chapter 26 : brother

45 5 0
                                    

Di depan pusat permainan
" kenapa bawa aku ke sini? " tanya ahyoung. " buat benda yang menyeronokan. Dah! Jom masuk " kata minhyuk sambil menarik tangan kiri ahyoung. Pada mulanya ahyoung tidak bermain satu permainan di pusat itu. Lama-kelamaan dia ingin sangat bermain sehingga dia tidak boleh mengawal sombongnya. Mereka bermain lumba kereta, menjaringkan bola ke dlm jaring gol dan bermain tembak penjahat. " tak sangka rsa seronok pula. Apa kita nak main lepas ini? " tanya ahyoung sambil tersenyum. Minhyuk mula melihat sekeliling dan ternampak kotak yang tidak jauh dari situ dari mereka. Minhyuk menarik tangan ahyoung untuk pergi ke situ. " nak buat apa dgn kotak ambil gambar ini? " tanya ahyoung. " apa lagi ambil gambar lah " balas minhyuk lalu menarik ahyoung masuk. Satu gambar telah diambil dan hanya ahyoung tidak senyum dalam gambar itu. " kenapa awk tak senyum? Senyumlah " pujuk minhyuk. " nak buat apa bergambar dekat sini? " sia-sia telefon sekarang dah canggih " kata ahyoung. " tolonglah kali ni. Please " pujuk minhyuk lagi sambil buat muka comel. Selesai ambil gambar, minhyuk melihat gambar itu. " ini baru cantik " kata minhyuk sambil tersenyum manakala ahyoung hanya menjeling sahaja.

Skip..
Di rumah yura, yura membuka pintu biliknya perlahan lalu melihat sekeliling. Yura menutup pintu biliknya. Dia menukar baju tidurnya dan seutas tali yg panjang. Dia melihat keadaan di bawah dari tingkap biliknya, sebaik dia dapati tiada siapa lalu dia mengikat tali di beranda biliknya dan mencampak tali ke bawah. Setelah itu dia mengambil sebuah kotak yang mengandungi kek dan sejambak bunga ros putih dan pergi dari situ. Di tempat abu, yura menuju ke arah mendiang abgnya, iaitu bogum. " abg, ini yura. Skrg dah pukul 11:50, lagi sepuluh minit lagi hari jadi abg. adik datang nak sambut hari jadi abg " kata yura sayu lalu meletakkan kek dan bunga ke bawah terus menyalakan lilin. Setitis air mengalir dari mata yura. Yura mengelap air matanya lalu melihat jam. " dah pukul 12 " kata yura.

Yura menepuk tangan dgn perlahan dan menyanyikan lagu selamat hari jadi pada abangnya terus dia meniup lilin. Yura bersandar di tepi mendiang abangnya lalu menutup mata.

Ketika itu, sungjong tersenyum melihat tempat abu seseorg. " atuk! Atuk sihat? Maaf sbb saya melawat atuk lewat. buat masa skrg saya sibuk sgt " kata sungjong sedih. " saya balik dulu, saya akn cuba untuk melawat atuk selalu. Saya pergi dulu " kata sungjong lalu meninggalkan mendiang atuknya. Masa tengah berjalan, sungjong berhenti lalu melihat ke arah yura yg duduk di tepi mendiang seseorg. " yura " panggil sungjong perlahan. " maaf encik, encik kenal perempuan itu? " tanya pengawai tempat itu. " ya " balas sungjong. " encik tlg minta supaya perempuan itu balik. Saya takut dia jatuh sakit lagi " kata pengawai itu.

Di hadapan yura. Yura membukakan matanya apabila dia merasai kehadiran seseorang. " sungjong" panggil yura. " kalau awak sedih dah nak menangis, di sini. Biar saya jadi tempat awak lepaskan segala-galanya" kata sungjong. Yura bersandar di badan sungjong lalu menangis sepuas hatinya di pelukan sungjong. Beberapa lama kemudian yura mula berhenti menangis lalu meleraikan pelukan sungjong. " awk datang ke mendiang siapa? " tanya sungjong. " ini mendiang abang saya" balas yura. " mcm mana boleh jadi ni? " tanya sungjong.
Flashback
Pada malam itu, bogum baru balik dari kedai sambil membawa balik sebuah kotak yang berisi kek dengan senyuman yang tidak lepas di bibir sambil menuju ke rumahnya. Tiba-tiba, dua org lelaki menyekat laluan bogum. Senyuman bogum hilang serta-merta apabila melihat mereka. " apa yg awak berdua buat dekat sini? " tanya bogum. " kau rasa?" tanya salah seorg mereka. " saya tak tahu" balas bogum. Salah seorg lelaki itu menolak bogum hingga ke dinding. Kek yang dibawanya tadi telah terjatuh. " kau fikir kalau adik kau laporkan kami dekat guru boleh selesaikan semua ini ke?tak akan, sebab semua ni akan berakhir bila kau mati" kata lelaki itu. " hei, kau buat apa dgn abang aku" jerit yura sebaik ternampak kejadian itu. " kau tengok sendiri" kata lelaki itu sambil memegang pisau lipat lalu menikam perut bogum sebanyak tiga kali. " jangan" jerit yura hendak pergi tetapi dihalang oleh seorang lagi lelaki.
Endflashback

" itulah kematian yang berlaku terhadap abg saya" kata yura. " hidup awak mmg sedih, saya simpati atas kematian abang awak " kata sungjong. " awak org pertama dengar luahan hati saya, biarkan saya menangis di dalam pelukan awak seperti abang saya dan peragai awak sama macam abang saya" kata yura. " apa yang sama?" tanya sungjong. " awak lemah,senang kena buli,baik dan setia " balas yura. " jadi, boleh saya jadi pengganti abang awak?" tanya sungjong. " saya akan jaga awak, buat awak sentiasa tersenyum dan ceria macam dulu " kata sungjong dgn satu senyuman yang manis diberikan kpd yura.

Bersambung..
------------------------------------------------------
Ksian bogum jahat sungguh orang itu-author
Aku ada kt sini mana ada aku mati-bogum
Kau itu dh mati. Tapi ckp byk pula kick kau baru tahu-author

You My Love, Mrs. ArrogantWhere stories live. Discover now