma joong ki sahaja tenang..

"Saya minta maaf semua..Saya harap rahsiah ini hanya diantara kita sahaja.Saya tak nak rahsiah ini akan diketahui oleh semua rakyat korea.Saya memohon kalian menyimpan rahsiah ini sebagai amanah.Saya rasa sampai di sini sahaja majlis kita hari ini.Dan semua boleh bersurai.Saya meminta maaf sekali lagi!!"Omma joong ki berkata kepada tetamu yang hadir selepas mun ji dihalau.Tetamu mula beredar dari dewan itu untuk pulang.

Dewan itu sudah kosong dan hanya tinggal ji hyo dan pihak joong ki.Omma joong ki memandang ji hyo yang hanya menangis.Dia berterima kasih kepada ji hyo kerana sudah menyelamatkan anaknya daripada berkahwin dengan mun ji.

"Nama kamu siapa?"Omma joong ki bertanya pada ji hyo.
"Naega song ji hyo ibnida."Ji hyo memperkenalkan dirinya dan tunduk di hadapan omma joong ki.
"Terima kasih."Omma ji hyo mengucapkan terima kasih.Ji hyo mengangkat muka dan tersenyum.Dia berasa lega kerana dia tidak dimarahi omma ji hyo.
"Omma, appa,saya pergi dulu."Joong ki minta izin ommanya untuk keluar sekejap.Dia menarik tangan ji hyo bersamanya.Joong ki membawa ji hyo ke tempat lain yang lebih tesorok.

"Mana awak pergi selama ni?Kenapa elak dari saya?Waeyo?!"Joong ki mula menaikkan suaranya sedikit.Ji hyo tersentak dan matanya mula berkaca semula.
"Mi..mianhae..Saya terpaksa..Forgive me.."Ji hyo merayu dan menundukkan wajahnya.Joong ki menarik ji hyo dan memeluknya erat.Dia berasa selesa dan hilang rindu dia selama ini dekat ji hyo.
"Gumawo..gumawoo..I miss you.."Ji hyo hanya ketawa.
"I miss you too"Ji hyo membalas pelukan joong ki.

Omma dan appa joong ki tersenyum melihat ji hyo dan joong ki.Mereka berasa lega dan terhutang budi pada ji hyo.Omma ji hyo akhirnya tahu bahawa firasat dia selama ini pada mun ji adalah tepat.

Bersambung...

Miracle LoveWhere stories live. Discover now