TWB.5

1.6K 192 0
                                    

Mark pov

Setiap hari ahad aku akan duduk mereput kat rumah dan hari ni hari aku cuti sekolah dan cuti kerja..

Bangun sahaja dari tidur aku terus turun ke ruang tamu sementara maid tengah siapkan breakfast..turun je ke ruang tamu aku melihat omma dah menunggu aku sambil bercekak pinggang.marah agaknya.mati aku..aku ada buat salah ke??

"Mark omma nak cakap sesuatu dengan kamu.."kata omma dingin..oh god kenapa dengan omma ni,tiba² pelik je hari ni..Aku pun duduk disofa sambil memeluk bantal kecik yang ada kat sofa..

"Kenapa omma???"soal ku hairan dan agak takut sedikit..

Omma terus mencampakkan beberapa keping gambar ke atas meja..aku terkejut bila tengok gambar tu.."Sejak bila omma perhatikan aku ni??kenapa aku tak tahu.."bisik hati aku..

"Omma jangan marah please..Mark janji Mark akan berhenti kerja..."kataku untuk menenangkan omma aku yang dingin..

"Kamu betul² nak kerja??"soal omma tiba² dan membuatkan aku kaku sekejap..

"Nak omma.."kata ku ringkas dan menundukkan kepala takut nak tengok muka omma..

"Nah.."omma menghulurkan segugus kunci.."kunci apa pula ni??"bisik hati aku..tanpa buang masa aku pun mengambil kunci tu dari omma..

"Kunci apa ni omma??"soal ku ringkas..

"Ni kunci cafe..Omma dah beli cafe ni lama dah tapi omma malas nak urus..so omma nak Mark berhenti kerja dan urus cafe ni..arraseo??"terang omma panjang lebar..

"Nae..gumawo omma..Mark janji akan urus cafe ni dengan sebaik mungkin.."janji aku kepada omma dan memeluk omma seerat eratnya..

"Lain kali jangan tipu omma lagi.."kata omma dan melepaskan pelukkan..

"hehehe!!!mianhae..Omma Mark nak gi tengok cafe ni boleh??"soal ku excited nak tengok cafe baru lah kata kan..

"Mandi dulu lepastu makan baru boleh pegi.."kata omma..Aku pun apa lagi berlari lah menuju ke bilik di tingkat atas tak lupa juga untuk mencium pipi omma tanda terima kasih..omma hanya tersenyum...

End pov...

********

Mark berdiri dihadapan cafe barunya..selalunya yang urus cafe ni yeoja tapi ni lain..Mark yang menguruskan cafe..tak kisahlah orang nak cakap dia ni yeoja ke apa ke yang penting dia dapat apa yang dia mahu kan..

'MARK'S.T CAFE'

"Hrmmm nice name.."kata Mark dan melangkah masuk ke cafenya dengan hati yang sangat gembira..

"Morning boss.."kata salah satu pekerja di cafe tu dan tunduk hormat kearah Mark..

"Perhh!!!ini kali pertama aku datang sini..dan dia panggil aku boss..tau² je aku boss baru dorang.."bisik hati Mark..

"Ohh morning.."balas Mark ringkas dan terus masuk ke bilik khasnya sebelum tu dia sempat memesan air kepada pekerja tadi..

***skip***

Di kelas..

"Jackson nanti kalau kau kerja..tolong cakap kat boss aku nak berhenti.."kata Mark dan membuatkan Jackson sedikit pelik..

"Waeyo??kau dah kantoi ke dengan omma kau??"teka Jackson dan sudah tentu tekaannya itu tepat..

"Yup..memang dah kantoi..tapi yang peliknya omma aku bagi cafe dia dekat aku and dia suruh aku urus cafe tu sebab dia malas..tapi yang peliknya kenapa aku tak tahu pun yang omma aku ada cafe selama ni..."kata Mark sambil menongkat dagu dan memandang seseorang yang baru sahaja masuk ke kelas..

The WaterBoy | Mark.TWhere stories live. Discover now