chapter 3 : sick

55 5 0
                                    

Di rumah yunghwa,
" omma yunghwa sudah balik " jerit yunghwa. Puan park yang ketika itu berada di dapur terus melulu ke arah anak kesayangannya. " syg sudah balik pergi naik bilik bersihkn diri pastu turun makan " arah puan park sambil menghulurkan tangan. " omma masak apa? " tanya yunghwa sambil menyambut tangan dan mencium pipi puan park. Puan park tersenyum kerana anaknya mmg kuat makan juga kekadang nasib tidak gemuk. " omma masak kimchi makan kegemaran kamu " balas puan park. yunghwa yang mendengar perkataan kimchi mula merasa lapar dan terus berlalu pergi ke biliknya " yunghwa naik bilik dulu " kata yunghwa.

Di bilik,
Sampai sahaja yunghwa mula merasa kepalanya pening dan mata agak berpusing-pusing. Yunghwa ingin berehat sebentar di katilnya sebelum dia bangun mandi. Yunghwa meletakkan kepalanya di bantal dan itu mnyukarkan dirinya bangun dan terlelap. Puan park pelik anaknya tidak turun makan kerana sudah 2 jam. Puan park naik ke bilik yunghwa dan di hadapan pintu bilik dibuka slow kerana memikirkan anaknya tidur bermungkinan. Puan park melihat anaknya sedang tidur di katil tanpa menukarkan baju. Puan park ke arah katil dan duduk sebelah anaknya " syg bangun kamu tidak bersihkan diri lagi " panggil puan park sambil menepuk bahu anaknya. Yunghwa pun terjaga dengan membuka matanya sedikit " omma kenapa ini sekejap yunghwa turunlah nak rehat sebentar sahaja " kata yunghwa sambil mnguap." kamu cuba tengok jam sekarang sudah pukul berepa? " tanya puan park sambil tersenyum. Yunghwa mengambil iphone 6s di atas laici dan melihat jam. " lamanya yunghwa tidur omma "balas yunghwa terus badannya berdiri tegak atas katil. Puan park membelai rambut anaknya " sudah pergi mandi mungkin kamu letih tadi " arah puan park. Yunghwa pun menyampai tuala di palang menyidai dan masuk untuk membersihkan dirinya. Puan park turun ke bawah untuk menyediakan makanan kpd anaknya.

Skip
Di rumah jr,
Jr berasa bersalah kerana bola itu sudah terkena kepala yunghwa tetapi geram pula dengan sikap perempuan itu yang sombong." perempuan ini mulut dia berbisa walaupun di kelas diam " bisik hatinya. Jr pergi ke almarinya dan mengambil bola kerajangnya tersebut lalu dipicitnya " keras gila bola ini " katanya di depan cermin. " rupanya keras juga kepala minah sombong ini sbb tidak pengsan " sindir jr sambil ketawa. " mungkin minah sombong itu robot sbb 24 jam asyik masam sahaja langsung tiada riak nak senyum " kata jr lagi. Jr sudah berbaring di atas bantal dan terlelap sambil memikirkan wajah yunghwa.

Di dapur yunghwa,
Yunghwa hanya menyuapkan nasi beberapa mulut terus kenyang. " omma yunghwa sudah kenyang " kata yunghwa. Puan park pelik pula dengan anaknya seorang ini. " Kekadang makan sampai tidak ingat dunia tetapi hari ini makan sedikit sahaja" bisik hatinya. Puan park melihat pelik ke muka anaknya. " kamu tidak sihat kaa? omma tengok pucat lesi sahaja " tanya puan park. Yunghwa ingin berlalu naik ke bilik selepas mencuci pinggan kerana kepalanya sudah kembali sakit. Sedang menaiki tangga yunghwa terus terjatuh dan pengsan secara tiba-tiba. Puan park yang terkejut terus berlari ke arah anaknya. " syg bangun!! kenapa dgn kamu ini? " panggil puan park sambil menepuk pipi anaknya. Puan park yang mengelabah kerana anaknya tidak sedarkan diri terus memanggil driver untuk mengangkat anaknya masuk ke dalam kereta. Sementara itu dia naik ke bilik dan bersiap terus berlari ke kereta. Mereka pergi ke hospital.

Di hospital,
Yunghwa dimasukkan ke wad icu. Puan park mengambil telefon di dalam beg tangan mula menekan nombor ahyoung " ahyoung,yunghwa masuk hospital kamu datanglah " kata puan park. Ahyoung yang tengah baring atas katil terus terkejut dengan kata-kata puan park " baiklah saya datang makcik " balas ahyoung terus menamatkan perbualan itu. Ahyoung terus ke almari dan tukar baju. setibanya di rumah yura ahyoung membunyikan hon kereta di luar halaman. Yura yang sedang rehat di tepi kolam terus pergi ke arah pagar. " yahh kau bising knpa? " marah yura. " cepat siap sbb kita nak pergi hospital " arah ahyoung. " kenapa nak pergi hospital? " tanya yura keadaan mengaru kepala. " yunghwa masuk hospital! cepat siap " jerit ahyoung. Ketika itu yura terus bergegar pergi ke biliknya dan tukar baju. Beberapa minit yura sudah siap dan berada dalam kereta terus diorang pergi hospital.

Sesampai sudah di hospital terus pergi ke arah puan park. yura menegur puan park di kerusi " makcik macam mana keadaan yunghwa?" tanya yura. Puan park terus melihat ke arah yura. " entahlah doktor tidak keluar lagi " balas puan park yang memegang tangan yura dan ahyoung. Ahyoung menepuk belakang puan park " bersabar makcik yunghwa akan selamat " kata ahyoung. Beberapa minit doktor pun keluar dari wad icu dan pergi ke arah puan park. " siapa ahli keluarga yunghwa? " tanya doktor itu. " saya omma dia " balas puan park sambil mengangkat tangan. " anak makcik terhantuk dengan benda yang keras tapi dia okey " kata doktor itu sambil tersenyum. Puan park mengurut dadanya menandakan lega kerana takut sesuatu buruk berlaku pada anaknya. " dr boleh saya masuk tengok anak saya? " tanya puan park. " boleh sahaja masuklah saya pergi dulu " balas doktor itu terus berlalu pergi ke pejabat. puan park pun mnyusul masuk ke wad dan diikuti oleh ahyoung dan yura.

Beberapa minit, yunghwa pun tersedar dan melihat sekitar tempat itu. " yunghwa dekat mana ini ? " tanya yunghwa memegang kepala kerana pening. " syg ada dkt hospital tadi kamu pengsan " kata puan park sambil membelai anaknya. " tadi masa dkt padang tadi kau ada kena apa-apa ke? " tanya yura. Yunghwa terus senyap dengan kata-kata yura itu. " aku okeylah " balas yunghwa dgn perlahan. " mungkin kau ini banyak berfikir sangat " kata ahyoung lalu menepuk bahu yunghwa. Yunghwa tersengih macam kerang busuk " akukan kuat " kata yunghwa sambil menunjukkan hwaiting. mereka pun gelak terbahak-bahak dengan kata-kata yunghwa. Di dalam wad itu riuh dengan suara diorang.

bersambung..
------------------------------------------------------
Ksian yunghwa tak pasal sakit sbb jr. main tak reti-author
suka hati hg kta aku x reti main. Tak guna punya author-jr
Kau itu hero baik kau diam aku buang watak kau baru taw-author

You My Love, Mrs. ArrogantWhere stories live. Discover now