#ML29

265 15 0
                                    

3 Bulan kemudian.

'Dengan ini bersamaan 29 November 2016 bersamaan hari Ahad kamu berdua bergelar suami isteri.'

Mereka berdua mengangguk tanda setuju.

Sekarang kamu boleh cium isteri kamu.

Si suami terus mencium bibir isterinya dengan penuh kasih sayang.Si isteri pun membalas.Bibir mereka bersatu lama.Selepas itu semua tetamu menepuk tangan.

Seorang perempuan menghampiri mereka.

"Tahniah!Ji hyo dan joong ki.Saya doakan korang bahagia sampai bila bila.*Cakap sambil senyum.*

"Terima kasih mun ji.Awak bila bertolak dari Malaysia ke sini?"Jawab ji hyo.

"Semalam..Nasib sempat tengok korang kiss.."Mun ji mengusik.Muka ji hyo merah.

"Ouhh..Best tak Malaysia?"Tanya joong ki.

"Best..Banyak permadangan yang cantik.Orang di sana pun baik baik..I have fall in love with Malaysia!!"Jawab mun ji dengan gembira.

"Gembiranya!"Tegur bo gum dari belakang.Mun ji hanya menjeling.

"Suka hati lah!"Pengantin ketawa melihat gelagat mereka.Semenjak kejadian 3 bulan lepas,mereka makin rapat dan mun ji pun dah tinggalkan perkara lamanya.Nak tahu cerita?Baca la!

#Throwback.

Lelaki lelaki yang menolong mun ji terus tidak mencari mun ji sebab duit upah dah dibayar oleh mun ji sebelum mereka menculik ji hyo lagi.Jadi diorang pun senyap je la..

Duit syarikat appa joong ki,dipulangkan oleh anaknya.Joong ki beritahu bahawa ji hyo selamat selepas esoknya ji hyo di bawa ke hospital.Joong ki juga cerita tentang mun ji dah mengaku salah dan menolong ji hyo.Dia juga cerita yang mun ji tak sengaja tolak ji hyo dan rancangannya untuk lepaskan mun ji.Omma dan appa joong ki hanya diam.

Mun ji berjumpa omma dan appa joong ki dan minta maaf pasal plan jahat dia.Dia menyesal.Omma dan appa joong ki pun dah tak kesah dengan hal itu.Mereka pun maafkan mun ji dan mula berbaik dengan mun ji.

Bo gum dan ji hyo pun cerita perkara yang sama pada omma dan appa mereka.Diorang bersyukur sangat yang ji hyo selamat.Omma sebenarnya tak puas hati sebab tak masukkan mun ji dalam penjara.Tapi satu hari,mun ji datang ke rumah appa dan omma ji hyo merayu dan minta maaf.Dia juga membayar insurans pada omma dan appa ji hyo sebab dah cederakan anak diorang.

Mula mula omma tak nak maafkan mun ji tapi dipujuk oleh ayah supaya tak berdendam,akhirnya dia maafkan tapi dengan satu syarat.Syaratnya ialah mun ji kena cuci semua tandas rumahnya.(Macam budak sekolah kena denda.)Mun ji hanya akur,asalkan omma ji hyo maafkannya.Mereka pun mula baik dan mun ji selalu ke rumah appa dan omma ji hyo untuk tengok dorang.Sejak itulah ommanya benar benar maafkan mun ji sebab dia tengok mun ji memang betul dah berubah.Dia rasakan omma dan appa ji hyo macam parents dia sendiri.Ji hyo pun tak kesah..

Ji hyo dan joong ki makin rapat dan berbincang untuk kahwin.Omma dan appa mereka setuju sepenuh hati.Omma joong ki sangat suka dekat ji hyo.Mun ji pun tumpang gembira.Adiknya mula suka dekat mun ji lepas dia dengan yeoja dia dah putus.Mun ji pun tahu hal itu tapi saja jual mahal..Mun ji buat buat tak tahu je..Nasib baik sama umur..

Suatu hari,Mun ji buat keputusan nak ke Malaysia..Dia buat keputusan sebab dia diterima tawaran kerja dekat sana..Orang yang paling sedih adalah bo gum.Dia luahkan perasaannya pada mun ji masa dekat air port.Mun ji pun luahkan perasaannya dan mereka selalu berhubung melalui facebook.Ji hyo tak kesah..Dia lagi suka mun ji jadi adik ipar dia nanti...

#End Throwback..

"Mari kita bergambar!"Ajak omma joong ki.
"Naee.."Semua jawab serentak kemudian pergi ke luar dewan.Kelihatan keluarga ji hyo dan joong ki sedang tunggu.
"Ppali!!Tunggu apa lagi tu..?"Appa joong ki panggil.

Mereka berbaris untuk mengambil gambar sebagai kenangan.Ji hyo,Joong ki,Omma,Appa,Bo gum,dan mun ji bersedia.

"Ha..dul..se.."Kata jurugambar itu.

Klik klik klik...

Banyak posing yang mereka buat.Semuanya nampak gembira dan gelak tawa seperti tiada apa apa yang berlaku.

Peristiwa yang berlaku telah dilupakan oleh semua orang.Dari dendam jadi sayang,dari benci jadi cinta,dari kawan jadi kekasih dan dari jahat jadi baik.Inilah yang berlaku dalam kisah ini..

Sebab inilah kisah ini dinamakan Miracle Love...

The End...
Hope semua suka baca..Vote dan berikanlah komen anda!!In Sya Allah saya akan perbaiki cerita saya dan buat story lagi..
Kamsahamnida!!

Miracle LoveWhere stories live. Discover now