chapter 17 : voice

30 5 0
                                    

jam 9.00 mlm, di bar..
Minhyuk baru tiba di bar bersama sungjong. Ketika minhyuk berjalan di dalam bar, perjalanan minhyuk tiba-tiba berhenti. Minhyuk memandang ke arah pentas dan melihat ahyoung sedang menyanyikan lagu ' when you're gone ' telah membuatkan minhyuk menjadi sangat terpegun dengan persembahan nyanyian ahyoung.

Setelah lagu itu tamat, ahyoung mula beredar dari pentas itu. Minhyuk pula mahu pergi ke arah penyanyi tadi tetapi di tahan oleh sungjong. " kau nak pergi mana? " tanya sungjong. " aku ada benda nk buat sekejap. Nanti aku dtg balik. " balas minhyuk lalu pergi ke arah penyanyi tadi. " apa kena dgn dia ni? " tanya sungjong sendiri.

Minhyuk sedang mencuri melihat ahyoung di depan pintu bilik menunggu. Ketika itu, ahyoung sedang minum sebotol air mineral, tiba-tiba telefonnya mula berbunyi. Ahyoung mencapai telefon di dalam handbag nya. " hello? " kata ahyoung. " ahyoung! Kau ada dekat mana? Cepat datang dkt lorong. " kata seorg lelaki. " ada apa kau cari aku? Aku tengah sibuklah sekarang. " balas ahyoung. " cepatlah datang! Ahli kita ramai kena serang. " arah lelaki itu dalam keadaan cemas. " apa! Baiklah aku akan ke sana sekarang. " balas ahyoung lalu mematikan telefonnya. Ahyoung terus bergegas keluar dari bilik menunggu tetapi tidak sengaja terlanggar minhyuk dengan kasar. " mianhae " kata ahyoung terus berlari. Minhyuk yang melihat ahyoung yang cemas terus memutuskan untuk mengekori ahyoung.

Di lorong.
" apa dah jadi ni inwoo? " tanya ahyoung dgn cemas. " geng topp dogg dah serang kita. " balas inwoo. " apa yang korang buat sampai geng topp dogg tu serang geng kita? " tanya ahyoung dgn perasaan tidak puas hati. " aku rsa eunji yg arahkan mereka untuk serang kita. " balas inwoo. " apa!! Tak guna punya perempuan. Apa masalah dia nak serang org sesuka hati. " kata ahyoung. Tidak lama kemudian, ahyoung mahu mencari eunji untuk bergaduh tetapi ditahan oleh inwoo. " aku rasa baik kita biarkan dia. " kata inwoo. " kau ingat aku boleh diam bila ahli aku cedera? " marah ahyoung. " untuk kali ini kita biarkan dia. Please.." rayu inwoo. Ahyoung memutuskan untuk tidak bergaduh dgn eunji buat masa ini. Minhyuk yang melihat mereka berasa terkejut.

Minhyuk baru tiba di bar dalam keadaan termenung. " betul ka dia ketua gangster? tapi knp kerja dekat kelab? Kenapa aku rasa mcm pernah nampak dia. tapi dkt mana ya? " bisik hatinya. " woii mana kau pergi? Manager tengah tunggu kau tahu tak. " kata sungjong membuatkan minhyuk tersedar dari lamunannya. " maaf! Aku ada hal penting tadi. " balas minhyuk sambil tersengih. " dah lah ! Nanti manager marah pada kau pula. Pergi bersiap cepat. " kata sungjong. Minhyuk terus menuju ke bilik salin pakaian.

Bersambung..
------------------------------------------------------
Huhu ahyoung ketua gangster. Takutnya

You My Love, Mrs. ArrogantWhere stories live. Discover now