chapter 4 : New student

49 4 0
                                    

Skip.
Seminggu kemudian,
Di kelas drum
mr. kang masuk ke kelas. " baiklah class ! Hari ini kamu akan dapat pelajar baru. Silakn masuk . " kata mr. Kang. Minhyuk pun masuk ke dalam kelas itu dengan perasaan malu. " baiklah sila perkenalkan diri kamu" kata mr. Kang. Minhyuk tersenyum sambil melambaikan tangannya " hi! Naneun kang minhyuk imnida. Saya dari jurusan engenering. Kata minhyuk.

Ketika itu, ada seorang pelajar memakai baju t-shirt berlengan panjang dan seluar jeans panjang berwarna hitam berserta topi berwarna biru telah mengetuk drumnya tanpa menghiraukan mr. Kang di dalam kelas. Mr. Kang terus menengking " kamu! disebabkan kamu membuat bising semasa pelajar baru memperkenalkan diri, saya nak kamu jadi mentor dan kamu minhyuk akan jadi mentri. Tanpa bantahan, kamu faham! " kata mr. Kang. Manakala pelajar itu tidak mempedulikan kata-kata mr. Kang dan mula bermain dengan kayu drum itu. Minhyuk pula hanya mengangguk menandakan setuju.

Skip.
Kelas drum tamat
Minhyuk duduk bersebelahan dengan yura. Minhyuk bercadang untuk mnegur yura kerana yura adalah mentornya.
Minhyuk memanggil " hi, saya minhyuk! dan awak pula? " kata minhyuk. Yura tidak menghiraukannya terus berlalu pergi dari kelas sambil menjeling pada minhyuk. " sombongnya lelaki itu" kata minhyuk sambil mengeluh.

Di library
Yunghwa sedang membaca buku sambil bersandar di tepi rak. Tiba-tiba ada seorang lelaki menghampirinya dan mula mengambil sebuah buku di tepi yunghwa. Tidak lama kemudian lelaki itu menegur yunghwa. Minhyuk menghulurkan tangan " annyeong! Nama saya minhyuk. Saya pelajar baru di sini. Apa nama awak? " tanya minhyuk. Yunghwa tidak menjawab pertanyaan dan kembali membaca bukunya. " oh! Awak suka buku tentang seni bina ke? " tanya minhyuk lagi. Yunghwa terus menutup bukunya lalu meninggalkan minhyuk sambil menjeling. Minhyuk mengaru kepala yang tidak gatal " aku ada buat salah ke? " kata minhyuk sambil mengeluh.

Di koridor.
Semasa itu ahyoung yang lalu di kawasan itu dipanggil oleh mrs. Kim tae hee. " kamu! " panggil mrs. Kim. Ahyoung pergi ke arah mrs. Kim tae hee. " ya" kata ahyoung. " boleh tlg saya hantarkan buku ke bilik saya? Saya sebenarnya dah lambat ni" kata mrs. Kim sambil menunjukkan jam tangannya. " baiklah. Mana bukunya? " tanya ahyoung. Sementara itu mrs. Kim menghulurkan 7 buah buku yang sederhana tebal. Mrs. Kim mengeluh " boleh x kamu bawa seorg diri? X berat ka? Aduh! Sepatutnya saya suruh pelajar lelaki tetapi saya dah terserempak dengan kamu" kata mrs. Kim dengan penuh alasan. " x apa! Saya boleh bawa sendiri" kata ahyoung. " baiklah kalau begitu, saya minta diri dulu ya" kata mrs. Kim dan terus berlalu pergi dari situ.

Ahyoung terus berjalan menuju ke bilik pensyarah. Tidak lama kemudian telefonnya berbunyi ahyoung mencapai telefonnya dengan tangan kanannya, manakala tangan kirinya masih memegang buku. Hampir sedikit saja lagi dia mendapatkan telefonnya, tiba-tiba " bukk" 7 buah buku itu pun terjatuh ke lantai akibat terlanggar seseorg. "Mianhae saya tidak sengaja" kata pelajar tersebut. Ahyoung tidak menghiraukan pelajar itu dan terus mengutip buku tersebut. Pelajar itu turut membantu ahyoung mengutip buku itu. Selepas selesai mengutip, ahyoung mula bangun dan meminta buku di tangan pelajar tersebut. " mianhae saya sebenarnya dengar lagu sambil pakai headfone sampai x perasan awak. Biar saya perkenalkan diri saya. Naneun kang minhyuk imnida dari jurusan engenering " kata minhyuk. Ahyoung hanya mendiamkan diri sambil tangannya menghulur untuk meminta buku dari minhyuk. " x berat ke awak bawa seorg diri? Biar saya tlg awak. " kata minhyuk sambil tersenyum. Ahyoung terus merampas buku dari tangan minhyuk dan berlalu pergi dari situ. Minhyuk mengeluh lagi " pelik! Kenapa hari ini semua orang sombong dgn aku? Ke mmg pelajar dkt sini mmg jnis blagak. " kata minhyuk tetapi didengari oleh ahyoung tidak jauh darinya. " lebih baik kau jaga diri kau dari sibuk nak perkenalkan diri yang x seberapa itu" kata ahyoung terus meninggalkan minhyuk sorg diri.

Bersambung..
------------------------------------------------------
Mianhae kalau salah perkataan ke.. author x larat nk edit sdah. Ksian minhyuk tu la nk sgt jmpa n kami kan. Kan dh tidak dilayan-yura,yunghwa dan ahyoung

You My Love, Mrs. ArrogantWhere stories live. Discover now