chapter 12 : birthday

26 5 0
                                    

Di rumah yunghwa
Yunghwa memakai baju dress paras lutut berwarna putih. Yunghwa melihat ke arah cermin " kenapa aku pkai baju ini. nampak sgt aku suka dia padahal ini cabaran pun bkn date " katanya di hadapan cermin.

Di rumah yura
Yunghwa menunggu di hadapan rumah yura ketika itu yura sudah bersiap dan masuk ke dalam kereta. Yura memandang pelik ke arah yunghwa " kau ini dah buang tabiat ka? " tanya yura. " knp kau cakap cm itu " balas yunghwa. " selalunya aku tgk kau pakai dress ini tak tiba-tiba pakai baju berlengan panjang berwarna hitam pastu seluar jeans pendek berwarna biru gelap dan satu lagi buat aku tertanya kau pakai topi pula? " tanya yura dgn reaksi pelik. " biasalah aku nak tukar mood hari ini" balas yunghwa dgn gelak bersisa.

Di bar
Yunghwa mencari kelibat jr di serata tempat dalam bar itu yg agak gelap. Yura pula melihat sekeliling kerana terkejut di dalam itu dihiasi belon, makanan bermacam hidangan dan kek 2 tingkat. Yunghwa yg sebentar tadi masih mencari kelibat jr di dalam itu. Selepas itu, yura mendengar suara penyanyi di atas pentas. " yunghwa kau kenal dak suara ini. Aku rsa cm kenal suara ini " panggil yura. Yunghwa berhenti mencari terus mendengar lagu yg dinyanyikan di atas pentas itu. Selepas itu, yunghwa dan yura melompat-lompat untuk melihat siapa yg berada di atas pentas tetapi muka penyanyi itu tidak kelihatan jelas. tiba-tiba seorg lelaki memanggil ke arah yunghwa. " yunghwa" jerit seorg lelaki dari belakang lalu yunghwa dan yura pusing ke belakang dan melihat ke arah suara itu. Jr terkejut dgn pakaian yg dipakai oleh yunghwa. " knp kau pakai baju cm ini? " tanya jr dgn muka tidak puas hati. " kau cabar aku sruh dtg sini tapi kau tidak cabar aku sruh dtg pkai bju cantik " balas yunghwa dgn selamba. Jr pun terdiam dengan kata-kata yunghwa. Jr melihat ke arah yura yg brpakaian baju t-shirt putih berjaket kulit wrna hitam serta seluar jeans panjang brwrna hitam dgn mengikat rambut lalu disorok di dlm topi berserta hood di pakai. " siapa ini? " tanya jr dgn nada tegas. " ini namja chingu aku" balas yunghwa dgn selamba. Yura yg terdengar kata-kata yunghwa terus memukul kepala yunghwa. " bodohlah kau cepat aku nk balik " kata yura dgn nada tinggi. Jr yg marah tadi terus ketawa kerana mengetahui siapa org itu. " sudahlah aku nak balik. Anneong " kata yunghwa terus berlalu pergi dari situ. jr melihat yunghwa sudah bergerak pergi sehingga kelibatnya hilang dari pandangan. Jr tertunduk " aku baru nak ajak dia makan tapi hanya datang untuk tunjukkan diri lalu pergi mcm itu sahaja " kata jr dgn nada slow. Jr menggosok kepalanya sehingga rambutnya tidak terurus " pabo! Knp aku boleh suka dgn perempuan bodoh itu " bisik hatinya separuh menjerit.

Bersambung..
------------------------------------------------------
Ksian jr nasib kau lah cbb suka kt yunghwa. Sory kalau author adalah tersilap typo

You My Love, Mrs. ArrogantWhere stories live. Discover now