chapter 5 : bad luck

42 4 0
                                    

Di kelas drum,
Mr. Kang tidak masuk ke kelas selama seminggu kerana ada hal yang perlu diuruskannya. Semua pelajar membuat kerja masing-masing. Sesetengah pelajar menyibuk menyembang ada pula yang fokus kpd drum sahaja. Minhyuk hanya melihat yura bermain drum dengan agak teliti dan tiada kesalahan untuk bunyinya. Tiba-tiba batang kayu drum terbang dan menuju ke arah yura. Sebelum itu, yura sempat menempis kayu yang hendak kena di kepalanya lalu kayu itu terkena kepala minhyuk dengan tidak sengajanya. Beberapa minit itu, minhyuk terus rebah tidak sedarkan diri akibat kayu drum terkena kepalanya.

Di bilik rawatan,
Minhyuk baru sedarkan diri dari pengsan. Ketika minhyuk membuka mata sambil tangan kirinya memegang kepalanya menandakan masih merasa sakit. Minhyuk berasa terkejut melihat yura berada di bilik itu. Yura dengan reaksi bimbang " kau dah sedar? Masih sakit lagi tak? Mianhae " kata yura. Minhyuk terkaku " kenapa suara dia macam perempuan? " bisik hatinya. " tapi kau juga yang salah. Kenapa kau tak mengelak kayu drum tu! Kau ni, lembab ke? Hah! Kau tahu tak disebabkan oleh kau, aku terpaksa ponteng kelas semata-mata jaga kau. Dah lah pengsan 2 jam. Menyusahkan betullah kau ni " tengking yura dengan nada tinggi. Minhyuk hanya terdiam dalam seribu kata kerana mendengar percakapan yura yang panjang lebar itu. Selepas itu, yura terus meninggalkan minhyuk seorang diri di bilik rawatan. Minhyuk mengeluh " kenapa aku juga dipersalahkan. Dia ni lelaki ke perempuan? " tanya minhyuk sambil mengosok kepalanya kerana menahan sakit.

Di cafeteria,
Yura, yunghwa dan ahyoung makan tengahari bersama. Yunghwa pelik dengan yura yang termenung " yura! Kenapa kelas business math kau tak masuk? " tanya yunghwa. Sebegitu disampuk oleh ahyoung " ya lah ! Kau kan suka business math. " kata ahyoung yang bersetuju dengan yunghwa. Yura mengunyah makanan di dalam mulut " ni semua gara-gara minhyuk pengsan masa kelas drum " kata yura. " apa!!" Kata yunghwa dan ahyoung secara serentak. Yura mengetuk meja "kayu drum aku tempis tu terkena kepala dia, semua org salahkan aku sedangkan 2 org budak tak guna baling kayu itu kpd aku . " kata yura dengan nada tidak puas hati. yura genggam tangannya " tengok nanti aku akan balas dendam kpd mereka 2 sebab malukn aku " kata yura. yunghwa dan ahyoung sudah mengelengkan kepala kerana tahu sangat dengan peragai yura itu.

Bersambungan...
------------------------------------------------------
Sory cerita ini pendek sangat. Selamat membaca
Minhyuk asal kau ni lemah sangat?- author
Mana aku lemah tak perasan kot-minhyuk
Disebabkan kau ak x p kelas business math-yura

You My Love, Mrs. ArrogantWhere stories live. Discover now